کرامت حافظی خبر داد

برگزاری اولین یادواره شهید مالکوم شباز در اردیبهشت ۹۳

مسئول دبیرخانه کنگره شهدای جهان اسلام گفت: در نظر داریم در سال جدید برای ۲۰شهید جهان اسلام به صورت مستقل، یادواره‌هایی را برگزار کنیم.
کد خبر: ۱۳۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴ - 11March 2014

برگزاری اولین یادواره شهید مالکوم شباز در اردیبهشت ۹۳

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از بسیج، "کرامت حافظی" دبیر اجرایی و مسئول دبیرخانه کنگره شهدای جهان اسلام، با اشاره به مراسمهای یادبودی که توسط این کنگره برگزار خواهد شد، اظهار کرد: اولین مراسم بزرگداشت شهدای جهان اسلام در روز 25 اسفندماه 92 مصادف با سالگرد شهادت راشل کوری، در  دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: راشل کوری دختر دانشجوی 23 ساله آمریکایی است، که محل زندگی خود را ترک و مدتها در فلسطین همراه مردم فلسطین بود و هنگام دفاع از منزل یک پزشک فلسطینی توسط بلدوزرهای اسرائیلی به شهادت رسید.

دبیر اجرایی کنگره شهدای جهان اسلام اضافه کرد: این کنگره در دو بخش برگزار خواهد شد که در بخش علمی، مقالاتی از اساتید و دانشجویان به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی دریافت خواهد شد.

حافظی با بیان اینکه اردیبهشت سال 93 نیزاولین مراسم بزرگداشت شهادت مالکوم لطیف شباز برگزار خواهد شد، گفت:  این مراسم در واقع اولین سالگرد شهادت این شهید آمریکایی است، که مانند شهدای دیگر جهان اسلام تبلیغات تخریب بسیاری علیه او صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم در سال آینده برای شهدای دیگر جهان اسلام نیز مراسمهایی را در سالگرد شهادت شان به صورت مستقل برگزار کنیم.

حافظی اذعان کرد: در سال آینده بزرگداشت شهدایی همچون "عمرمختار" مبارزه لیبیایی، عبدالعلی مزاری" ،"احمدشاه مسعود" و "برهان الدین ربانی" شهید مجاهد افغانستان، "یدعباس موسوی"، "عماد مغنیه" و "راغب حرب" از شهدای حزبالله لبنان، "علامه عارف الحسینی" رهبر شیعیان پاکستان، "مروه الشربینی" شهیده حجاب، "ادواردو آنیلی"، آیت الله "محمد باقر حکیم" و آیت الله "محمد باقر صدر" شهدای عراق و شهدای انقلاب بحرین را برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به استقبال مردم از الگو قرار دادن شهدای جهان اسلام گفت: در ایران حتی مدارسی به نام شهید "سلیمان محمد خاطر" داریم، که نشان دهنده آن است که مردم میخواهند فرزندانشان مانند این مرزبان اسلام تربیت شود.

حافظی در پایان خاطرنشان کرد: در این قالب کنگره بخشی بنام بزرگداشت علمای جهان اسلام خواهیم داشت و در سال آینده بزرگداشتی برای شهدای عالم به خصوص شهید "محمدعلی انصاری" رایزن فرهنگی ایران در بیروت برگزار خواهیم کرد، که به دست عوامل گروهک تروریستی تکفیری وابسته به وهابیت به شهادت رسید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار