رشیدیان تاکید کرد

ضرورت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی بر لزوم برنامه‌ریزی در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹ - 13March 2014

ضرورت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "علیرضا رشیدیان" استاندار خراسان رضوی صبح امروز همزمان با روز بزرگداشت مقام شهدا با خانواده سرداران شوشتری و چراغچی دیدار کرد.

استاندار خراسان رضوی، ابتدا در منزل سردار "نورعلی شوشتری" حاضر شد و با آرزوی علو درجات برای وی، از این سردار رشید اسلام به عنوان مردی مدیر، مدبر، شجاع  و آزاد اندیش یاد کرد. 

وی شهید شوشتری را فردی متفکر در حوزه نظامی و نظریهپردازی جامع و انقلابی توصیف کرد و افزود: حضور موثر این شهید بزرگوار در مناطق مختلف به ویژه شمال غرب و جنوب شرق کشور، علاوه بر تامین امنیت پایدار، برکاتی در حوزههای  فرهنگی و فعالیتهایی محرومیتزدایی و عمرانی داشت.

رشیدیان با اشاره به صدق نیت و خلوص باطنی سردار شوشتری، گفت: هر سرنوشتی غیر از شهادت، دون شأن ایشان بود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به نقش همسران و خانواده شهدا در استمرار حرکت شهیدان اظهار کرد: منشا و مظهر قدرت جمهوری اسلامی شهدا هستند و خانوادههای آنان پرچم هدایت و مروجان فرهنگ ایثار و شهادتند.

وی افزود: اجر صبر خانواده شهدا نزد خداوند متعال کمتر از مزد شهادت نیست و به طور قطع مجاهدتهای آنان در تربیت فرزندانی مومن و انقلابی در پیشگاه حضرت باری تعالی منظور میشود.

استاندار خراسان رضوی سپس در منزل سردار "ولیالله چراغچی" حضور یافت و با ادای احترام به مقام شامخ این شهید بزرگوار و تجلیل از خانواده وی، هدف از دیدار با خانواده شهدا را طلب دعا و مدد از آنان برای خدمتگزاران، در راستای ارتقای سطح خدمت رسانی به زائران و مجاوران، تحقق منویات مقام معظم رهبری و پیشبرد اهداف دولت تدبیر و امید در استان، دانست.

رشیدیان با تاکید بر لزوم برنامهریزی در راستای نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: باید نسبت به انتقال این فرهنگ در بدنه جامعه به ویژه نسل جوان تلاش شود.

وی افزود: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی، رهبری دینی و استفاده از ظرفیتهای مردمی با تأسی به فرهنگ ایثار و شهادت است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه دستاوردهای امروز ایران اسلامی در عرصههای مختلف، مرهون از خودگذشتگی جوانانی است که برای تحقق آرمانهای اصیل اسلام و انقلا ب از جان خود گذشتند، گفت: ما به عنوان میراثداران آنان باید با تبعیت محض از ولایت، راه نورانی آنان را ادامه دهیم.

رشیدیان با اشاره به فرمایش امام (ره) مبنی بر اینکه مزار شهدا زیارتگاه عارفان و عاشقان است، بر ساماندهی گلزار شهدا به عنوان نمایشگاه فرهنگی جهان اسلام تاکید کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار