ششمین جشنواره شعر تپش‌های ماندگار در گرگان برگزار شد

ششمین جشنواره تپش‌های ماندگار صبح امروز در تالار ابن سینای دانشگاه آزاد اسلامی گرگان به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶ - 23February 2014

ششمین جشنواره شعر تپش‌های ماندگار در گرگان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از گرگان، جشنواره شعر دفاع مقدس در استان گلستان به ایستگاه ششم رسید و صبح امروز شاعران آیینی و دفاع مقدس استان در تالار ابن سینای گرگان گرد هم آمدند تا یاد و خاطره رزمندگان اسلام و دلاوریهای هشت سال دفاع مقدس را در قالب شعر پاس بدارند.

عباس حسن نیا مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان در این مراسم عنوان کرد: هشت سال جنگ را نمیتوان به همین راحتی به فراموشی سپرد چرا که شاید در زبان از جنگ سخن گفتن راحت باشد اما در عمل سختیها و مرارتهای زیادی شامل حال رزمندگان ما شد و شاهد دلاوریهای فراوانی در این رویداد هشت ساله بودیم.

قربانی مسئول کانون دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی گرگان نیز گفت: دفاع مقدس در قالب هنر و شعر میتواند بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد و امروز ما اینجا گردهم آمدیم تا این رویداد نیک را پاس بداریم.

قربانی اظهار کرد: استان گلستان ظرفیتهای بالقوهای در زمینه شعر آیینی دارد و میتوان از این پتانسیل بالقوه در ترویج فرهنگ مقاومت و پایداری استفاده کرد.

همچنین در این مراسم کتاب شعر دفاع مقدس که حاوی شعر شاعران گلستانی در زمینه دفاع مقدس بود چاپ و در اختیار علاقهمندان قرار گرفت و چند نفر از شاعران برگزیده در خلال این همایش شعرسرایی کردند.

در پایان این مراسم نیز به نفرات برتر هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

جشنواره امسال در ۴ محور فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ عاشورا (بهره گیری شعر دفاع مقدس از مفاهیم و مضامین عاشورایی)، مقاومت ملل (با تاکید بر بیداری اسلامی) و بخش کودک و نوجوان دفاع مقدس برگزار شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار