رئیس قطب چشم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی عنوان کرد

جامعه پزشکی و دانشگاه‌های ما مدیون دوران دفاع مقدس هستند

دکتر بهرام عین اللهی گفت: ما در جنگ ۸ ساله آموختیم که خود کفا باشیم و در حیطهٔ درمان بیماران شیمیایی در هیچ دانشگاهی به ما آموزش نداده بودند اما ما با این وضعیت توانسته‌ایم بهترین مقالات را در جهان ارائه دهیم.
کد خبر: ۱۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳ - 16February 2014

جامعه پزشکی و دانشگاه‌های ما مدیون دوران دفاع مقدس هستند

دکتر "بهرام عین اللهی" رئیس قطب چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، جراح و متخصص بیماریهای چشم و از رزمندگان دوران دفاع مقدس در گفتو گوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس با بیان خاطراتی از جنگ تحمیلی اظهار داشت: ۸ سال جنگ تحمیلی و بحث پزشکی آن دوران، برگ زرینی در انقلاب اسلامی است اما به خدمات پزشکان در دوران جنگ تحمیلی کتر پرداخته شده است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره بهویژگی پزشکان در دفاع مقدس نسبت به پزشکان در سایر جنگهای جهان گفت: فرهنگ ارزشی جهاد در دوران دفاع مقدس باعث شد تا خدمات پزشکی در حساسترین و خطرناکترین نقاط به بهترین شکل ممکن انجام شود.

جراح و متخصص بیماریهای چشم با بیان خاطرهای از دوران دفاع مقدس گفت: قبل از شروع عملیات بیتالمقدس پزشکان و نیروهای اطلاعات-شناسایی به آن سوی رودخانه رفتند تا مکانی را برای احداث بیمارستان شناسایی کنند. سرانجام ساختمان حرم یک امامزاده بعنوان محل استقرار پزشکان تعیین شد اما بعد از شروع عملیات متوجه شدیم که نیروهای مجروح را نمیتوان به آنجا انتقال داد لذا تصمیم گرفتیم بیمارستان را به مکانی به نام "ایستگاه حسینی" که دقیقا در نقطه صفر مرزی بود، منتقل کنیم و توانستیم با تشکیل تیمهای ۴ نفره در شرایطی بسیار حساس و خطرناک  به مجروحین خدمت رسانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه خود باوری و اتکا به خود بحث مهمی در دوران دفاع مقدس بود، افزود: ما دراین جنگ ۸ ساله آموختیم که خود کفا باشیم و در حیطهٔ درمان بیماران شیمیایی در هیچ دانشگاهی به ما آموزش نداده بودند اما ما توانستهایم بهترین مقالات را در جهان ارائه دهیم.

رئیس قطب چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطر نشان کرد: ما آن قدر به خود اعتماد داشته باشیم تا بتوانیم درمانهای سطح بالا را با مطالعه انجام دهیم این یک الگوی خوبی برای جوانان ماست. همین تفکر باعث شده است که همان نیروهای بسیجی که در ۸ سال دفاع مقدس یک رزمنده بودند الان توانستهاند در زمینههای مختلف جز مبتکرین است.

بهرام عیناللهی اضافه کرد: ما در ۸ سال جنگ تحمیلی پیشرفتهترین و مجهزترین بیمارستانهای صحرایی را در نزدیکترین خطوط مقدم داشتیم و جراحانی در این بیمارستانها حضور داشتند که برای خدمت رسانی به مجروحین چندین شبانه روز بدون هیچ استراحتی فعالیت میکردند.

جراح و متخصص بیماریهای چشم و فوق تخصص قرنیه گفت: در عملیات والفجر ۸ در سال ۶۵ مجروحین شیمیایی ما بیشتر از عملیاتهای دیگر بود که اگر میخواستیم آنها را در بیمارستانهای تهران جای دهیم با این وضع بیمارستان کم بود و دشمن با این کار خود میخواست به ایران وضعیت بحران را نشان دهد و ابتکار ایرانیها این بود که ورزشگاه آزادی را برای بیماران آماده کردیم که این کار ایرانیها در کشورهای خارجی رسانهای شد و ما با این کار توانستیم بحران را مدیریت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: جامعه پزشکی و دانشگاههای ما مدیون دفاع مقدس هستند زیرا اگر امروز ما نیروهای ارزشی در دانشگاهها داریم همان کسانی هستند که در دانشگاه دفاع مقدس تربیت شدهاند و برای آینده انقلاب اسلامی، ما به این اعتقاد رسیدهایم که هرکسی با هر قدرتی که بخواهد به کشور ما تهاجم داشته باشد ما هیچ هراسی از نیروها و خدمات پزشکی نداریم حتی در تهاجمهای اتمی.

دکتر عین الهی در پایان گفت: امروز دانشمندان ایران اسلامی در حوزههای مختلف تجربیات خوبی را پیدا کردند که در بحث شیمیایی کشور ما مرجع است لذا در بحث درمان بیماران شیمیایی مقالههایی که ایرانیها  ارائه کردهاند حائز اهمیت و شاخص است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار