عربستان روسیه را عامل شکست مذاکرات صلح سوریه معرفی کرد

عربستان که تاکنون از هیچ اقدامی برای مسلح کردن شورشیان سوریه و تحریک دیگر کشورها برای دخالت در سوریه اجتناب نکرده است، روسیه را متهم کرد که مانع حل بحران سوریه می شود.
کد خبر: ۱۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱ - 01March 2014

عربستان روسیه را عامل شکست مذاکرات صلح سوریه معرفی کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از الجزیره، وزارت خارجه عربستان در اقدامی جالب توجه و با صدور اعلامیه ای مدعی شده است حمایت های روسیه از بشار اسد علت تداوم بحران در سوریه است و روسیه از کسب راهکارهای سیاسی برای بحران سوریه جلوگیری می کند.

دولت عربستان در این بیانیه مدعی شده است: حمایت روسیه از دولت سوریه علت اصلی شکست مذاکرات صلح موسوم به ژنو 2 بوده و روسیه موافق حل بحران به روش سیاسی نیست.

گفتنی است این بیانیه شدید اللحن آل سعود علیه روسیه در حالی در روزهای اخیر منتشر شده است که پیش از این مقامات عربستان تلاش زیادی برای نزدیکی به روسیه و جلب سیاست های آن در رابطه با سوریه به سوی خود داشتند ولی با شکست مواجه شده اند.

شایان ذکر است در حالی عربستان روسیه را مانع کسب راهکارهای سیاسی در سوریه معرفی کرده است که تاکنون از هیچ اقدامی برای کمک نظامی به شورشیان و یا دخالت نظامی در سوریه و گسترش خشونت امتناع نکرده است.

به نحوی که نه تنها از آغاز بحران سوریه به تجهیز شورشیان پرداخته بلکه پادشاه این کشور درخواست های متعددی از امریکا برای دخالت نظامی در سوریه داشته اند.


 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار