امروز برگزارشد

بازدید زائرانی از 6 کشور جهان از مناطق عملیاتی و یادمان شهدای راهیان نور

زائرانی از 6 کشور جهان از مناطق عملیاتی و یادمان های شهدا در قالب کاروان های راهیان نور بازدید می کنند.
کد خبر: ۱۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳ - 18March 2014

بازدید زائرانی از 6 کشور جهان از مناطق عملیاتی و یادمان شهدای راهیان نور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ستاد مرکزی راهیان نور، امروز کاروان بین المللی رسانه ای از کشورهای چین ، ترکیه، عراق، اسپانیا، آمریکا و افغانستان از این یادمان بازدید کردند.

خبرنگار شبکه تمدن تلویزیون افغانستان در گفتگویی گفت: کشور ایران و افغانستان دارای مشترکات زیادی در زبان، فرهنگ، تاریخ، تمدن و مذهب می باشد.
 
وی افزود: جهاد برای آزادی و مقاومت در برابر استکبار به خصوص آمریکایی ها، از نقاط اشتراک این دو کشور دوست و همسایه است.
 
خبرنگار افغانی هدف از حضور خود در راهیان نور را این گونه بیان کرد: آنچه که من را برای آمدن به راهیان نور مصمم کرد، این بود که شما برای حفظ دستاوردهای مقاومت، مبارزه و جهادتان خیلی زحمت کشیده اید و برای پاسداری از این گوهر گرانبها تلاش فراوان کردید.
 
ارشاد احراری، آشنا کردن نسل جوان را با فرهنگ دفاع مقدس یک نقطه قوت در راهیان نور دانست و افزود: آن چیزی که به چشم من جالب آمد این بود که، کسانی که امروز به عنوان خادم در این راه برای زنده نگه داشتن یاد شهیدان زحمت می کشند،افرادی هستند که غالباً بعد از پایان جنگ به دنیا آمده اند. ولی تلاش آنها به گونه ای است که من احساس می کنم این جوانان، همان جوانان و بسیجیان نسل اول انقلاب اسلامی هستند.
 
وی حقانیت ایران در جنگ نابرابر تحمیلی را قطعی دانست و عنوان کرد: در یادمان شهدای عملیات والفجر۸ آن سوی رودخانه اروند و در شهر فاو استفاده تجاری از آن بندر را مشاهده کردم، در حالی که شما هم از اروند کنار می توانستید بهترین استفاده اقتصادی را ببرید ولی در عوض شما برای زنده نگه داشتن یاد حماسه رشادتهای فرزندان ملت ایران در این نقطه یادمان احداث کردید. این خود یک کار ارزشمند تاریخی است که دارای پیام های بسیاری برای آیندگان می باشد.
 
احراری تاثیر اردوهای راهیان نور را بین المللی دانست و افزود: من هموطنان خودم را می دیدم که تحت تاثیر خاک این سرزمین بودند.
 
وی افزود: از نحوه ی دقت خبرنگار اسپانیایی همراه ما، جذابیت یادمان های دفاع مقدس را درک می کردم.
 
این خبرنگار افغان، در پایان صحبت های خود افزود : ایرانی ها هنوز دفاع مقدس برایشان با ارزش است و به آن اهمیت می دهند که این رمز استحکام، ماندگاری و انتقال این فرهنگ به نسل های آینده این مملکت است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار