تکرار/ سرلشکر دکتر فیروزآبادی مطرح کرد

روز ملی راهیان نور یعنی روز همه ملت/ خاک مناطق عملیاتی با خون مجاهدان نورانی شده است

رییس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: روز ملی راهیان نور یعنی روز همه ملت، روزی که افتخار آن متعلق به همه است. روزی که همه باید به آن افتخار کنند.
کد خبر: ۱۳۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۳ - 11March 2014

روز ملی راهیان نور یعنی روز همه ملت/ خاک مناطق عملیاتی با خون مجاهدان نورانی شده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرلشکر بسیجی دکتر "سیدحسن فیروزآبادی" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در آئین اختتامیه یازدهمین کنگره سرزمین نور در خرمشهر با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر اینکه، ولی کسانی که ایمان میآورند خداست و خداوند آنها را از تاریکی به نور هدایت میکند، اظهار کرد: براساس همین آیه قرآن، خداوند میفرماید آنهایی که کافر میشوند و ولی آنها طاغوت است از نور به ظلمت میروند و خداوند نور آسمانها و زمین است و کتاب خدا، قرآن نور است.

وی افزود: جشنواره سرزمین نور در روز ملی راهیان نور در همین راستا برگزار شد. اینجا سرزمینی است که دوستان خدا و پیامبر(ص) و محبان علی(ع) و مقام معظم رهبری بر سر میثاقشان با اسلام و با پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) و زهرای اطهر(س) و حضرت مهدی(عج) به این خاک آمدند. اینجا کربلای خوزستان است و با فرهنگ کربلایی و حسینی دلهای همهی مردم معطر شده است.

سرلشکر بسیجی دکتر فیروزآبادی تصریح کرد: امام خمینی(ره)، اسلام ناب را برای ملت ما هدیه آورد. در آن زمان مردم ایران اطراف امام حلقه زدند و برای ایشان سینه سپر کردند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: ما در دعاهای خود نسبت به حضرت صاحب الزمان(عج) به خدای متعال عرض میکنیم که خدایا ما را از اعوان، انصار و ضابین امام زمان(عج) قرار بدهد. اعوان و انصار یعنی یاران اما ضابین یک واژهای است که باید امشب دلهایتان را به آن معطر کنید. یعنی سینه سپر کردن جلوی تیرهایی که به سمت امام زمان شما و نائب امام زمان شما پرتاب میشود.

وی تاکید کرد: فرزندان امام از این سرزمینهایی که با تحریک آمریکا، ابرقدرتها و مرتجعین منطقه برای نابودی انقلاب اسلامی با حمله کفار بعثی روبرو شد، دفاع کردند.

سرلشکر دکتر فیروزآبادی عنوان کرد: دشمن بعثی امید داشت که در سه روز از خوزستان به تهران برسد اما رزمندگان آنچنان جانانه سینه سپر کردند و به عهد خود با امام زمان(عج) وفا کردند که این خاک کربلایی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با عرض ارادت به پیشگاه سید و سالار شهیدان امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و حضرت زینب کبری(س) خاطرنشان کرد: افرادی که به نام فرمانده، مهندسین جهاد سازندگی و مجاهدان در لباس ارتش، سپاه، بسیج و عشایر به کربلاهای ایران شتافتند، مشامشان با تربت حسینی آشنا بود و مادرشان با ذکر حسینی(ع)، فاطمی(س) و زینبی(س) به آنها شیر داده بودند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح بیان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند: "آنهایی که راه شهادت را رفتند و به قافلهی مجاهدان پیوستند و مادران وخانوادههای شهدا، پیروان نهضت ما و ولی نعمتهای ما هستند."

وی تاکید کرد: رهبر عزیز امام خامنهای خودشان از روز سوم جنگ به عنوان رزمنده با لباس رزم در جبهههای خوزستان حاضر شدند و نیروهای مردمی را ساماندهی کردند و فرماندهی جنگهای نامنظم را تشکیل دادند.

وی با اشاره به اقدام ارزشمند مقام معظم رهبری در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: رهبر عزیزمان در آن زمان پیام رزمندگان و مردم خوزستان، ایلام، کرمانشاه و سایر مناطق مرزی را از طریق خطبههای نمازجمعه به گوش دل مردم عاشق، ولایتمدار و انقلابی در سراسر کشور رساندند و در واقع شور حرکت به جبههها را آفریدند و خودشان عملیات نجات رزمندگان اسلام از محاصره سوسنگرد را هدایت و در برابر خباثتهای بنی صدر ملعون که مانع حضور یکی از یگانهای ارتش بود، ایستادند.

سرلشکر فیروزآبادی گفت: مقام معظم رهبری در آن زمان فرمان حضرت امام خمینی (ره) را ابلاغ کردند و فرماندهان ارتش که دلشان با حضرت امام (ره) بود این امر را اطاعت کردند و تعدادی از جوانان از این محاصره نجات پیدا کردند.

وی خاطر نشان کرد: فرمانده معظم کل قوا  و ولی امر مسلمین امام خامنه ای عزیز، خودشان 5 بار سرزمین های راهیان نور را زیارت کردند، زیارت خاکی که به پیوند عمیق دلهای رزمندگان با خدا معطر بود، خاکی که با خون مجاهدان نورانی شده است و سرزمینهایی که پیام صبر، مقاومت، ایثار و فداکاری و سینه سپر کردن برای اسلام عزیز را به انسان هدیه می کند.

سرلشکر فیروزآبادی با اشاره به کلام امیرمومنان گفت: حضرت علی (ع) می فرماید: علم اسلام، علم ولایت را که علم محبت خدا و تبعیت از رسول خدا و امام و ولی فقیه است را کسی نمی تواند بر دوش بکشد مگر اینکه مثل رزمندگان کربلایی ما، اهل بصیرت، روشن بینی، صبر و مقاومت باشد.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی کشور همت کردند با پیشنهاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، روز 20اسفند، نخستین روزی که رهبر معظم انقلاب برای زیارت به سرزمین راهیان نور آمدند را به عنوان روز ملی راهیان نور نامگذاری کردند.

سرلشکر فیروزآبادی افزود: روز ملی راهیان نور یعنی روز همه ملت، روزی که افتخار آن متعلق به همه است. روزی که همه باید به آن افتخار کنند.

وی خاطر نشان کرد: راهیان نور روح ملی، روح خدایی، پیامبری، علوی، زهرایی، حسنی، حسینی و مهدوی دارد. بنابراین باید سنتی برای همه مومنان جهان شود.

سرلشکر فیروزآبادی گفت: امام عزیزمان روایتی از اهل بیت(ع) فرمودند: که هرگاه و در هر مکان خون شهیدی بر زمین بچکد آن شهید در دامان ملائک آرام می گیرد؛ یعنی اینجا جولانگاه ملائک معطر عرش خداست و همینطور که زمینی ها برای زیارت این سرزمین ملکوتیان حضور دارند، ارواح طیبه شهدا نیز در اینجا حاضرند، چون نور خدا و عطر رسول الله (ص) و رایحه حضرت زهرا(س) ، حضرت زینب(س) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در اینجا وجود دارد و اینجا سرزمینی است که حضرت مهدی(عج) بارها و بارها به کمک فرماندهان و نیروهای اطلاعات شتافتند و سرهای شهدا را به دامن گرفتند.

وی خطاب به مخاطبان در این مراسم افزود: در روز ملی راهیان نور در خرمشهر، سرزمین جاودانه مقاومت، در عالم مومنان و مبارزان مشرف شدید؛ خداوند از همه شما قبول و دلهای شما را نورانی کند و عطر رایحه این سرزمین را همراه شما قرار دهد.

سرلشکر فیروزآبادی با تاکید بر اینکه برادران عزیز ما و خود من خادمان راهیان نور هستیم، افزود: از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و سازمان بسیج مستضعفین، و برادر عزیزم سردار فضلی که نماد نورانی و معطر دفاع مقدس و افتخار رزمندگان اسلام است تشکر می کنم.

وی با اشاره به دلاوریهای شهید باکری در دوران دفاع مقدس گفت: باکری مرد دلاوری بود که از تبریز برخاست و هر کاری برای انقلاب و امام راحل (ره) لازم بود بر عهده گرفت و با سختکوشی به انجام رساند و مزد شهادت را به خاطر تلاشهای خود در راه اسلام دریافت کرد.

سرلشکر فیروزآبادی گفت: بنده امروز خبر بسیار دردناکی را شنیدم که در دل آدم آتشفشان ایجاد میکند و یک نوع آتش زدن به ارزش انقلاب است، آقایی که در دفتر فرح همسر شاه خائن بابت شعر و سرودن ترانه دستمزد میگرفت و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران فرار کرد و در پاریس در دامن دشمنان انقلاب اسلامی رفته و بعد از انقلاب به امام (ره) توهین کرده این آدم برای جشنواره شعر فجر که جشن انقلاب اسلامی بوده دعوت شده است درحالی که مقام معظم رهبری فرمودند جشنواره فجر جشن انقلاب اسلامی است و جای دشمن اسلام نیست.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند باید هنرمند مومنی مثل حامد زمانی تقدیر شود، باید هنرمند فاخر اسلام ناب در این کشور در جشنواره دعوت شود و مورد توجه قرار بگیرد نه اینکه اینها را برانیم و شعرای متعهد و انقلاب را، چه تعداد شعرای بزرگ انقلابی داریم، در جلسات ملاقات رهبر انقلاب با شعرا دیدید افرادی با سواد، عالم، دیندار با نغمههای بسیار قوی و کم نظیر در ایران داریم، چرا اینها را رها کنیم و برویم سراغ استخوان پوسیده شاهنشاهی، انقلاب نوجوانان و خواهران تداوم دارد، نمیشود بگوئیم که انقلاب کردیم خودش میماند؛ قرآن در 2 آیه میفرماید که نور خدا با فوت خاموش نمیشود، خداوند نور خودش را ادامه میدهد؛ به کوری چشم دشمنان این جشنواره که در سرزمین نور به همت خادمان نور در این سرزمین ثمرداده و باید روی چشمانمان بگذاریم و سال به سال آن را تقویت کنیم.

همچنین در این مراسم با حضور سردار سرلشکر فیروزآبادی از تمبر روز ملی راهیان نور رونمایی شد.

نظر شما
پربیننده ها