سردار فضلی تشریح کرد:

حضور 143 هزار نفر در راهیان نور دریایی در سال گذشته/اردوهای راهیان نور دریایی از بهمن ماه آغاز می شود

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه اردوی راهیان نور در دریا از بهمن تا فروردین ماه برگزار می شود، گفت: بازدید از مناطق دریایی بوشهر، جزیره خارک، نیروگاه انرژی اتمی، عسلویه، هرمزگان، محور خرمشهر- آبادان از رودخانه اروند تا ماهشهر در برنامه راهیان نور دریایی خواهد بود.
کد خبر: ۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸ - 25July 2013

حضور 143 هزار نفر در راهیان نور دریایی در سال گذشته/اردوهای راهیان نور دریایی از بهمن ماه آغاز می شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه بسیج نیوز، سردار علی فضلی درباره اردوی راهیان نور دریایی اظهار داشت: در استمرار حرکت راهیان نور در مناطق 8 ساله دفاع مقدس در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی، ما یک حلقه مفقوده ای داشتیم که بخشی از مجاهدت فرزندان دلبند امام(ره) و امت را نمی توانستیم خیلی خوب به استحضار مردم برسانیم و آن عرصه دفاع از دریا و مجاهدت ها در دریا بود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: براساس روایات بزرگان و برابر با احادیث و روایات، مجاهدت در دریا دو برابر زمین ثواب دارد.

وی تصریح کرد: با لطف و عنایت خدا و همت فرمانده نیروی دریایی سپاه سردار فدوی و جانشین ایشان سردار تنگسیری و نماینده ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه حجت الاسلام و المسلمین شیرازی و امروز حجت الاسلام و المسلمین صداقت و همه فرماندهان مناطق و سپاه استانی و بخش دولت و کمک استانداری ها و همه حوزه های کشوری و لشکری، سه سال است که حرکت راهیان نور دریایی آغاز شده و هر روز سیر تکاملی خود را سپری می کند.

سردار فضلی گفت: در سال گذشته که سال سوم برگزاری راهیان نور در دریا بود نزدیک به 143 هزار نفر را به استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان بردیم و برای برنامه سال 92 نیز در استان بوشهر جلسه ای با حضور همه عزیزان نیروی دریایی، فرماندهان مناطق دریایی و سپاه های استانی در ساحل (خوزستان، هرمزگان و بوشهر) و اعضای قرارگاه مرکزی راهیان نور، برای بررسی عملکرد سال 91 و برنامه ریزی سال 92 برگزار شد و انشاء الله امسال از بهمن ماه به استقبال کاروانیان راهیان نور در دریا می رویم.

فرمانده قرارگاه راهیان نور افزود: به دلیل اینکه در دریا هزینه ها قدری سنگین تر از هزینه های زمینی است، در آنجا رویکرد ما به بخش متخصصین، اساتید و دانشجویان عزیز اختصاص یافته و برای بیش از 10 میلیون نفر از مهمانان عزیز که برای بازدید این جغرافیای ساحلی می آیند نیز پیش بینی نمایشگاه، جشنواره، نمایش رزمی و حرکت به سوی برخی جزایر و روایت در دریا را کرده ایم و انشاء الله امیدواریم با لطف و عنایت خدا به بهترین وجه ممکن انجام شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه ای به راهیان نور دریایی سالیان گذشته نیز اضافه خواهد شد، اظهار داشت: در حوزه دریا ما هم به کیفیت و هم کمیت و زیرساخت ها توجه بیشتری کرده ایم، اما در آنجا زیرساختی جهت اسکان برای راهیان نور دریایی نداشتیم.

سردار فضلی تصریح کرد: البته زیرساخت ها هنوز هم در مراحل مقدماتی است و هنوز برای زیرساخت در حد نیاز فاصله زیادی داریم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: امیدواریم بقیه بخش ها و دستگاه های مسئول به کمک بیایند تا این زیرساخت برای پذیرش زائر به اندازه شرایطی که در دریا داریم و در شأن مجاهدت هایی که در دریا صورت گرفته، به وجود آید.

وی افزود: آشنایی با دریا نیاز امروز جامعه اسلامی و خصوصاً جوانان ما است، لذا آشنایی با جزایر و فداکاری های رزمندگان عزیزمان در مواجهه و مقابله با آمریکایی ها در دریا و پاسداری از حماسه های این عزیزان در طول هشت سال دفاع مقدس که حتی برای یک روز هم اجازه قطع صادرات نفت را ندادند، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

سردار فضلی اظهار داشت: دشمنان سکوهای دریایی ما را مورد اصابت قرار می دادند، اما بچه های نفت، پدافند هوایی ارتش، سپاه، بسیج و جهاد، آن ها را بازسازی می کردند، لذا امروز شرایطی برای انتشار این فرهنگ معنوی و آشنایی با این مجاهدت ها به فصل و عنایت خدا فراهم شده که امیدواریم شایستگی توفیق عمل به آن را پیدا کنیم.

فرمانده قرارگاه راهیان نور در پاسخ به این سؤال که مناطق آبی مورد بازدید کدامند، گفت: در منطقه بوشهر از دو مسیر رفت و برگشت ورود خواهیم داشت که آشنایی با شهید رئیس علی دلواری و آثار باقی مانده از این شهید بزرگوار ، حضور در مزار شهدای عزیز بوشهر، آشنایی با سواحل بوشهر و عملیات های دریایی، رفتن به جزیره خارک، یک شب ماندن در آن جزیره، آشنایی با حماسه هایی که رزمندگان عزیزمان در دوران 8 سال دفاع مقدس، خلق کردند و اعزام بخشی از کاروانیان برای بازدید از نیروگاه انرژی اتمی و عسلویه، از جمله برنامه ها و مناطق مورد نظر است.

سردار فضلی افزود: حجم این برنامه، زمان طولانی می برد و هزینه های سنگینی نیز در بر دارد اما برای بخش هایی از متخصصین، متناسب با نیازشان این کار را انجام می دهیم.

وی اظهار داشت: در هرمزگان نیز دوره بازدیدی به همین کیفیت پیش بینی کرده ایم و در خوزستان هم کاروانیان در محور خرمشهر - آبادان از رودخانه اروند تا دهانه اروند و تا ماهشهر پیش بینی شده و به صورت گشت دریایی و روایت در دریا تا نزدیکی های اسکله های " البکر" و " الامیه" و تا جایی که آب های سرزمینی ما است، حضور می یابند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: درسال گذشته 288 کاروان به دریا رفتند، ضمن اینکه شرایط آن جا اختصاصی است و ایمنی آن کاملاً متفاوت است.

سردار فضلی گفت: اردوی راهیان نور دریایی در یک شرایط کاملاً ایمن با همه مراقبت ها و اسکورت ها به فضل خداوند انجام شده و امسال نیز توسعه کمی و کیفی بیشتری را برای آن پیش بینی کرده ایم.

وی درباره زمان برگزاری راهیان نور دریایی امسال خاطرنشان کرد: حضور کاروانیان از بهمن ماه آغاز می شود و تقریباً تا انتهای فروردین ماه ادامه دارد؛ در واقع در فصل هایی که دارای شرایط جوی مستعدی هستند و آرامش دریا نیز به ما کمک کرده و شرایط جوی اقتضا می کند، ان شا ءالله در طول حدود سه ماه برنامه ریزی های خود را اجرا می کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار