بیانیه تشکل‌های مردمی بانوان شهر تهران در پی دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری

در پی فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره مقوله فرهنگ و ضرورت توجه به این حوزه، بیش از هزار نفر از بانوان در قالب تشکل‌های مردمی بانوان شهر تهران در اعتراض به مسائل فرهنگی اخیر کشور بیانیه‌هایی را خطاب به قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی صادر کرده‌اند.
کد خبر: ۱۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵ - 19March 2014

بیانیه تشکل‌های مردمی بانوان شهر تهران در پی دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، متن این پیام در ذیل امده است:


ریاست محترم قوه قضاییه و نمایندگان محترم مجلس
سلام علیکم


در راستای سخنان و دغدغههای مقام معظم رهبری و سخنان اخیر آیتالله آملی لاریجانی رئیس محترم قوه قضاییه بیانیهای صادر میکنیم تا با اعلام نگرانی از وضعیت فرهنگی جامعه از شما مسئولین گرامی تقاضا کنیم به میدان وارد شده و به طور جدی این مسائل را پیگیری نموده و از مسئولان ذیربط مطالبات لازمه را به عمل آورید.

ظاهرا آنان که رسماً متولیان فرهنگ جامعه شدهاند دچار نوعی غفلتزدگی هستند و مستحضرید عملکرد صاحبان نگرشهای افراطی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی چندین ماه اخیر چنان فاجعه بار بوده است که موجبات نگرانی رهبر معظم انقلاب، خبرگان ملت، مراجع عظام و قاطبه مردم مسلمان و مؤمن ایران اسلامی را فراهم آورده است.

درادامه به دغدغهها و نگرانیهایمان به صورت اختصار بیان میکنیم:
۱-انکار ولایت امیرالمؤمنین (ع) و اهانت به احکام الهی در برخی مطبوعات همصدا با استکبار و سکوت حمایت آمیز وزارت ارشاد و معاونت مطبوعاتی آن دراین خصوص.


۲-تجلیل از سینمای هالیوود و نهادهای فساد و فحشا در سینمای عصر پهلوی با هزینه بیت المال مسلمین در جشنواره فجر و فضاسازی برای نمایش و اهدای جوایز توسط سازمان سینمایی کشور به فیلمهایی که صراحتا احکام الهی را زیر پانهاده و یا فیلمهایی مانند «من عصبانی نیستم» و «قصهها» که آشوبگران حوادث فتنه ۸۸ را مورد تقدیر و تمجید قرار دادهاند! و یا بیان صریح آقای کاکایی در دعوت از شاعر فراری ضد دین و ضدانقلاب «یدالله رویایی» درجشنواره بین المللی فجر و تکذیب وزارت ارشاد در این خصوص و سردرگم کردن مردم با دوگانه گوییهای این چنینی که تنها شامل این حوزه نیست!


۳-رخنه و نفوذ تدریجی روشنفکرنماهایی درحوزه نشر کتاب که متأسفانه باردگر فرصت را برای ابراز وجود مناسب دیدهاند.


۴- گسترش جدی تفکرات فمینیستی و ضدخانواده و مغایر با احکام الهی از سوی تشکلات فمینیستی و میدان دادن به این تشکلها (به عنوان نمونه انتشارمطلبی درخصوص تجلیل از تظاهرات زنان علیه مسئله حجاب درسال ۵۸، درنشریه «فریاد» زیر نظر دانشگاه تهران در اسفند ۹۲ و یا حمایت ارگانهای دولتی ازگروههایی که باعنوان دفاع از حقوق زنان ایران، احکام دیه، ارث، بلوغ، تکلیف شرعی دختران و سرپرستی خانواده راز یر سوال میبرندو تأسف بارتر از آن دیدار خانم اشتون با فعالان فمینیستی و قصور جبران ناپذیر وزیر امورخارجه در این خصوص و عدم پاسخ قانع کننده در اعتراضات اخیر مسئولان به این موضوع.


براین اساس ضمن حمایت از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که با تیزبینی جریان افراطی حاکم بر وزارت ارشاد را تشخیص داده و به آن اخطار قانونی دادند و همچنین ریاست محترم قوه قضاییه که بنابر وظیفه قانونی خود وزیر ارشاد را مخاطب تذکرات خود قرار دادند از این بزرگواران به جد خواستاریم برای رفع نگرانیهای فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی، خبرگان ملت و آحاد مردم مؤمن و مسلمان ایران اسلامی اقدامات قانونی خود را در مهار این جریان خطرناک فرهنگی تداوم بخشند چراکه بنا به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب «اهمال در عرصه فرهنگ به هیچ شیوهای قابل جبران نخواهد بود».


والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته
جمع کثیری از مادران و بانوان فرهنگی شهر تهران

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار