اجمالی/ سردار عبداللهی در همایش نقش مهندسی دفاعی در سپاه:

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) محصول مهندسی در دفاع مقدس است

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه گفت: سپاه نیروی منفعل و بی‌تفاوتی نیست، بلکه حاصل انقلاب است و هرکجا احساس کند باری بر دوش مردم سنگینی می‌کند، وظیفه‌ خود می‌داند که به کمک مردم و نظام جمهوری اسلامی بیاید.
کد خبر: ۱۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷ - 24February 2014

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) محصول مهندسی در دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ «عبادالله عبداللهی» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) سپاه، در همایش «نقش مهندسی دفاعی در سپاه» که صبح امروز در دانشگاه افسری امام حسین(ع) برگزار شد، درباره نقش مهندسی در دوران دفاع مقدس گفت: نقش مهندسی در این دوران به شکلی بود که بتوانیم رزمندگان را در حفظ خط مقدم برای رسیدن به اهداف خود کمک کنیم؛ این ابتداییترین ماموریت مهندسی سپاه درآن دوران بود. اما بعد از اینکه مهندسی تکامل یافت، محصول آن قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) شد.

وی افزود: کاری که امروز توسعه یافته، نتایج زحمات مهندسی دفاع مقدس و بهوجود آمدن سازمان عظیم و بزرگ خاتمالانبیاء(ص) است.
 
وی با اشاره به اینکه این قرارگاه بر اساس اصل ۱۴۷ قانون اساسی و با اذن مقام معظم رهبری تشکیل شد، ادامه داد: سپاه نیروی منفعل و بیتفاوتی نیست، بلکه سپاه همان طور که حاصل انقلاب است در هرکجا احساس کند باری بر دوش مردم سنگینی میکند، وظیفهی خود میداند که به کمک مردم و نظام جمهوری اسلامی بیاید، زیرا با این رویه اکنون قرارگاه سازندگی به قطب سازندگی کشور تبدیل شده است.
 
سردار عبداللهی با اشاره به اینکه قرارگاه ظرفیت و توانایی آن را دارد که همانند دوران دفاع مقدس به عنوان هماهنگکننده، در امر سازندگی کشور فعالیت کند، یادآور شد: قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) تاکنون ۱۵۰۰ پروژه در گرایشهای مختلف و در پروژههای بزرگ اجرا کرده است و علاوه بر این ۴۵۰۰ کیلومتر زیر ساختهای ریلی و آزادراهی را در دست احداث دارد.
 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) خاطرنشان کرد: آزادراه حرم تا حرم ظرف ۲ سال احداث و آماده تحویل دادن است. همچنین احداث تونلهایی برای انتقال آب با استفاده از پیشرفتهترین دستگاههای حفاری نیز بخش دیگری از فعالیتهای این قرارگاه در زمینه سازندگی کشور است.
  
سردار عبداللهی در ارتباط با پروژههای صنعتی مانند ساخت پالایشگاه پتروشیمی نیز عنوان کرد: ساخت پالایشگاه در فازهای ۱۵، ۱۶، ۲۲ و ۲۳ در اختیار قرارگاه قرار دارد. پیش از این، کار ساخت و بهرهبرداری از این فازها در اختیار شرکت و پیمانکاران خارجی مانند شل و توتال بود.
نظر شما
پربیننده ها