آیت الله علم الهدی:

شناخت حضرت فاطمه(س) مانع انحراف در بینش انسان می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: کسی که حضرت فاطمه(س) را شناخت کوچک‌‎ترین انحرافی در عرصه‌ بینش و گرایش به او دست نمی‌دهد.
کد خبر: ۱۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵ - 06April 2014

شناخت حضرت فاطمه(س) مانع انحراف در بینش انسان می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله "سیداحمد علمالهدی" ظهر امروز در مدرسه علمیه نرجس مشهد، در خصوص شخصیت حضرت فاطمه(س) عنوان کرد: در قرآن دو عنوان "لیلة القدر" و "کوثر" برای حضرت زهرا (س) بیان شده است که سوره قدر معمولاً در شبهای قدر مورد بحث قرار میگیرد.

وی افزود: مفسرین شیعه و سنی نقل کردهاند که پیامبر(ص) در عالم رؤیا مشاهده کردند که تعدادی بوزینه بر منبر حضرت بالا میروند که حضرت از این خواب متأثر شده و متوجه شدند این بوزینهها بنی امیه هستند.

آیتالله علم الهدی بیان کرد: خداوند برای تسلی خاطر رسولالله(ص) سوره قدر را نازل کرد و لیلةالقدر شبی است که از هزار ماه بهتر است و همه سرنوشت اسلام به حضرت زهرا(س) وابسته است، همان طور که سرنوشتها در شب قدر رقم میخورد اگر حضرت فاطمه(س) نبود، همه چیز اسلام از بین رفته بود.

وی تاکید کرد: هر مظلومی با شهادتش مظلومیتش تمام میشود اما امیرالمؤمنین(ع) مظلومیتش بعد از شهادت تمام نشد و سبّ و لعنش در نماز سنت شده بود اما آنچه سبب شد این دولت هزارساله بنی امیه از بین برود، آثار وجودی حضرت زهرا(س) بود که نهایتاً توانست بنیاد بنی امیه را درهم بریزد.

امام جمعه مشهدمقدس خاطرنشان کرد: آیه "سلام هی حتی مطلع الفجر" در پایان سوره طلوع فجر را به ظهور تعبیر کرده؛ بدین معنا که جلوه فاطمی تا ظهور حضرت سالم باقی میماند و وسعت جهانی پیدا میکند.

آیتالله علمالهدی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: کسی که حضرت فاطمه(س) را به حق معرفت درک کند، شب قدر را درک کرده است و کسی که فاطمهشناس شد، سرنوشت دینمداری او تضمین و تثبیت شده و کسی که حضرت فاطمه(س) را شناخت کوچکترین انحرافی در عرصه بینش و گرایش به او دست نمیدهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: شهادت حضرت زهرا(س) از دم در خانه شروع شد و تا سه ماه امتداد یافت و تمام مجاهدت حضرت، از بیت الاحزان رفتن ایشان، خطبه فدک و صحبتهایشان بین زنان مدینه در همین سه ماه بود و همه سرنوشت اسلام نیز در همین دوران رقم خورد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار