مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج):

روزه‌دار باید ذهن خود را از گناه دور کند

مدیرحوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) با بیان اینکه برای روزه دار، ترک گناه و معصیت بهترین عمل است، گفت: شخص روزه دار باید ذهن خود را از فکر گناه دور کند.
کد خبر: ۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷ - 21July 2013

روزه‌دار باید ذهن خود را از گناه دور کند

 

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام فتاحی مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(ع) اظهار داشت: ماه رمضان ماه پربرکتی است که این برکت باید در روح و جسم و جان ما جاودانه بماند و با یک برنامهریزی صحیح میتوانیم از برکات این ماه برای تمام سال استفاده کنیم.

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تصریح کرد: ماه رمضان، ماه رحمت است و رحمت یعنی ارتباط ما با مردم باید از روی رحمت صورت گیرد یعنی با یکدیگر با مهربانی برخورد کنیم.

حجت الاسلام فتاحی اظهار داشت: ترک گناه و معصیت مهمترین عمل برای روزهدار است و شخص روزهدار باید ذهن خود را از فکر گناه دور کند و بر اعمال خیر و ثواب متمرکز شده و دوری از گناه را در اولویت اول قرار دهد.

وی افزود: بیداران راه خدا، بر اساس آیات کتاب حکیم و روایات وارده در معارف الهیه روزه را به 3 درجه تقسیم کرده اند :

 -1روزه عموم، که همان حفظ شکم و شهوت از خوردن و آشامیدن و بهرهگیرى از غریزه جنسى و رعایت آداب ظاهرى است .

-2 روزه خصوص که حفظ گوش و چشم و زبان و دست و پا و سایر جوارح از گناهان است .

 -3روزه خاص الخاص: روزه قلب از هموم دنیوی و افکار پست است. افطار این روزه به فکر در ماسوى اللّه و توجه به دنیا و متاع آن است مگر دنیایى که مقدمه دین باشد که اینگونه دنیا زاد آخرت است و فکر در آن نیکو و مستحسن است.

وی با تاکید بر عظمت شب قدر بیان داشت: در شب قدر که در ماه مبارک رمضان قرار دارد، هیچ گونه تردیدى نمى توان به خود راه داد، چون از یک سو خداوند فرموده: قرآن در ماه رمضان نازل شده و از سوى دیگر در سوره قدر هم آمده: آن (قرآن) را در این شب نازل کردیم؛ و این که شب قدر در ماه مبارک رمضان قرار دارد، مورد اتفاق روایات و مفسرین قرآن است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار