خسرو عباسی خودلان:

چاپ آثار برگزیده اقدام تحسین برانگیزی در جشنواره یوسف بود

نویسنده و برگزیده ششمین دوره از جشنواره سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس"جایزه ادبی یوسف" گفت: دوره ششم جشنواره ادبی یوسف از جهات مختلفی بسیار ارتقاع پیدا کرده بود.
کد خبر: ۱۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰ - 26February 2014

چاپ آثار برگزیده اقدام تحسین برانگیزی در جشنواره یوسف بود

خسرو عباسی خودلان نویسنده و برگزیده ششمین دوره از جشنواره سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس"جایزه ادبی یوف" در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به خاصیت و ویژگیهای داستان کوتاه نسبت به داستان بلند و رمان اظهار کرد: داستان کوتاه به دلیل نزدیکی به پیشینه ایرانی اسلامی ما و از لحاظ نوعی هم در یک نشست به آسانی خوانده میشود در این سیر فرازی از داستان به خواننده منتقل میشود.

عباسی خودلان با شرح داستان"سنگ یحیی" گفت: ماجرای "سنگ یحیی" داستانی تخیلی است که از نگاه نویسنده به انگشتر وپلاک رزمنده های دوران دفاع مقدس گرفته شده است.

برگزیده ششمین دوره از جشنواره ادبی یوسف در ادامه بیان کرد: در این داستان یحیی شاهد شهادت دوست و همرزم خود میشود و به وصیت همرزم شهیداش برای تحویل دادن انگشتر و پلاک شهید راهی مشهد مقدس میشود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هم رزم شهید برای دیدار با خانواده دوست شهید خود راهی مشهد میشود و انگشتر او را به خانوادهاش تحویل میدهد و پلاک او را که آرزوی زیارت امام رضا(ع) داشت را در داخل ضریح میاندازد.

عباسی خودلان ششمین دوره از جشنواره ادبی یوسف را متفاوتتر از ادوار گذشته خواند و اظهار کرد: دوره ششم جشنواره ادبی یوسف از جهات مختلفی بسیار ارتقا پیدا کرده بود.

برگزیده ششمین دوره از جشنواره ادبی یوسف اذعان کرد: چاپ آثار برگزیده شده، اضافه شدن بخش آثار چاپی اقدام تحسین برانگیزی در جشنواره یوسف بود.

وی افزایش تعداد داوران حاضر در بخش داوری را در جهت ارتقاع سطح کیفی موثر دانست و گفت: اگر داوران بیشتری در بخش داوری به کارگرفته شود نویسندگان از اطمینان خاطر بیشتری برخوردار خواهند شد.

عباسی خودلان ارتباط مستمر با نویسندگان ادوار مختلف جشنواره ادب یوسف را گنجینهای دانست که فقط با مرور زمان حاصل میشود و اذعان کرد: ایجاد ارتباط مستمر با نویسندگان اقدامی است که باید صورت بگیرد و این کار جزء با استفاده درست از زمان صورت نمیگیرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار