معصومه عیوضی:

دوره ششم جشنواره ادبی یوسف با تحول همراه بود

نویسنده و برگزیده ششمین دوره از جشنواره سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس"جایزه ادبی یوسف" گفت: نکته مورد توجه نقد و بررسی داستان‌های سال‌های گذشته بود که این تلاش قابل تقدیر بود.
کد خبر: ۱۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶ - 26February 2014

دوره ششم جشنواره ادبی یوسف با تحول همراه بود

معصومه عیوضی نویسنده و برگزیده ششمین دوره از جشنواره سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس"جایزه ادبی یوف" در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به خاصیت و ویژگیهای داستان کوتاه نسبت به داستان بلند و رمان اظهار کرد: داستان بلند و کوتاه از جهتهایی بر همدیگر برتری دارند، داستان بلند سوژه خاص خود را میطلبد و داستان کوتاه نیز ویژگی مختص به خود را دارد.

عیوضی با شرح داستان"پرنده و خاکریز" گفت: ماجرای "پرنده و خاکریز" برگرفته از داستانی مستند در دفاع مقدس است، داستان مربوط به یک پرنده زخمی است که توسط رزمندهای مداوا میشود و پس از بهبودی بال زخمیش، به پرواز در میآید.

برگزیده ششمین دوره از جشنواره ادبی یوسف در ادامه بیان کرد: پس از حمله شیمیایی رژیم بعثی صدام پرنده که خود شیمیایی شده است با تلاش فراوان خود را به سنگر رزمنده میرساند و او می فهمد که حمله شیمیایی صورت گرفته است.

وی دو قسمت از داستان را جذاب دانست و خاطر نشان کرد: در بخشی از داستان زمانی بال پرنده زخمی است و دچار خون ریزی شده رابطه او و رزمنده غریبانه است اما پس از مدتی  که رزمنده بال پرنده را با پارچهای میبندد و بخشی که پرنده شیمیایی میشود نقطه اوج داستان است.

عیوضی ششمین دوره از جشنواره ادبی یوسف را متفاوتتر از ادوار گذشته خواند و اظهار کرد: دوره ششم جشنواره ادبی یوسف با تحول همراه بود، نکته مورد توجه نقد و بررسی داستانهای سالهای گذشته بود که این تلاش قابل تقدیر بود.

برگزیده ششمین دوره از جشنواره ادبی یوسف اذعان کرد: نقد جشنواره نیز به ارتقا هرچه بیشتر آن کمک میکند، این کاری که از سوی سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس صورت گرفت قطعا در سالهای آینده برکات بیشتری را به همراه خواهد داشت.

وی در پایان اعلام ملاکهای داستان برتر مورد نظر جشنواره را در جهت ارتقاع سطح کیفی موثر دانست و گفت: اگر داوران ملاک و میارهای مورد نظر خود از داستان برتر را اعلام کنند نویسنده با تسط بیشتری میتواند به کارنویسندگی خود بپردازد و اثری متناسب با معیارهای داوران خلق میکند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار