جنتی در مراسم اختتامیه فیلم فجر:

جشنواره امسال از نظر تعدد مضامین از بهترین دوره‌های برگزاری فیلم فجر بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر گفت: این دوره از جشنواره از نظر تعدد مضامین و سوژه ها از بهترین دوره های برگزاری فیلم فجر بوده و سلایق گوناگون مخاطبان را مورد توجه قرار داده است.
کد خبر: ۱۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۶ - 12February 2014

جشنواره امسال از نظر تعدد مضامین از بهترین دوره‌های برگزاری فیلم فجر بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه فیلم فجر اظهار داشت: سلام به سینمایی که امسال خرسند است. به همه هنرمندان خلاق که با آفرینش های خود پیام اخلاق را از طریق سینما ارائه می دهند، به همه پیشکوستانی که هنر هفتم وامدار تلاش و موی سپید آنان است، به سوداگران سیمرغ که نوپا هستند اما نوآورند و به آنان که با خلاقیت سینمای جهانی را پیموده اند تبریک میگویم.

جنتی ادامه داد: امسال سیمرغ؛ پیام دوستی و همدلی به ارمغان آورد و اعتبار دوباره به سینما بخشید. امسال سیمرغ همه کسانی که با دلخوری و ناامیدی روی برگردانده بودند را فراخواند و قدر و اعتبارشان را دانست. تا آنجا که از گزارش ها برمی آید همه بخش ها پررونق بوده و برخی مثل سودای سیمرغ پررونق تر و برخی به دلیل تخصصی بودن حضور جمع بیشتری از کارشناسان را به خود دیده است. اینها دلایل برتری بر گذشته ها داشته است.

وی ادامه داد: مهمترین ویژگی این دوره گستردگی برگزاری جشنواره در تمامی استانها بود. بدون تردید این رویداد گامی بر تحقق عدالت فرهنگی به شما می رود که یکی از اهداف دولت تدبیر و امید است. این دوره از جشنواره از نظر تعدد مضامین و سوژه ها از بهترین دوره های برگزاری فیلم فجر بوده و سلایق گوناگون مخاطبان را مورد توجه قرار داده است.

جنتی تأکید کرد: البته تلاش سازمان سینمایی را در این باره نباید نادیده گرفت مثل طرح «سینما سلام» که زمینه آشتی دوباره مردم با سینما را نیز فراهم آورد. همچنین تقدیر از سرمایه گذاران سینما که رغبت بیشتری را برای ساخت سالن ها فراهم آورد.

وزیر ارشاد گفت: سینمای ایران مورد احترام جهانیان است و سینمایی مبتنی بر اخلاق و خانواده پدید آورده است. سینمایی که خود را از بی بند و باری دور نگه داشته است. هرچند سینمای ایران در طول چند دهه گذشته فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشته اما راه نوآوری آن سد نشده است. نمی توان با محدودیت و تنگ نظری مانع رشد فرهنگ و سینما شد.

وی بیان کرد: البته رعایت قواد شرعی، قانونی و عرفی مورد نظر همه هنرمندان ایرانی بوده و حریم خانواده را در سینما مدنظر داشته است. امروز سینمای ایران به دلیل سوژه های ناب مردم پسند و... می تواند هم پای سینمای رده اول جهان حرکت کند. گرچه کمبود امکانات و سرمایه از کمبودهای ماست.

جنتی خاطر نشان کرد: سینمای انقلاب را از جنبه محتوا و تعداد سینماگران قابل قیاس با سینمای الان نیست. در چند دوره گذشته در حوزه سینما به دلیل سیاست ها دلخوری هایی وجود داشته اما در این دوره هنرمندان تمام و کمال وارد صحنه شده و با مسئولین همکاری داشته اند. امیدوارم این تعامل سرمایه راه ما باشد.

وی همچنین افزود: کار داوری و ارزیابی در این جشنواره سخت است هر فردی اثرش را دوست دارد و محقق دریافت جایزه می داند اما باید دانست که رقابت و جشنواره صرفا ظرفیتی است برای انتخاب یک اثر. باید از هیأت داوران صمیمانه تشکر کنم.

وزیر ارشاد همچنین عنوان کرد: حضور کم نظری فیلم اولی ها در این دوره نشان از مسئولیت ما و تلاش صد چندان ما دارد. در مقابل هنرمندان متعهد که به عشق مردم تلاش کرده اند می گویم عرصه هنر دینی، عرصه ژرف اندیشی و آزاداندیشی است. ابتکار هنرمندان متعهد در قبال نشان دادن برخی نزدیکان ائمه و خود بزرگان دینی، نشان از ارزش آنان دارد و کارشان را قابل ستایش میدانم.

نظر شما
پربیننده ها