سعید جلیلی:

فرهنگ سازی در عرصه اقتصاد مقاومتی نیاز امروز رسانه‌های انقلاب اسلامی است

عضومجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز رسانه‌های انقلاب اسلامی وظیفه دارند در عرصه اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی کنند.
کد خبر: ۱۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵ - 03March 2014

فرهنگ سازی در عرصه اقتصاد مقاومتی نیاز امروز رسانه‌های انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سعید جلیلی در گفتگو با خبرگزاری بسیج در خصوص ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: امروز رسانههای انقلاب اسلامی وظیفه دارند در عرصه اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی کنند تا ابلاغ این سیاستها بتواند به دگرگونی در اقتصاد کشور منجر شود.

وی با بیان اینکه "اقتصاد مقاومتی و اجرای سیاستهای مربوط به آن در مقاومسازی اقتصادی کشور و در برابر تهدیدات خارجی و بیگانگان تاثیرات بسزایی دارد"، افزود: اگر دولت از اقتصاد فاصله بگیرد و فقط در بخشهای مدیریتی وارد شود و نظارت را تقویت کند و بتواند مقررات به لحاظ اقتصادی تسهیل کند و مشوقهای لازم را مورد توجه قرار دهد، قطعاً میتوانیم این مسیر در تحقق اقتصاد مقاومتی برداریم.

این عضو مجمع تشخصی مصلحت نظام در ادامه تاکید کرد: بدیهی است که قدرت مقاومت اقتصاد در کشور را بالا ببریم و از آسیبپذیری آن جلوگیری کنیم یکی از راههایش این است که تولید تنها بر اساس نیاز داخلی مورد توجه قرار بگیرد. ضمن اینکه نیاز کشورهای همسایه و منطقه را مدنظر قرار داد. چنانچه میبینیم چینیها این کار را کردهاند و به نیازهای دیگر کشورها توجه دارند، ما هم باید به نیازهای جهان به خصوص نیازهای منطقه و کشورهای اسلامی اهمیت دهیم.

جلیلی در پایان با بیان اینکه "نقش دیپلماسی و تقویت بخشهای اقتصادی سفارتخانههای ما در خارج از کشور بسیار حساس و اثرگذار است"، گفت: ظرفیتهای منطقهای و بینالمللی همچون جنبش عدم تعهد، اکو و پیمان شانگهای و بسیاری از پیمانهای منطقهای که عمدتاً نقش اقتصادی را ایفا میکنند، کمتر مورد توجه قرار گرفته است در حالی که میتواند بازار این کشورها را به اقتصاد کشورمان متصل و مقاومت اقتصادمان در برابر تهدیدهای خارجی بیشتر کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار