امیر پوردستان در دیدار هنرمندان سینما و تلویزیون:

سینما و تلویزیون قابلیت‌های نظامی کشور را نشان دهند

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه هالیوود تلاش می‌کند اقتدار ارتش آمریکا را نشان دهد، گفت: ما هم باید از طریق سینما و تلویزیون قابلیت‌های نظامی خود را نشان دهیم.
کد خبر: ۱۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶ - 10February 2014

سینما و تلویزیون قابلیت‌های نظامی کشور را نشان دهند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر پوردستان در دیدار جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون ضمن تبریک ایامالله دهه فجر، یاد و خاطره امام (ره)، شهداء و جانبازان انقلاب را گرامی داشته و بر ادامه راه شهیدان و آرمانهای والای حضرت امام (ره) و اطاعت از مقام عظمای ولایت تأکید کرد.

وی توضیحاتی از عملکرد نیروی زمینی ارتش بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در عرصههای مختلف ارائه کرد و از هنرمندان خواست تا ظرفیتهای عظیم نیروی زمینی ارتش را به جامعه و مردم معرفی کنند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه سخنان خود به امنیت ملی کشور اشاره کرد و گفت: امنیت ملی کشور به مانند یک پازل است که باید قطعات مختلف را در کنار هم گذاشت تا پازل تکمیل شود.
 
وی در ادامه اظهار کرد: در امنیت ملی کشور باید بخشهای مختلفی از بخشهای حکومتی گرفته تا بخشهای مردمی و اجتماعی در کنار هم قرار گیرد تا امنیت ملی پایدار شکل پیدا کند و نقش هنرمندان نیز در این پازل نقشی حیاتی است.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش یکی دیگر از رسالتهای هنرمندان سینما و تلویزیون را حفظ ارزشهای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران دانست و از همه هنرمندانی که در این مسیر گام برمیدارند تقدیر و تشکر کرد.
 
پوردستان افزود: اگر دقت کنید امروز هالیوود در خدمت نظام میلیتاریستی آمریکاست و این هالیوود است که تلاش میکند اقتدار ارتش آمریکا را نشان دهد. این هالیوود است که لباس سربازی بر تن یک هنرپیشه معروف کرده و تلاش میکند تا ارتش آمریکا را مقتدر و قدرتمند جلوه دهد و در سایر کشورها هم اینگونه عمل میشود ما هم باید از طریق سینما و تلویزیون قابلیتهای نظامی خود را نشان دهیم.
 
امیر پوردستان با اشاره به روایتهایی که از رشادتهای نیروهای مسلح در طول دفاع مقدس موجود است خواستار ارائه همه وجوه جنگ هشت ساله به جامعه شد.
 
وی در این خصوص گفت: نباید تنها یک بخش از واقعیت جنگ را به جامعه ارائه کرد بلکه باید همه وجوه را دید و به مردم نشان داد.
 
پوردستان ضمن تأیید مطلب روزنامه همشهری در خصوص نقد فرزند شهید کشوری در دیدارش با ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان فیلم «چ»، گفت: در این دیدار، فرزند شهید کشوری انتقاد میکند که چرا شهید فلاحی در فیلم «چ»، شخصیتی منفعل نشان داده شده و در مورد او یک سو نگری شده است.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه در خصوص شهید سرلشکر فلاحی گفت: این در حالی است که ایشان یکی از فرماندهان اندیشمند ارتش و در زمینه تاکتیکهای نظامی سرآمد زمان خودشان بودند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه همچنین با اشاره به داستان محاصره شهر پاوه در فیلم «چ» به نقش شهید کشوری در عملیات پاوه گفت: اگر شهید کشوری نبود، مطمئنا پاوه سقوط میکرد.
 
پوردستان به توضیح شرایط پاوه در زمان جنگ اشاره کرد و گفت: پاوه شهری است که دور تا دورش کوه است. در آن زمان ضد انقلاب از بالای کوه با خمپاره و تیر مستقیم شهر را زیر بمباران خودش داشت. تنها گروه محدودی از ارتشیها و سپاهیها به همراه نیروهای مردمی در کنار شهید چمران در پاوه بودند. شهر در حال سقوط بود. شهید فلاحی خودش را به کرمانشاه میرساند. هوا هم گرگ و میش بود. شهید فلاحی خلبانهای هوانیروز را دور هم جمع میکند و از آنها برای نجات پاوه راهکار میخواهد. در اینجا بود که شهید کشوری اعلام آمادگی میکند و به رغم هوای بد، پرواز میکند و ضربهای به دشمن میزند که ضد انقلاب عقبنشینی میکند.
 
پوردستان در پایان تأکید کرد که باید این رشادتها را از لسان لطیف و زیبای هنر به جامعه انتقال داد چرا که سلاح هنر از سلاح موشک نیز برندهتر است.
 
سیدشهاب حسینی، داریوش کاردان، فتحعلی اویسی، الهام حمیدی، فرزاد فرزین، رضا توکلی، امید زندگانی، حسین مهری، محمد جبارزاده و تنی دیگر از هنرمندان سینما و تلویزیون در این دیدار شرکت کردند.
 

نظر شما
پربیننده ها