سید قاسم الهاشمی:

آل سعود برای دفاع از خود مردم بحرین را سرکوب می کند

رئیس هیات بین المللی بحرین گفت: مردم بحرین در اعتراض به حمایت آمریکا از اقدامات وحشیانه حکومت آل خلیفه، برکناری حکومت بحرین، اصلاح قانون اساسی، متوقف کردن شکنجه زندانیان و آزادی آنها در مقابل سفارت آمریکا تجمع می کنند. این جنبش تغییرات اساسی و مهمی در پی خواهد داشت که امید است اوضاع بحرین را به کلی تغییر دهد.
کد خبر: ۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۹ - 27July 2013

آل سعود برای دفاع از خود مردم بحرین را سرکوب می کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "سید قاسم الهاشمی" از مبارزان و فعالان سیاسی بحرین است که از سال 1995 میلادی تاکنون توسط حکومت بحرین به انگلیس تبعید شده و هم اکنون به عنوان مسئول هیات بین المللی بحرین، مسئول شاخه سیاسی حزب خلاص بحرین و دبیرکل مجمع جهانی کرامت در انگلیس فعالیت می کند. گفتگوی اختصاصی خبرگزاری دفاع مقدس با این فعال سیاسی بحرینی پیش روی شماست.

نبود ضمانت اجرایی قانون اساسی از مشکلات اساسی مردم بحرین است

قاسم الهاشمی رئیس هیات بین المللی بحرین با اشاره به اینکه مشکل اصلی مردم بحرین نبود قانون اساسی و ضمانت اجرایی برای قانون در این کشور است، گفت: قانون اساسی بحرین نیازمند اصلاحات جدی و اصولی است. در حال حاضر همه امکانات و ثروت کشور در اختیار پادشاه و حکومت بحرین بوده و در قانون اساسی صحبتی از حقوق طبیعی مردم نشده است.

وی ادامه داد: بنا بر آنچه در قانون اساسی فعلی بحرین آمده پادشاه در همه امور از مصونیت کامل برخوردار است و جایگاهش را تا مقام خدایی بالا برده اند. گویا او خداست و از همه چیز مصون است. در حالی که او دستش به خون مردم بحرین آلوده است و اموال مردم را چپاول می کند.

مردم بحرین خواستار برخورداری از حقوق شهروندی هستند

این مبارز بحرینی، مساله مردم بحرین را مساله کرامت دانست و افزود: مردم به دنبال انسانیت و کرامت بوده و خواهان برخورداری از حقوق اولیه خود بدون خواهش و التماس هستند. زیرا نمی خواهند مطیع و جیره خوار دیگران باشد.

وی بیان کرد: این حق طبیعی هر شخص است که در کنار خانواده و در سرزمین مادری خود زندگی کرده و از امکانات کشورش و نیازهای اولیه برخوردار باشد. این حق طبیعی را قانون به هرکس می دهد، اما متاسفانه مردم بحرین از این حقوق برخوردار نیستند.

مردم بحرین از ثروت های سرشار این کشور بی بهره اند

رئیس هیات بین المللی بحرین، این کشور را از ثروتمندترین کشورهای حاشیه خلیج فارس دانست و گفت: رسانه هایی که عربستان، امارات، کویت و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس را ثروتمندتر از بحرین نشان می دهند، دروغ پردازی می کنند.

الهاشمی با بیان اینکه در بحرین همه درآمدها مثل نفت، معادن، مس و... متعلق به پادشاه است، ادامه داد: سعودی ها به آل خلیفه می گویند شما از میدان های نفتی خود نفت استخراج نکنید و در ازای آن من به شما قدرت حاکمیت می دهیم تا شیعه را به استضعاف بکشید و برده خود کنید. سعودی ها نفت بحرین را استخراج می کنند و در آمد نفتی به خزانه دولت نرفته و به جیب پادشاه می رود.

وی تاکید کرد: حتی تعرفه های گمرکی هم جزء اموال پادشاه است. قیمت یک ساختمان بزرگ تجاری و اقتصادی که در منطقه السیف وجود دارد در حدود یک میلیارد و هشتصد ملیون دلار است؛ اما دولت بحرین آن را دو دلار خرید. بحرین دارای سواحل، اماکن تفریحی، برج ها، زمین های کشاورزی و باغ های بزرگ همه است که مانند بسیاری دیگر از اموال عمومی متعلق به آل خلیفه بوده و مردم حق استفاده از آنها را ندارند.

جوانان بحرینی شرایط مناسبی ندارند

این فعال سیاسی بحرینی، شرایط جوانان این کشور را نامناسب خواند و تصریح کرد: بسیاری از جوانانی که از طرف حکومت طرد شده و از کار بر کنار شده اند، در حال حاضر در مقبره ها و خرابه ها می خوابند. زنان و دختران جوان در وضعیت بسیار بدی به سر می برند. آنها حتی نمی توانند از خانه بیرون بیایند و انگار مرده اند، زیرا مورد تجاوز و هتک حرمت قرار گرفته و بازداشت می شوند.

وی اظهار کرد: مستشاران انگلیسی در راس همه وزارتخانه های مهم بحرین هستند. در حال حاضر دشمن در خاک بحرین است و باید با حکمت و تدبیر با او برخورد کرد تا  آسیبی به کشور وارد نشود.

تغییر نسبت جمعیت مذهبی در سالهای اخیر

الهاشمی خاطرنشان کرد: تا نیم قرن پیش حدود 80 درصد جمعیت بحرین شیعه بودند اما هم اکنون تعداد آنها به 60 درصد کاهش یافته است؛ زیرا دولت آل خلیفه در سه سال اخیر به حدود 200 هزار نفر از وهابی های پاکستان، اردن، سوریه و یمن تابعیت بحرینی داد تا جمعیت اهل تسنن افزایش یابد.

وی ادامه داد: بنابراین بسیاری از نظامی های ارتش و نیروهای پلیس بحرین، بحرینی نیستند، حتی سنی های اصیل بحرین نیز بسیار کم هستند. لذا به راحتی مردم بحرین را می کشند زیرا هم وطن نیستند و هیچ تعصب و عرقی ندارند.

آل خلیفه برده آمریکاست

الهاشمی گفت: آمریکا و دولت های غربی به دنبال منافع خود هستند و برای رسیدن به منافع خود به هر کاری متوسل می شوند، زیرا از نظر آنها منافعشان بر منافع سایر ملتها ترجیح دارد. آل خلیفه هم مطیع آمریکاست و سرنوشت ملت، دین، آبرو، آداب و رسوم، نفت، فرهنگ، امکانات و کل کشور را فروخته است.

وی افزود: آل سعود، آل خلیفه، آل نحیان و آل صباح همگی مطیع آمریکا هستند. اگر ملت بحرین نیز مطیع آمریکا باشد آمریکا با آنها کاری ندارد. در واقع دولتهای مستکبر به دنبال برده هستند نه دوست. آنها می خواهند همیشه در اوج و بقیه تحت فرمان آنها باشند.

اخبار انقلاب بحرین سانسور می شود

این مبارز بحرینی تاکید کرد: قدرت های استکباری علاوه بر سانسور رسانه ای اخبار مبارزان بحرینی در دنیا، حتی با  کسانی که در رسانه های خود انقلاب بحرین را منعکس می کنند نیز مقابله می کنند. زیرا همانطور که قبلا اشاره کردم تنها معیار آمریکا منافع خود است و توجهی به انسانیت، اخلاق، دین، کرامت و احترام به دیگران ندارد.

وی افزود: آنها شبکه های ایرانی مانند العالم و پرس تی وی و شبکه های عراقی که به انعکاس اخبار و واقعیت های منطقه می پردازند را تحریم کرده و جلوی پخش برنامه های آن ها را می گیرند، همچنین به کانال های بحرین نیز اجازه فعالیت داده نمی شود.

الهاشمی با اشاره به تلاش های فراوان رهبران و مبارزان بحرینی خاطرنشان کرد: من با رئیس سازمان ملل، بسیاری از سناتورهای آمریکایی، دولتمردان فرانسوی در ارتباط هستم. در حال حاضر مخالفین حکومت بحرین در خارج از کشور بعد از تلاش های فراوان توانسته اند در برخی از رسانه ها مثل روزنامه تایمز، گاردین و برخی از روزنامه های عربی نفوذ کنند که نتایجی هم داشته است.

وی ادامه داد: دشمن ما در داخل آل خلیفه است و دشمن بزرگتر از آل خلیفه، آل سعود است و بزرگتر از آن آمریکاست. لازم است بگویم تلاش های انقلابیون بحرین گسترده بوده به طوری که می توانست حکومت را تغییر دهد ولی دشمن بزرگترو بیشتر از تلاش های ما است. آل خلیفه با سبد بزرگ و مملو از سکه و زر و زور در خدمت استکبار و دشمن است، اما سبد ما کوچک است. ما چه چیزی داریم تا تقدیمش کنیم؟ چرا باید این ظرف بزرگ و پر از طلا، نفت و معادن را به یک ظرف کوچک تبدیل کنند؟

دخالت ارتش سعودی مانع پیروزی انقلاب بحرین است

عضو هیات بین المللی بحرین با بیان اینکه اگر ارتش سعودی به دستور آمریکا وارد بحرین نمی شد، انقلاب بحرین به پیروزی رسیده بود، گفت:  این نکته را نباید فراموش کرد که آل خلیفه و آل سعود هیچگاه با هم دوست نیستند و به دیده دشمن به هم نگاه می کنند؛ آنها از سوی آمریکا ماموریت دارند و در واقع آل سعود به بهانه کمک به آل خلیفه به خودش کمک می کند؛ زیرا در صورت پیروزی انقلاب بحرین،  شعله های این قیام مردمی  به داخل عربستان کشیده می شود و دامنه اعتراضات مردم منجر به براندازی آل سعود خواهد شد.

الهاشمی با بیان اینکه ناوگان دریایی آمریکا برای حمایت از دولت بحرین و جاسوسی در بحرین مستقر شده است، افزود: من و چند تن از اعضای جبهه ملی الوفاق با نماینده وزارت امور خارجه آمریکا در خاورمیانه و مسئول پرونده بحرین و مسئول وزارت دفاع آمریکا جلسه ای داشتیم. از آنها پرسیدم: آیا شما از دشمنان  کشور بحرین حمایت می کنید؟ سکوت کردند. من با اینکه می دانستم تکرار این سوال ایجاد دشمنی می کند اما دوباره پرسیدم. چون دنبال جواب بودم و باید موضع آنها مشخص می شد. گفتند نه. آمریکایی باهوش یا احمق است؟ گفتند تو در کشور خودمان به ما فحش می دهی. یا شما باهوش هستید و مرا احمق می دانید یا اگر شما احمق هستید این چیز دیگری است. گفتم شما در بحرین پایگاه نظامی دارید؟ آیا شما نماینده وزارت دفاع نیستید؟ بله. من فارغ التحصیل دانشگاههای نظامی هستم و درجه های نظامی بسیاری دارم. می دانم که یک قانون نظامی می گوید هر وسیله جنگی محدوده امنیتی دارد.

وی ادامه داد: به آنها گفتم شما دو زیردریایی در بحرین دارید. هرکدام 20 کیلومترمرز امنیتی دارد. کل طول بحرین24 و عرضش 13 کیلومتر است. بنابراین ارتش بحرین، عربستان، قطر و انگلیس  گوش به فرمان شماهستند و شما از آنها مطمئن هستید و گرنه همه آنها برای شما تهدید به شمار می آمدند. طرف آمریکایی ناراحت شد و باعصبانیت روی میز زد و کلمه زشتی را بر زبان آورد. به او گفتم شما را به درد آوردم؟ متاسفم. اما من می خواهم حقیقت برایم روشن شود. پس شما هستید که بر بحرین حکومت کرده و ارتش سعودی را مدیریت می کنید.

امام خمینی(ره) پیشگام بیداری اسلامی در جهان

فعال سیاسی بحرین حضرت امام خمینی(ره) را پیشگام بیداری اسلامی دانست و افزود: جمهوری اسلامی در بیداری اسلامی نقش به سزایی دارد. محمدرضا پهلوی همه امکانات مالی و نظامی ایران را در اختیار داشت و توسط  کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و اسرائیل حمایت می شد؛ اما امام خمینی(ره) فقط خدا، کرامت و رساله داشت و توانست حکومتی را که مورد حمایت آمریکا، انگلیس واسرائیل را برکنار کند. این همان بیداری است که امام پیشگام آن بود و به کل دنیا فهماند که ملت های مستضعف می توانند برطاغوت پیروز شوند.

الهاشمی ادامه داد: در طول سالهای 1990تا 2002 مردم بحرین 63 شهید تقدیم انقلاب بحرین کرد. هیچ کس از این موضوع اطلاعی نداشت. چون هیچ کس در کنار ما نبود. تا اینکه در سال2011 وقتی ایران در رسانه های خود از انقلاب و شهدای بحرین سخن به میان آورد و بعد از آن بقیه دنیا متوجه شدند که چنین اتفاقاتی در بحرین رخ داده است.

جنبش سرنوشت ساز تمرد

الهاشمی با اشاره به آماده شدن ملت بحرین برای برگزاری جنبش تمرد، تصریح کرد: جنبش تمرد جنبش جدیدی است که از همه گروه ها وجریانات سیاسی، فکری، مذهبی و جوانان داخل و خارج بحرین روز 14 ماه آگوست آینده در آن شرکت می کنند.

وی 14 ماه آگوست آینده را روز مهم و سرنوشت سازی برای بحرین دانست و افزود:  مردم بحرین در اعتراض به حمایت آمریکا از اقدامات وحشیانه حکومت آل خلیفه، برکناری حکومت بحرین، اصلاح قانون اساسی، متوقف کردن شکنجه زندانیان و آزادی آنها در مقابل سفارت آمریکا تجمع می کنند. این جنبش تغییرات اساسی و مهمی در پی خواهد داشت که امید است اوضاع بحرین را به کلی تغییر دهد.

همه کشورهای عربی نیازمند آگاهی و بصیرت هستند

نماینده هیات بین المللی بحرین با بیان اینکه در حال حاضر کشورهای عربی نیازمند آگاهی و بصیرت هستند، تصریح کرد: باید با فکر الحادی و افراطی مقابله کرده و اندیشه ای که فکر می کند تنها راه موفقیت قتل و کشتار است را ریشه کن کرده و فرهنگ اسلام ناب محمدی که داعیه دار گفتمان صلح و دوستی است را گسترش دهیم. اسلامی که می گوید هرکس که یک نفر را بکشد همه مردم را کشته است و اگر یک نفر را زنده کند همه مردم را زنده کرده است. گام های کوچک یا بزرگ فرقی نمی کند. مهم این است که هرکس به نوبه خود در این مسیر گام بردارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار