کارشناس مسائل سیاسی و خاورمیانه:

اعراب مرتجع در حال بریدن ریشه خود هستند/ عضویت در جبهه مقاومت برای هر کشوری مصونیت بخش است

بحران سوریه نقطه اوج خود را پشت سرگذاشته و دولت توانسته است نفوذش را به حوزه های مختلف توسعه دهد و همه نگاه ها هم اکنون به سمت راه حل سیاسی سوق پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۱ - 27May 2013

اعراب مرتجع در حال بریدن ریشه خود هستند/ عضویت در جبهه مقاومت برای هر کشوری مصونیت بخش است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سعدالله زارعی، کارشناس مسائل سیاسی وخاورمیانه در پاسخ به این سوال که مقاومت 3 ساله مردم سوریه مقابل توطئه ها و دسیسه های دشمنان چه درسی برای مردم دارد، اظهار داشت: مردم سوریه در واقع نشان دادند در دفاع از استقلال کشورشان متحد و یکپارچه هستند و از دولت به عنوان نماد استقلال به خوبی حفاظت می کنند و در برابر اقداماتی که بخواهد سوریه را دچار تضعیف کند، ایستادگی و مقابله می کنند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه تحولات سنگین در سوریه نتوانست ملت و ارتش این کشور را دچار چند دستگی کند و این حفظ استقلال و وحدت ملی در سوریه آینده خوبی را برای این ملت ایجاد خواهد کرد.

زارعی نقش مقاومت و پایداری مردم سوریه را عاملی برای پیروزی دانست و افزود: اساس موفقیت های مردم سوریه مقاومت شان در برابر فشار خارجی بوده وهیچ عامل دیگری به اندازه مقاومت نمی تواند نقش پررنگی در پیروزی های سوریه داشته باشد. در واقع مردم وقتی که از سرزمین شان دفاع و صیانت کرده واز دولتشان به عنوان نماد حاکمیتی دفاع می کنند طبیعتا امکان تأثیرگذاری نیروهای خارجی بر کشورشان کم شده که این مسأله مهم تر از هر عاملی می تواند تأثیرگذار باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی و خارومیانه درخصوص پیامدهای حضور دائمی برخی کشورهای عربی برای مقابله با جریان مقاومت منطقه سوریه، خاطرنشان کرد: کاری که کشورهای عربی انجام می دهند در واقع نشستن روی شاخه و بن شاخه را بریدن است. این رویه را قطری ها، ترکیه ای ها و سعودی ها علیه دولت سوریه اجرا کردند که می تواند فردا همین سرنوشت علیه خودشان رقم بخورد و به نظر من این رویه نوعی حماقت است که برخی کشورهای عربی مرتکب آن می شوند. به طور مثال سوریه را از اتحادیه عرب اخراج کردند که این رویه غیرقانونی پایه گذاری شده است و می تواند آینده کشور و دولت های عربی و غیرعربی را تهدید کند.

زارعی در پاسخ به این سوال که اگر سوریه بتواند از بحران خارج شود، آیا می توان به مردم خاورمیانه ثابت کرد که مقاومت نقش پررنگی در رسیدن به موفقیت دارد، اظهار داشت: بله در واقع پایداری مردم سوریه به عنوان عضو جبهه مقاومت، این پیام را برای دیگر کشورها دارد که در واقع عضویت در جبهه مقاومت، مصونیت بخش است و می تواند توطئه های دشمنان را نقش بر آب کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار