نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي منتشر کرد: اطلس نبردهاي ماندگار

کد خبر: ۱۱۳۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۷ - 24May 2007

باورهاي ناصواب هدايت کنندگان آشکاروپنهان يکي ازطولاني ترين نبردهاي معاصر، آنها را به اين نتيجه سراسر اشتباه رسانده بود که در فرصتي اندک با هدف سياسي نظامي خود دست پيدا کنند.

ارتش جمهوري اسلامي ايران بعنوان عمده ترين سازمان اداره کننده جنگ و نيروي زميني ارتش که وسيع ترين و گسترده ترين يگان حاضر در نبرد در دو بعد زمان و مکان بوده است.

دربخش ديگري ازاين کتاب آمده است : جنگ جزئي جدا ناپذيراززندگي انسانهاست، تعامل سياسي - اجتماعي کشورهاي تا زماني که توازن و تعادل قدرت نظامي برقرار است هميشه رويکرد مسالمت آميز و به اصطلاح جنگ ديپماتيک و اداري در قالب صلح و آشتي دارد اما با حوادثي که منجر به کاهش قواي يکي از طرفين مي گردد آنچه که در صلح نامه هاي قبلي نقطه قوت و پايبندي به صلح به شمار مي رفت اکنون دستاويزي جهت آغاز نبردي ديگر براي دستيابي به موقعيت بالاتر مي گردد.

پيروزي انقلاب اسلامي توازن وتعامل قدرت سياسي را در منطقه بر هم زد اهداف آمريکا مورد خطر قرار گرفت عوامل داخلي وخارجي براي خاموش کردن چراغ پرفروغ نوپاي اسلامي به هر اقدامي دست زدند.

دراين کتاب که به همت مجتبي جعفري براي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران گردآوري شده است به بررسي نبردها و عملياتهاي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در دوران دفاع مقدس از سال 31/6/1359 الي 30/5/1367پرداخته شده است.

دراين کتاب خواننده با عمليات هاي مختلفي ازجمله عمليات پدافندي قصر شيرين، عمليات پدافندي خرمشهر، عمليات پدافندي سوسنگرد، عمليات پدافندي شمال آبادان - ايستگاه حسينيون، عمليات پدافندي کرخه - شوش، عمليات پدافندي ميمک ومهران، عمليات پدافندي سومار، عمليات آفندي پاي پل دختر، عمليات آفندي شمال آبادان، عمليات آفندي آزاد سازي سوسنگرد و ديگر عمليات هايي که در هشت سال دفاع مقدس صورت گرفته است آشنا مي گردد.

اين کتاب همچنين داراي تصاوير و نقشه هاي عملياتي از عمليات هاي مختلف دوران دفاع مقدس است.

کتاب اطلس نبردهاي ماندگار که به همت نيروي زميني ارتش گرد آوري شده، يکي از کاملترين کتابهاي مربوط به دوران هشت سال دفاع مقدس با تصاوير و توضيحات جامع به شمارمي آيد.

منبع:مهر

نظر شما
پربیننده ها