آرش کریمی مطرح کرد

تولید انیمیشنی موفق با موضوع بمباران شیمیایی حلبچه در فرم و روایتی جدید

نویسنده و کارگردان هنری انیمیشن "تمام زمستان هایی که ندیده ام" گفت: این انیمیشن داستان ژنرالی است که دستور بمباران شیمیایی حلبچه را صادر می‌کند.
کد خبر: ۱۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰ - 10March 2014

تولید انیمیشنی موفق با موضوع بمباران شیمیایی حلبچه در فرم و روایتی جدید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آرش کریمی که علاوه بر نگارش انیمیشن «تمام زمستان هایی که ندیده ام» به عنوان کارگردان هنری و تدوینگر با عوامل پروژه این انیمیشن نیز همکاری می کند، در گفت و گو با روابط عمومی مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن حوزه هنری، گفت: با توجه به فرم جدید و تجربه نشده ای که ساخت این انیمیشن در خاورمیانه داشت، عملا مرحله پیش تولید کار بسیار مهم بود و باید همه جزئیات کار و رفرنس ها جمع آوری می شد و درباره فریم به فریم کار به یک نتیجه مشخص می رسیدیم.

وی افزود: با تحقیقاتی که انجام دادم با اثرات منفی مواد شیمیایی چون گاز خردل در بمباران حلبچه و سردشت آشنا شده و تصمیم گرفتم فیلمی با این مضمون تولید کنم بنابراین برای نگارش آن نیز با پزشکان زیادی به گفتوگو پرداختم .

کریمی اظهار کرد: «تمام زمستان هایی که ندیده ام» داستان ژنرالی است که دستور بمباران شیمیایی حلبچه را صادر میکند در حالیکه فرزند او در همین اثنا متولد میشود و در معرض گاز خردل قرار میگیرد.

وی اظهار کرد: با اتمام نگارش متن اثر به عنوان کارگردان هنری فعالیتم در پروژه آغاز شد و با توجه به سنگینی کار فرصت کمی در اختیار داشتیم و دکوپاژ، انیماتیک و پی وی زی در مرحله پیش تولید به انجام رسید. در ادامه برای فریم های کار به کانسپت نیاز داشتیم مخصوصا برای پلان زیر آب و علاوه بر این برای تک تک پلان های زیر آب کانسپت دقیقی زده شد.

کریمی تصریح کرد: کار عمده من به عنوان کارگردان هنری مشخص کردن جزئیات فریم در مرحله کامپوزیت و مشخص کردن سر و شکل نهایی بود.

وی که تدوین این انیمیشن را نیز بر عهده داشته است در ادامه خاطرنشان کرد: از آنجایی که کل پی وی زی قبلا طراحی شده بود، عملا مرحله تدوین بسیار آسان تر شد و در تدوین به غیر از چند سکانس تغییر چندانی ایجاد نکردیم.

وی در پایان یادآور شد: به دلیل همین تغییرات جزئی نسخه نهایی نسبت به پی وی زی ۲۰ در صد تغییر داشت، بدین شکل که سکانس ها از تدوین پی وی زی تا تدوین نهایی هر کدام از صحنه ها حدود ۶ تا ۷ بار تدوین شدند تا مطمئن شویم هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار