بازخوانی نقش امام خمینی (ره) در عملیات مرصاد؛

ننگتان باد، ای تفاله‌های شیطان و عارتان باد، ای خود فروختگان

عملیات مرصاد اوج فرمان پذیری ملت ایران از امام و پیشوای خود بود و با وجود تبلیغات سوء دشمنان اسلام در آن ایام، مردم بار دیگر با لبیک به امام خویش مشت محکمی بر دهان همه بدخواهان خود وارد ساختند.
کد خبر: ۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶ - 27July 2013

ننگتان باد، ای تفاله‌های شیطان و عارتان باد، ای خود فروختگان

خبرگزاری دفاع مقدس: دوران پرافتخار دفاع مقدس برگهای زرینی در خود دارد که در تاریخ ماندگار شده و از آنها به عنوان اوج مقاومت و ایثار رزمندگان اسلامی در سال های حماسه و خون یاد می شود.

عملیات مرصاد تداعی ارزش ها و ایثارگری ملت ایران بود، یکی از موفق ترین عملیات های دوران دفاع مقدس که با الطاف خاصه خداوندی نابودی سازمان نظامی منافقین را به همراه داشت و پرونده هشت سال دفاع مقدس در بعد سختافزاری آن را با شکست منافقان بست.

مرصاد به معنای کمین گاه و نام عملیات پیروزمندانه رزمندگان اسلام علیه منافقان کوردل بود. در این عملیات منافقان، خام اندیشانه تصور کردند که به راحتی می توانند از مرزهای ایران عبور کنند و چند ساعته، خود را ظفرْمندانه در تهران ببینند.

ولی زهی خیال باطل که رزمندگان سلحشور اسلام، دلاورانه در تنگه مرصاد، به کمین آن نگون بختان نشسته بودند و با اندک نبردی، آنان را زبون و خوار ساختند. که «همانا پروردگار تو در کمین گاه «ستمگران» است».

مرصاد، اوج فرمان پذیری مردم از ولایت

در عملیات مرصاد اوج فرمان پذیری ملت ایران از امام و پیشوای خود به نمایش درآمد و با وجود تبلیغات سوء دشمنان اسلام در آن ایام، مردم بار دیگر با لبیک به امام خویش مشت محکمی بر دهان همه بدخواهان خود وارد ساختند و امام راحل به منافقین چنین فرمودند: "ننگتان باد ای تفالههای شیطان و عارتان باد ای خود فروختگان به جنایتکاران بینالمللی که در سوراخها خزیده و در مقابل ملتی که در برابر قدرتها برخاسته است به خرابکاریهایی جاهلانه پرداختهاید".

فروغ ناپایدار منافقین

منافقین در طی عملیاتی که عملیات فروغ جاویدان نامگذاری شد دست به کاری احمقانه زدند. همان طور که حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی  دراین باره می گوید: منافقین که در زمان مبارزه با عنوان مجاهدین، مشغول مقابله با رژیم پهلوی بودند، ابتدا وجدان نیمه بیدار آنان کم کم در بستر القائات بعثیها به خواب رفت و چنان از عواطف و احساسات ملی و دینی تهی شدند که کشتن هموطنان و جاسوسی برای دشمنان در طول دفاع مقدس را افتخار خویش میدانستند. دین خویش را به کمونیست و سپس میهن خویش را نیز به حزب بعث فروختند و هر بار که عملیاتی در جبههها از سوی رزمندگان صورت میگرفت، اینان با اقدامات تروریستی، شیرینی پیروزی را در کام مردم تلخ میکردند.

جنایات ضدبشری منافقین در 30 سال مقابله با مردم و جمهوری اسلامی آن قدر مشهود بود که غرب با همه ملاحظات سیاسی خویش، آنان را جزو گروههای تروریستی قرار داد و عجب این است که اتحادیه اروپا در زمانی که شعار حقوق بشری آنان گوش فلک را کر کرده است، برای انتقام از مردم ایران که قلههای توسعه و پیشرفت را در افق چشمانداز 20 ساله خویش ترسیم و بدان سوی حرکت کردهاند، منافقین را که دستشان به خون زن و مرد و پیر و جوان ایرانی آلوده است، از لیست گروهها تروریستی حذف کردهاند. اما نمیدانند در هر شرایط سیاسی، این گروه کمترین جایگاهی نزد ایرانیان ندارد.


دم مسیحایی امام راحل

عملیات مرصاد تفاوت زیادی با دیگر علمیاتها داشت، یکی از این تفاوتها این بود که هدف آن براندازی نظام بود. علمیاتهای دیگر همچون عملیات منافقین در فکه و مهران، همگی اهداف محدودی داشتند. عملیاتهایی که انجام میگرفت در جهت اهداف نظامیخاص بود اما عملیات مرصاد را دشمن با هدف براندازی نظام طراحی کرده بود.

دیگر اینکه در این عملیات آمریکا، صدام و منافقین داخلی در یک جبههی مشترک بودند. در عملیاتهای گذشته هم منافقین در خدمت صدام و آمریکا بودند و به آنها اطلاعرسانی میکردند؛ ولی در این عملیات، در کنار آنها بخشی از ماموریت را انجام دادند. در این عملیات در حین خطشکنی دشمن بعثی، منافقین حرکت خودشان را در عمق کشور آغاز کردند.


در آن روزها آمریکاییها هم در خلیج فارس فعالیتهایی داشتند که حاکی از همکاری منافقین با آمریکاییها بود. با نقشههای به دست آمده از چندتن از منافقین که در حین حمله به خط ما به درک واصل شدند، مشخص شد که منافقین، تهران را هدف اصلی قرار دادهاند. اما بنا به نظر سردار شهید نورعلی شوشتری این دم مسیحایی حضرت امام، حضور مقام معظم رهبری و فداکاری نیروهای رزمنده اعم از برادران ارتشی و سپاهی بود که این پیروزی بزرگ را در عملیات مرصاد برای کشور و انقلاب  رقم زد که نتیجهی آن پذیرش قطعنامه و به نوعی شکست استراتژی جدید صدام (دفاع متحرک) بود.

حضور مردم همیشه در صحنه در مرصاد

سردار سلیمآبادی که در این عملیات با انجام دو هلیبرد همراه با امیرسپهبد شهید علی صیاد شیرازی، نقش موثری در متلاشی شدن منافقان ایفا کرد دررابطه با حضور مردم در این عملیات بر این عقیده است که وقتی منافقان حمله کردند و مردم فهمیدند کشور در خطر است، سر از پا نشناخته به جبهه آمده بودند، حتی برخی از این مردم با خودروهای شخصی، خودشان به منطقه رسانده بودند، مثل این که روز اول جنگ بود و این از الطاف الهی بود که منافقان این گونه حمله کنند و نابودی آنها در آن منطقه فراهم شود. در حالی که آنها اگر به صورت انفرادی وارد میشدند، خطرناک بود و به واسطه نابودی منافقان، امنیت خوبی برای کشورمان ایجاد شد.

آنکه ایستاد تیپ قائم بود

تیپ مستقل 12 قائم (عج)، در انهدام منافقین در عملیات مرصاد در تنگه چهار زِبر، نقش ویژه و محوری داشته که مقام معظم رهبری در جریان سفر به استان سمنان در آبان ماه سال 1385 در جمع ایثارگران فرمودند: «تیپ قائم (عج) در عملیات مرصاد نقش مهمی ایفا کرد.  شنیدم نقش تیپ قائم (عج) در عملیات مرصاد آنچنان بود که اگر نبود، دشمن ممکن بود تا کرمانشاه بیاید. آن که ایستاد؛ تیپ قائم (عج) بود. اینها در تاریخ میماند».

حماسه مرصاد با حضور شیرمردان لشکر انصار الحسین (ع)

طلایهداران عملیات مرصاد که اولین نیروی تدافعی حاضر در منطقه بودند و سد آهنین در مقابل ستون زرهی منافقین ایجاد کرده و از پیشروی آنان جلوگیری کردند، شیرمردان لشکر انصار الحسین(ع) بودند که با فرماندهی سرداران شهیدی همچون شهیدان هادی فضلی (فرمانده اطلاعات عملیات تیپ ٢ از لشکر انصار الحسین(ع)، بهرام مبارکی(فرمانده گردان ١٥٤ ) مهدی ملکی (فرمانده گردان ١٥٣ ) و رمضان مصباح و شیخ الاسلامی (معاونین گردان ١٥٧ حبیب بن مظاهر) حماسههایی جاوید آفریدند و دیگر بار تنگه احد را با ایثار و از خود گذشتگی حفظ کردند و باعث سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند.

 پیروزی مرصاد  با حضور این لشکر چنان غرور آفرین بود که محسن رضایی در پیام تبریکی گفت: «برادران رزمنده لشکر پیروز 32 انصار الحسین همانند قهرمانان عاشورا با چنان قدرتی در مقابل نیروهای بعثی و منافق می جنگیدند و دشمن را تار و مار می کردند که گویا، قدرتی الهی بدست مردانی پاک بر سر جنایتکاران باریدن گرفته است. شکست توطئه جدید در باختران به دست رزمندگان اسلام، توطئه های دیگری از جمله حمله دشمن به خوزستان و همچنین توطئه های دیگری را در بعضی از مناطق کردستان خنثی کرد

عملیات مرصاد یکی از عملیات هایی بود که منافقین بنا به دستورات دشمنان ما در صدد آمدند تا پیروزی های کشورما را حذف کرده و ذلتی جایگزین آن شود که به یاری خداوند، هوشیاری رزمندگان و ولایت پذیری تمامی اقشار باعث سرافکنده گی این دشمنان قسم خورده شد.       

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار