عوامل به نتیجه نرسیدن انقلاب های منطقه از نگاه سرلشکر فیروز آبادی

کشورهای منطقه به وحدت کلمه با وجود رهبری، ایمان، عمل به معارف دینی و توجه به محرومین توجه نکردند

رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشور بیداری اسلامی و بیداری ملت های آزادیخواه را نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: انقلاب اسلامی ما مکتب‌های انحرافی و نظام‌های سرمایه‌داری را به شدت گوشه نشین کرد.
کد خبر: ۱۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲ - 20March 2014

کشورهای منطقه به وحدت کلمه با وجود رهبری، ایمان، عمل به معارف دینی و توجه به محرومین توجه نکردند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرلشکر دکتر سید حسن فیروز آبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح در گفتو گو با خبرگزاری رسا، بیداری اسلامی ملت های منطقه را الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: بیداری اسلامی با آغاز نهضت امام خمینی(ره) قدرت گرفت و از روزی که پیامها و سخنان حضرت امام از طریق رسانههای جمعی به نقاط مختلف دنیا رسید انسانها و بلاخص مسلمانان آگاه و بیدار پیامهای امام را درک کردند و بیداری اسلامی از آن زمان آغاز شد.

وی ادامه داد: تمام رهبران بزرگ دنیا امام و حرکت انقلابی عظیم ایشان را ستودند به گفته اسقف اعظم مسکو "امام نه فقط اسلام را زنده کرد بلکه تمام دنیا را زنده کرد".

رییس ستاد کل نیروهای مسلح شروع اصلی این جنبشها را بعد از انقلاب ایران دانست و افزود: این جنبشها بعد از انقلاب جمهوری اسلامی ایران و بلاخص و پس از دفاع مقدس هشت ساله جان گرفت و پیامهای دفاع مقدس و همچنین سخنان حضرت امام هر روز مثل آیاتی از نور به گوش مردم جهان رسید.

سرلشکر فیروز آبادی تاکید کرد: حضرت امام به گونه ای انقلاب را رهبری کردند که تمام بزرگان، فرهیختگان و اندیشمندان کشورهای اسلامی دیگر که یک پیوند معنوی با نظام و انقلاب ما داشتند منتظر بودند تا امام، انقلاب آنها را نیز هدایت و رهبری کند.

رییس ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر این که ابر قدرتهای دنیا با این قدرت الهی و معنوی حضرت امام مخالف بودند و توان درک آن را نداشتند، گفت: آنها جنگ را تحمیل کردهاند زیرا به این نتیجه رسیدند که امام پیروز تمام عرصههاست و قصد داشتند جلوی پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی را بگیرند.

سرلشکر فیروز آبادی جنگ را با تمام شرایط و سختیهایش عرصه پیروزی جبهه حق ایران دانست و تصریح کرد: جنگ با تمام سختیهایش و با آنکه روز به روز وسایل ارتباطی جمعی و تجهیزات نظامی ابر قدرتهای دنیا علیه امام و نظام و دفاع مقدس مان تجهیز میشد اما پاسخ خوبی علیه توطئههای دشمن بود.

وی پیروزی انقلاب اسلامی و نیز دفاع مقدس را سبب افزایش سطح معارف جهانی خواند و افزود: تمام کشورهای جهان در سطح حکومتی و پارلمانی و دانشگاهی از الگوهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس رزمندگان ما جهت بالا آوردن سطح معارف اسلامی و سیاسی خود استفاده کردهاند زیرا انقلاب اسلامی ما مکتبهای انحرافی و نظامهای سرمایهداری را به شدت گوشه نشین کرد.

رییس کل ستاد نیروهای مسلح دلیل با اشاره به تلاش کشورهای استکباری برای انحراف بیدار اسلامی، گفت: بیداری اسلامی بار لغوی و معنوی بسیار بالایی دارد و قدرتهای امروز جهان ترس از آن دارند که اسلامی قوی و عینی دیگر همچون جمهوری اسلامی ایران در یک کشور دیگر ظهور و بروز کند.

سرلشکر فیروزآبادی شکست یا عدم فتح برخی از این جنبشها را نداشتن شروط لازم برای تثبیت برای یک نظام دانست و گفت: برای پیروزی چند زمینه لازم است؛ حضرت امام خمینی(ره) اینگونه آنها را عنوان کرده است: وحدت کلمه، ایمان، عمل به معارف دینی و توجه به محرومین که در جنبشهای بیداری اسلامی کشورهایی که به نتیجه نرسیدند به دلیل این بود که به این لوازم بی توجه بودند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح وحدت کلمه بدون وجود رهبر و امام را بیمعنا خواند و یکی از عوامل به نتیجه مطلوب نرسیدن قیام های مردمی منطقه را ناشی از همین مساله ارزیابی کرد.

وی نکته بعدی در به نتیجه نرسیدن قیام های مردمی منطقه را توجه نداشتن به قشر محروم دانست و اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی دستور تاسیس جهادسازندگی را میدهند تا از این طریق به اقشار ضعیف جامعه هم خدمت شود، برای همین است که انقلاب ما محل صدور انقلاب برای جهان و جهانیان بیدار و آگاه است.

رییس ستادکل نیروهای مسلح گفت: جوانان ما باید امام و ولیامر را بشناسند و باید شناخت کافی و لازم از امام زمان مان داشته باشیم و به مفهوم وحدت کلمه برسیم تا بتوانیم معارف دینی و سیاسی خود را بالا ببریم.

وی تاکید کرد: باید از انقلاب و دفاع مقدس مان درسهای نظری و همچنین اخلاقی و عرفانی بگیریم تا به محبت اهل بیت و هدایت از جانب ایشان برسیم.

سرلشکر فیروز آبادی در پایان راهیان نور را یک دانشگاه کامل و جامع دانست و گفت: راهیان نور فرصتی برای آموزش معارفهای عملی با نشأت گرفتن از رشادتها و مجاهدتهای شهدا و جانبازان والا مقام است.

نظر شما
پربیننده ها