در اختتامیه جشنواره فجر انجام شد

اعلام برگزیدگان بخش نگاه نو سی و دومین جشنواره فیلم فجر

سمیرغ بلورین بهترین فیلم و کارگردانی در بخش نگاه نو و فیلم اولی ها به فیلم ارزشمند «چند متر مکعب عشق» رسید.
کد خبر: ۱۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹ - 12February 2014

اعلام برگزیدگان بخش نگاه نو سی و دومین جشنواره فیلم فجر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در بخش دوم اختتامیه سی و دومین جشنواره فیلم فجر و پس از صحبت های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد علی باشه آهنگر، ابوالحسن داوودی، پیمان قاسمخانی، اکبر نبوی، عزیزالله حمید نژاد که اعضاء هیئت داوران بخش نگاه نو(فیلم اولی ها) را تشکیل می دادند روی صحنه آمدند و برگزیدگان این بخش را اعلام کردند.

بر پایه این گزارش، دیپلم افتخار بهترین دستاورد هنری و فنی در بخش نگاه نو جشنواره سی و دوم اهدا شد به  امیرجدیدی برای فیلم «سیزده» و «پایان خدمت». دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری اهدا شد به مسعود سلامی برای فیلم «ناخواسته» و سومین دیپلم افتخارهیات داوران هم اهدا شد به پانته آ پناهیها بازیگر فیلم «خانم». به دلیل عدم حضور پانته آ پناهی درسالن، تینا پاکروان کارگردان این فیلم برای دریافت این جایزه به روی سن رفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به سید جلال دهقانی اشکذری برای «خانهای کنار ابرها»اهدا شد. سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه به محمدهادی نائیجی برای فیلم «حقِ سکوت» اهدا شد. سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی اهدا شد به جمشید محمودی برای فیلم «چند متر مکعب عشق».

سیمرغ بلورین بهترین فیلم در بخش نگاه نو و فیلم اولی ها اهدا شد به نوید محمودی برای فیلم «چند متر مکعب عشق». نوید محمودی جایزه اش را به روح مادرش تقدیم و وجود باند بازی در سینما را شایعه خواند و خیلی محکم و با اراده اعلام کرد: ما فقط خدا را داشتیم.

در پایان، جایزه ویژه هئیت داوران در این بخش اهدا شد به هومن سیدی برای فیلم «سیزده». هومن سیدی جایزه خود را به حسن روحانی تقدیم کرد.این حرکت هومن سیدی واکنش بسیاری از منتقدان و اهالی رسانه ای را که در سالن حضور داشتند بر انگیخت. منتقدان رفتارهومن سیدی را نوعی بند بازی سیاسی و سوء استفاده از وضع موجود تلقی کردند چرا که وی اولین فیلمش (آفریقا) را با افرادی ساخته که در حال حاضر از اعضاء اصلی موسسه شهید آوینی هستند و خود را از نیروهای ارزشی می دانند و از طرفداران سرسخت دولت قبل بودند .

نظر شما
پربیننده ها