مصطفی جمشیدی مطرح کرد

حضور «سراب و سمرقند» در مسابقه کتاب سال ۹۳

نویسنده مطرح کشور گفت: رمان سراب و سمرقند با موضوع حجاب و دفاع از ارزش‌های مذهبی در مسابقه کتاب سال ۹۳ حضور دارد.
کد خبر: ۱۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸ - 05March 2014

حضور «سراب و سمرقند» در مسابقه کتاب سال ۹۳

مصطفی جمشیدی، رمان نویس مطرح کشور در گفتوگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: رمان «سراب و سمرقند» به مساله اخلاق گرایی در جامعه پرداخته و با قرار دادن زندگی یک شخصیت جاه طلب در مقابل یک انسان آرمانی و اخلاقگرا، تقابل این دو شخصیت را در جامعه امروز ایران مطرح میکند.

وی افزود: این رمان از سوی انتشارات ادب در تهران چاپ و منتشر و به درخواست ناشر در مسابقه کتاب سال ۹۳ شرکت داده شده است.

جمشیدی با واقع گرایانه خواندن فضای داستان و شخصیتهای آن تصریح کرد: راوی داستان شخصی است به نام هوشنگ افراشته که بر حسب اتفاق با جوانی بنام «ماهان» آشنا میشود. ماهان دریک موسسه توریستی کار میکند، دوستی این دو به سرعت شکل میگیرد وتا جایی پیش میرود که ماهان در سفر خود به کویر مرکزی ایران و انجام یک معامله بزرگ برای فروش سنگهای گرانقیمتی، افراشته را همراه خود میبرد.

وی ادامه داد: در این داستان شخصیتی به نام «خانم شامی» وجود دارد که در جاهایی از رمان، «بانو» خطاب میشود. خانم شامی که همکار ماهان در آن موسسه توریستی است، رفتارهای اخلاق گرایانهای دارد و مانند یک مادر یا خواهر هوای ماهان را دارد و بیشتر به عنوان یک انسان دلسوز مواظب رفتارهای او است.

جمشیدی با توضیح درباره شخصیت «بانو» افزود: شخصیت این خانم درست در مقابل شخصیت ماهان قرار دارد. بانو سعی میکند با تعریف کردن خاطراتی که از دوران رژیم ستم شاهی و مبارزاتی که او در مقابل کشف حجاب انجام داده ماهان را با ارزشهای موجود در جامعه آشنا کند و او را در مسیر ارزشها قرار دهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار