همزمان با سکوت خبری و سرکوب گسترده دولتی؛

تظاهرات مردمی در بحرین همچنان ادامه دارد

بعد از گذشت حدود دو سال از جنبش انقلابی بحرین و با وجود سرکوب شدید نیروهای دولتی و خارجی، مردم این کشور به تظاهرات ضددولتی خود برای کسب اهداف دموکراتیک و انقلابی ادامه می دهند.
کد خبر: ۱۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴ - 15July 2013

تظاهرات مردمی در بحرین همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پرس تی وی، با وجود سرکوب حرکت های مردمی بحرین در اعتراض به سیاست های اقلیت حاکم در این کشور و سکوت سیاسی و رسانه ای کشورهای مدعی دموکراسی و حقوق بشر، معترضان بحرینی همچنان به مبارزات خود ادامه می دهند به نحوی که بار دیگر در روز شنبه شاهد تظاهرات جوانان بحرینی علیه دولت این کشور بودیم که با سرکوب نیروهای دولتی به خشونت نیز کشیده شد.

در تظاهرات روز شنبه جوانان بحرینی شعارهایی علیه آل خلیفه سر دادند و خواستار سرنگونی پادشاه کشور شدند که بار دیگر با برخورد نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.
 
تظاهرات مردم بحرین که از اوایل سال 2011 میلادی و همزمان با ظهور موج بیداری اسلامی در منطقه آغاز شد و با وجود تلفات و بازداشت های فراوان همچنان ادامه دارد و مردم این کشور به خصوص شیعیان بحرین که اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می دهند از زمان آغاز اعتراض ها خواستار سرنگونی اقلیت حاکم و اجرای عدالت در کشور شده اند.
 
در واکنش به تظاهرات مردمی نیز دولت بحرین نه تنها به حقوق و خواسته های مردمی بی توجه بوده است بلکه با تمام توان و به کمک برخی کشورهای دیگر مانند عربستان به سرکوب شدید اعتراض ها پرداخته است.
 
در رابطه با نحوه برخورد دولت بحرین با خواسته های تظاهرکنندگان نیز باید خاطر نشان کرد که رژیم آل خلیفه از زمان آغاز ناآرامی ها با چراغ سبز قدرت های جهانی به خصوص امریکا و با کمک عربستان کشتار و زندانی کردن رهبران مخالفان را آغاز کرده است.
 
از دیگر اقدامات نامشروع و نادرست رژیم آل خلیفه در جریان سرکوب تظاهرات مردمی می توان به ممنوعیت برگزاری تظاهرات در این کشور و متهم نمودن کشورهای دیگر مانند ایران در تحریک ناآرامی ها در این کشور اشاره داشت که با این سیاست ها سعی دارد اعتراض ها در کشور در مخالفت با خود را پنهان نموده و یا به نحو دیگری نشان دهد.
 
از دیگر اهداف رژیم آل خلیفه در سرکوب شدید اعتراض های مردمی ایجاد جو یاس و ناامیدی میان انقلابیون این کشور است؛ به نحوی که دولت این کشور سعی دارد با کمک نیروهای امنیتی خارجی مانند سعودی با سرکوب شدید اعتراض ها و مخالفان آنها را از نتیجه دادن انقلاب مایوس نماید ولی تحولات اخیر بحرین نشان داده است که با وجود سرکوب گسترده و بی توجهی محافل رسانه ای و سیاسی، مردم این کشور با برگزاری تظاهرات همچنان در پی تعقیب خواسته های انقلابی خود می باشند.
 
در واقع تحولات اعتراضی در بحرین در میان انقلابهای شتابان سایر کشورهای عربی از این جهت که با مداخله نیروهای امنیتی سعودی و اماراتی و سرکوب خشونتبار معترضان روبهرو شد، نمونه شاخصی محسوب میشود. بهرغم این اهمیت، منافع امریکا، عربستان و سایر کشورهای منطقه حساس خلیج فارس مانع از انعکاس رویدادهای این کشور و سرکوب سبوعانه شیعیان آن از سوی نیروهای امنیتی بحرینی و خارجی شد.
 
شایان ذکر است، آل خلیفه که با کمک قدرت های خارجی در منطقه قدرت را در این کشور کوچک در اختیار گرفته است جز اقلیت سنی بحرین به شمار می رود و در چند دهه گذشته با اجرای سیاست های تبعیض آمیز همواره به حقوق شیعیان بحرینی که حدود 70 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند بی توجه بوده است و این موضوع یکی از دلایل اصلی بروز نارضایتی ها از این رژیم و آغاز تظاهرات های ضد دولتی در بحرین همزمان با شکل گرفتن موج بیداری اسلامی در منطقه بوده است.
نظر شما
پربیننده ها