مقام ارشد نظامی امریکا:

همکاری روسیه و ناتو برای انتقال تسلیحات شیمیایی سوریه

یکی از مقامات ارشد نظامی امریکا اعلام کرد روسیه و اعضای ناتو در مورد چگونگی انتقال تسلیحات شیمیایی سوریه همکاری خواهند کرد.
کد خبر: ۱۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵ - 01March 2014

همکاری روسیه و ناتو برای انتقال تسلیحات شیمیایی سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ترند، "فیلیپ بریدلاو" فرمانده نیروی هوایی ارتش امریکا مدعی شد با وجود اختلافات شدید غرب و روسیه در مورد وضعیت اکراین، مذاکرات میان اعضای ناتو و روسیه در مورد چگونگی انتقال تسلیحات شیمیایی سوریه در جریان است و طرفین در این رابطه همکاری خواهند کرد.

این فرمانده نظامی امریکایی گفت: قرار است تسلیحات شیمیایی سوریه توسط یک کشتی امریکایی از سوریه خارج شود و روسیه و ناتو در مورد چگونگی اجرای عملیات آن و همچنین تامین امنیت انتقال تسلیحات همکاری کنند.

گفتنی است بعد از اعلام آمادگی دولت سوریه برای اجرای توافق روسیه و امریکا در مورد تخریب و انتقال تسلیحات شیمیایی سوریه، تاکنون بخش کمی از این تسلیحات تخریب شده و در صورت همکاری بیشتر میان ناتو و روسیه، احتمال می رود به زودی شاهد تخریب بخش دیگری از تسلیحات شیمیایی سوریه باشیم.

شایان ذکر است با وجود تاکید این مقام نظامی امریکایی بر همکاری روسیه و غرب در رابطه با تخریب و انتقال تسلیحات شیمیایی سوریه، بعید به نظر می رسد شاهد همکاری آنها در رابطه با اوضاع اکراین باشیم.

نظر شما
پربیننده ها