وزارت خارجه روسیه:

حقوق بشر به ابزار غرب برای تغییر دولت های قانونی تبدیل شده است

وزارت خارجه روسیه با انتقاد از سوءاستفاده کشورهای غربی از موضوع حقوق بشر اعلام کرد غرب این موضوع را به ابزاری برای اعمال فشار و تغییر دولت های قانونی و مشروع تبدیل کرده است.
کد خبر: ۱۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹ - 03March 2014

حقوق بشر به ابزار غرب برای تغییر دولت های قانونی تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از یورونیوز، در شرایطی که در روزهای اخیر وزارت امور خارجه امریکا با انتشار گزارشی در مورد حقوق بشر مدعی نقض حقوق بشر در کشورهایی نظیر ایران شده است، وزارت امور خارجه روسیه در آستانه برگزاری نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، کشورهای غربی و امریکا را به سوءاستفاده از موضوع حقوق بشر برای اعمال فشار به کشورهای دیگر متهم کرد.

روسیه در این بیانیه با انتقاد از برخی رفتارهای کشورهای غربی به خصوص اعمال فشار و تحریم دیگر کشورها به بهانه نقض حقوق بشر اعلام می دارد: هرگونه تلاش برای اعمال تحریم های سیاسی و اقتصادی به بهانه حقوق بشری به طور مطلق غیرقابل قبول است. ما مطمئن هستیم که چنین تحریم هایی فقط می تواند وضعیت را در یک کشور تشدید و نقض بیشتر حقوق بشر را تسهیل کند.

روسیه که همواره منتقد رفتار غرب در سوءاستفاده از حقوق بشر به عنوان ابزار فشار سیاسی و مداخله در امور دیگر کشورها بوده است، معتقد است کشورهای غربی از موضوع حقوق بشر برای تغییر دولت های قانونی و مشروع در دیگر کشورها بهره برداری می کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار