بشار الجعفری:

مواضع مخالفان منجر به شکست مذاکرات ژنو۲ شد

سفیر سوریه در سازمان ملل گفت: مخالفان سوری با بی توجهی به ضرورت حذف خشونت و مبارزه با تروریسم عامل شکست مذاکرات ژنو۲ محسوب می شوند.
کد خبر: ۱۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶ - 02March 2014

مواضع مخالفان منجر به شکست مذاکرات ژنو۲ شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ریانووستی، بشار الجعفری سفیر سوریه در سازمان ملل در در تحلیل چرایی شکست مذاکرات صلح سوریه موسوم به ژنو 2 گفت: مواضع گروه های مخالفان علت اصلی شکست مذاکرات بود، زیرا نمی توان بندهای اول بیانیه ژنو یک یعنی ریشه کنی خشونت و مبارزه با تروریسم را نادیده گرفت و به سراغ بندهای دیگر رفت.

الجعفری افزود: هیئت رسمی دولت سوریه در مذاکرات ژنو 2 مشکلی با بررسی بندهای ژنو یک از جمله دولت انتقالی نداشت و مطابق توصیه های رهبران سوریه عمل کر ولی باید قبل از آن به راهکارهایی در رابطه با میارزه با خشونت و تروریسم توجه داشت که مخالفان با این امر مخالف بودند.

سفیر سوریه در سازمان ملل در رابطه با بحث دولت انتقالی اعلام کرد: دنیا باید بفهمد که موضوع رئیس جمهوری سوریه موضوعی داخلی است و کسی نباید در آن دخالت کند همه باید به حاکمیت سوریه احترام بگذارند.

وی درباره قطعنامه شورای امنیت درباره کمک های انسانی به سوریه تاکید کرد: ما مشکلی با این نداریم که جامعه جهانی به مسئولیت های خود در زمینه امور انسانی عمل کند اما تاکنون دولت سوریه 75 درصد از کمک های انسانی را ارائه داده است و همه نشست هایی که در این زمینه برگزار شده دستاوردی نداشته است؛ چرا تروریسم به طور صد در صد مورد حمایت مالی خارجی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار