در حوزه هنری برگزار شد

تقدیر از فیلم "شیار ۱۴۳" با حضور خانواده شهدا و فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس

مراسم تقدیر از عوامل فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» با حضور جمعی از مادران شهدا و رزمندگان مفقودالاثر و همچنین جمعی از فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس در حوزه هنری برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹ - 20February 2014

تقدیر از فیلم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم تقدیر از عوامل فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» شامگاه دیشب با حضور جمعی از مادران شهدا و رزمندگان مفقودالاثر و فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس در حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم سرلشکر بسیجی دکتر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر عزیز جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمیدرضا مقدمفر، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شرکت داشتند.

همچنین مادر شهید صبوری از رزمندگان مفقود الاثر ۸ سال دفاع مقدس، مادر شهیدان اسدی که یکی از ۳ فرزند شهیدش مفقودالاثر است، همسر شهید مفقودالاثر بنکدار، مادر شهید افشار که پیکر فرزندش به تازگی بعد از سالها انتظار پیدا شده است، مادر شهید عطاران و مادر شهید دانی، مادران شهیدی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

در این مراسم، از نرگس آبیار کارگردان، محمدحسین قاسمی و ابوذر پورمحمدی تهیهکننده و گلاره عباسی بازیگر فیلم «شیار ۱۴۳» تقدیر شد و پس از اکران «شیار ۱۴۳» برای حضار صابر خراسانی شعری را در وصف این فیلم سینمایی خواند.

مادر شهید مفقودالاثر بهروز صبوری نیز با حضور بر روی سن گفت: یکروز بهروز از سر کار آمد و به پدرش گفت که امام خمینی (ره) گفته که افراد ۱۸ ساله به جنگ بروند. بهروز ۱۷ سال و ۲۰ روزش بود از پدرش خواست که اجازه دهد به جبهه برود. پدرش گفت که از من اجازه بگیرد. بهروز مقابل من نشست و من سکوت کردم. او به پدرش گفت سکوت مادرم نشان از رضایت او دارد. او سال ۶۱ به جبهه رفت و یک ماه حضورش در جبهه تبدیل به جاودانگی او شده که برای من مثل ۳۰۰ سال بود. من سالی یکی دوبار به سومار میروم چون پیکر فرزندم آنجاست. دعا کنید تا حداقل یک بند انگشت از فرزندم را برای من برگردانند.

مادر شهید افشار که به تازگی پیکر فرزندش بعد از سالها کشف و شناسایی شده و یکشنبه تشییع میشود، طی سخنانی گفت: وقتی خبر برگشت او را شنیدم خیلی خوشحال شدم. من انتظار داشتم که او برگردد، فیلم «شیار ۱۴۳» قسمتی از سختی نسل ما را نشان داد.

در پایان این مراسم تابلوی منقش به اشعاری که برای فیلم «شیار ۱۴۳» سروده شده بود به دلیل عدم حضور مریلا زارعی به محمدحسین قاسمی، تهیهکننده این فیلم اهدا شد. مریلا زارعی به علت سانحهای که برای یکی از اقوامش پیش آمده بود نتوانست در این مراسم حاضر شود.

نظر شما
پربیننده ها