رژيم صهيونيستي به طور تلويحي بر زنده بودن 4 ديپلمات ايراني اقرار کرد

کد خبر: ۱۱۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۱ - 13July 2008
فرزند کاردار سفارت ايران در بيروت در سال 1982 در گفتگو با يک روزنامه عرب زبان با نقل خاطراتي از ديدار خانواده هاي ديپلماتهاي ايراني با سمير جعجع در سال 1994 تاکيد کرد: منوط کردن ارائه اطلاعاتي درباره 4 ديپلمات به کسب اطلاعاتي درباره رون آراد به معني اعتراف ضمني اسرائيل به زنده بودن آنها است.
به گزارش خبرگزاري مهر، روزنامه الشرق الاوسط امروز در خبري با توصيف کردن موضوع 4 ديپلمات ربوده شده ايراني به " معماي ناپديد شدن ديپلمات هاي ايراني " نوشت : سيد محسن موسوي کاردار ايران درلبنان درسال 1982 که در 4جولاي همان سال به همراه همراهان خود از سوي نيروهاي سابق فالانژيست به رهبري سمير جعجع ربوده شد و بنابر اطلاعات به دست آمده به نظاميان رژيم صهيونيستي تحويل داده شدند؛ از آن زمان تاکنون از سرنوشت آنها خبري در دست نيست.

اين درحالي است که منابع آگاه و اطلاعات محرمانه از زنده بودن اين 4 ديپلمات ايراني خبر مي دهد. از آن زمان تاکنون تلاشها و اقدامات ديپلماتيک شروع شد و روايت هاي زياد و ضد و نقيضي دراين باره منتشر شد.

خانواده هاي اين 4 ديپلمات ايراني نيز از آن زمان تاکنون که 26 سال به طول انجاميد، بارها از لبنان ديدن کردند و آخرين بار در اوايل ماه جاري طي سفري چند روزه به لبنان رفتند وبا مقامات لبناني ديدارهايي انجام دادند ودرپايان سفرشان با تاکيد به پيگيري اين مسئله انساني ابراز اعلام کردند که اين 4 ديپلمات همچنان در زندان هاي صهيونيست ها زنده هستند.

يکي از اين ديدارهاي خانواده هاي ديپلمات هاي ايراني در سال 1994 با سمير جعجع انجام شد و رائد موسوي فرزند سيد محسن موسوي کاردار سفارت ايران در سال 1982 در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط گوشه هايي از اين ديدار را نقل مي کند.

رائد موسوي مي گويد: وقتي با سمير جعجع ديدارکرديم 11 سال داشتم ، خوب به خاطر مي آورم که  مسئولان برپا کننده اين ديدار سعي داشتند با ايجاد فضايي از اعتماد آميز جلوي بروزهرگونه تنشي را بگيرند وشايد به اين علت سمير جعجع به همراه همسرش آمد.

موسوي در ادامه افزود: به محض ورودم به دفتر سمير جعجع ترس همه وجودم را فراگرفت و اصلا احساس خوبي نداشتم چراکه همه مسائل و موضوعات تکراري را بدون ارائه هيچ توضيحي برايمان تکرار کرد و به اين ترتيب ديد و نگرش مثبتي به ما نداد و به راحتي گفت : اين 4 ديپلمات کشته شده اند.

4 ديپلمات ايراني در بند زندان هاي رژيم صهيونيستي
فرزند سيد محسن موسوي تصريح کرد : اما يکي از مسئولان نيروهاي سابق لبناني در آن زمان که در سال 2002 ترور شد و 8 سال پيش با او ملاقت کرده بوديم، درباره زنده بودن اين 4 ديپلمات به ما اميدهايي داد. وي در اين زمينه به ما اشاراتي کرد اما به علت موانعي که با آن مواجه شديم از جمله ترورش نتوانستيم موضوع را پيگيري کنيم.

وي درادامه خاطرنشان کرد: در نشستي که با سمير جعجع داشتيم شربت و نوشابه هاي گازداري را به ما تعارف کردند که در آن زمان از خوردن آنها امتناع کردم و ازآن زمان تاکنون هم نمي توانم اين نوشيدني ها را بنوشم.

رائد موسوي گفت : بعد از آنکه بزرگ شدم، لبنان عامل ترسم شد و نگراني ام را بر مي انگيخت اما درعين حال منبع اميدم هم به شمار مي رود چراکه دراين سرزمين به دنيا آمدم و اين سرزمين پدرم را گرفت.

الشرق الاوسط مي افزايد: وي که همچنان در بيروت حضور دارد ، در پاسخ به اين پرسش که چرا تاکنون در بيروت مانده است درحالي که ديگر خانواده ها بيروت را ترک کردند، گفت : مي خواهم در زمان تبادل اسرا در لبنان باشم. آزادي اسرا مسئله اي است که از آن بسيار خوشحال مي شوم و برعکس اگر پدرم دربينشان نباشد مرا نا اميد نمي سازد.

ما درانتظار ارائه گزارش هستيم. به نظر من همين که اسرائيل اين قضيه را به کسب اطلاعاتي درباره سرنوشت رون آرادمربوط کرده ، به معني اعتراف تلويحي به اين موضوع است که ديپلمات ها همچنان زنده هستند.

وي درادامه تاکيد کرد: حقيقت اين است که اين سفر با ديگر سفرها بسيار متفاوت است چراکه به من جراتي فراتر از اميد داد و شايد اين سفر حامل خبر يا موضوع ملموسي باشد.

درباره گزارش مربوط به سرنوشت ديپلمات ها رائد موسوي گفت : ترجيح مي دهم که از سرنوشت پدرم هرچند اگر خداي نکرده خبر بدي باشد، مطلع شوم و به اين علت منتظر مي مانم و آماده هستم هرآنچه را که در توان دارم براي شناخت سرنوشت پدرم تقديم کنم.





 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار