روح الله رجبی مطرح کرد

لزوم ایجاد کرسی آزاد اندیشی جدی در سینما

مسئول جنبش فکری هنری جبهه انقلاب اسلامی گفت: در این نشست‌ها اصل بر این است که گفت ‌وگوهای اساسی میان متفکران و سینمای انقلاب اسلامی برقرار شود.
کد خبر: ۱۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴ - 24February 2014

لزوم ایجاد کرسی آزاد اندیشی جدی در سینما

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیین اختتامیه سومین هماندیشی سینمای انقلاب اسلامی در مجموعه ورزشی شهدای انقلاب واقع در سرچشمه تهران با حضور برخی چهرههای هنری و فرهنگی برگزار شد.

روحالله رجبی مسئول جنبش فکری هنری جبهه انقلاب اسلامی در ابتدای این مراسم اظهار داشت: سومین هماندیشی متفکران انقلاب اسلامی با فشارهایی که روی این مجموعه بود و ممانعتهایی که به عمل آمد برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نشست ادامه داد: ما برای سومین سال پیاپی این کار را انجام دادیم. هدف ما از برگزاری این هماندیشی ایجاد کرسی آزاداندیشی جدی در سینما است که همزمان با جشنواره فجر برگزار شود و به طور مفصل درباره فیلمهای جشنواره فجر صحبت کند، دراین نشستها اصل بر این است که گفت وگوهای اساسی میان متفکران و سینمای انقلاب اسلامی برقرار شود.

مسئول جنبش فکری هنری جبهه انقلاب اسلامی تصریح کرد: سینمای انقلاب از منظر ما به سینمایی اطلاق میشود که نفس به نفس انقلاب اسلامی حرکت کند، ما در پی این هستیم که سینمای انقلاب اسلامی شکل بگیرد و بر این عقیده هستیم که اگر گفتوگو میان متفکران و سینماگران شکل بگیرد به نفع انقلاب است.

وی بیان کرد: ما نمیخواهیم در مقابل جشنواره فجر بایستیم، جنس فضایی که ما به دنبال آن هستیم جنس اندیشه است، این فضا یک نوع همسخنی را میطلبد که ما و هنرمندان ما معمولاً هم به این همسخنیها عادت نداریم. این فضا سعی میکند از رویکردهای متفاوت یک مساله را مورد ارزیابی قرار دهد تا یک فضای گفتمانی شکل بگیرد تا اجازه حرف زدن داده شود، متأسفانه برخی اجازه حرف زدن ندارند ووقتی فیلم میسازند چنان تحت فشار قرار میگیرند که برای ساخت فیلم دوم مردد میشوند، ایجاد یک جبهه تفکری برای کمک به سینماگران انقلاب از اهداف این جریان است.

رجبی با اشاره به برگزیدگان سومین هم اندیشی متفکران انقلاب گفت: ما امسال حدود ۱۰۰۰ نخبه جوان را به سینما فرستادیم تا فیلمهای جشنواره را ببینند و نقد و بررسی کنند، ما استدلالیهای اینها را به طور کمی و کیفی بررسی کرده و در پایان به چند فیلم رسیدیم.

سومین هم اندیشی متفکران سینمای انقلاب با تقدیر از چند فیلم برتر جشنواره نظیر، «فرشتهها با هم میآیند» ساخته حامد محمدی، «چند متر مکعب عشق» ساخته جمشید محمودی، هادی مقدم دوست برای فیلمنامه «آرایش غلیظ»، «خانهای کنار ابرها» ساخته سیدجلال دهقانی اشکذری، «امروز» ساخته سیدرضا میرکریمی، «چ» ساخته ابراهیم حاتمی کیا و «شیار۱۴۳» ساخته نرگس آبیار به کار خود پایان داد.

شایان ذکر است؛ ابراهیم حاتمی کیا، نرگس آبیار، هادی مقدم دوست، جلال دهقانی اشکذری، ناصر هاشمزاده، حامد بامروتنژاد، وحید جلیلی، پژمان لشگریپور، منوچهر محمدی، ساعد سهیلی، جمشید محمودی، در این مراسم حضور داشتند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار