امیر خرم طوسی در آیین رونمایی از 10 عنوان کتاب دفاع مقدس:

انقلاب اسلامی از جنس نهضت انبیا الهی بود

جانشین معاون هماهنگ کننده ارتش در آیین رونمایی از کتاب دفاع مقدس گفت: جنس انقلاب اسلامی از جنس نهضت انبیا الهی، و رهبری و راهبری آن نیز الهی بود.
کد خبر: ۱۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹ - 12February 2014

انقلاب اسلامی از جنس نهضت انبیا الهی بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر رضا خرم طوسی، جانشین معاون هماهنگ کننده ارتش در مراسم رونمایی از 10 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در محل باغ موزه دفاع مقدس با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی خطاب به نویسندگان حاضر در جمع اظهار کرد: دیروز ۳۵ سال از یک تحول بزرگ یعنی انقلاب اسلامی به دست امام راحل گذشت و بسیاری از کسانی که امروز شما برای آنها قلم زدهاید کمتر از ۳۵ سال سن داشتند که به شهادت رسیدند؛ امروز جای آنها خالی است تا ببینند آرمانهای آنها حفظ شده است.

امیر خرم طوسی با بیان اینکه انقلاب اتفاق بزرگی بود که در یک برهه تاریخی به وقوع پیوست، افزود: جنس این اتفاق از جنس نهضت انبیاء الهی، و رهبری و راهبری آن نیز الهی بود به همین جهت بیدرنگ تمام قدرتهای جهان در مقابل این اتفاق عظیم ایستادند.

وی با تاکید بر اینکه در دین مبین ما جنگ اصل نیست، گفت: در دین اسلام مانند سایر ادیان الهی صلح و در کنار آن دفاع اصل است.

جانشین معاون هماهنگ کننده ارتش جنگ را نتیجه شکست مذاکرات دانست و خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از پیروزی انقلاب، قدرتهای بزرگ به این نتیجه رسیدند که جنگ تنها راه برای دستیابی به قدرت در منطقه است. دشمن وقتی متوجه شد درگیریهای کوچک، فتنه انگیزی قومی و پیرامونی در کردستان، خوزستان و سایر نقاط به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید جنگی سراسری را آغاز کرد.

امیر خرم طوسی بیان کرد: در این جنگ نابرابر حداقل ۲۳ کشور از شرق و غرب با استفاده از پیشرفتهترین سلاحهای خود در مقابل ما ایستادند که امروز باید این مفاهیم به درستی منتقل شود.

وی با اشاره به فرماندهی "شهید صیاد شیرازی" و تحولی که وی در جنگ ایجاد کرد، گفت: در کنار ارتش نباید نقش بسیج، سپاه، جهاد سازندگی و مردم فراموش شود.

جانشین معاون هماهنگ کننده ارتش خاطرنشان کرد: دفاع مقدس متعلق به ملت، نظام و کشور است و کسانی که این واقعیت را نبینند از حکمت بویی نبردهاند. واقعه دفاع مقدس قطعاً در امتداد واقعه عاشورا بود و رزمندگان برای دفاع از ولایت و حقانیت در این مسیر گام نهادند.

مشاور فرماندهی کل ارتش در پایان با اشاره به داستان نویسی در عرصه کودک گفت: نوشتن داستان در عرصه کودک بسیار مهم است و باید در صدر توجهات قرار گیرد؛ زیرا انتقال مفاهیم و فرهنگسازی باید از سالهای ابتدایی شروع شود که کاری بس ارزشمند است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار