حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران؛

قراردادن حزب‌الله در لیست تروریستها امری غیر حقوقی و غیرقانونی است / نباید مصری‌ها به جان هم بیفتند، سوریه یک عبرت است

نباید مصری‌ها به جان هم بیفتند. سوریه یک عبرت است. برای اینکه در آن جا مقاومت در برابر اسرائیل را در هم بشکنند، جنگ داخلی راه انداختند و بعد به سراغ مصر رفتند. این کارها اسرائیل و دشمنان اسلام را خشنود می‌کند و به نفع منطقه نیست.
کد خبر: ۱۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱ - 26July 2013

قراردادن حزب‌الله در لیست تروریستها امری غیر حقوقی و غیرقانونی است / نباید مصری‌ها به جان هم بیفتند، سوریه یک عبرت است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام والمسلمین محمدکاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبههای این هفته نماز جمعه با اشاره به دیدار کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری، بیانات رهبر معظم انقلاب را بسیار سازنده و کاربردی عنوان کرد و اظهار داشت: ما نباید گرفتار غفلت شویم و باید با توکل بر خداوند نتیجه کار را نیز از خدا بخواهیم.

حجتالاسلام والمسلمین کاظم صدیقی با تاکید بر اینکه در مسیر اجرایی و در برنامهریزیهای خرد و کلان باید جهتگیری و اهداف مشخص باشد، با طرح این سوال که آیا ما میخواهیم کشوری همچون کشورهای اروپایی، آمریکایی و کشورهای ثروتمند آفریقایی باشیم، ادامه داد: ما امت پیغمبر هستیم و ماموریت داریم که اسلام را در جامعه پیاده کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه در حال حاضر جنگ، جنگ ارادههاست و منشا همه آن عزم و اراده انسانهاست، تصریح کرد: پیامبران جهان را تحت تاثیر خود قرار دادند و ما نیز امت پیغمبر آخر الزمان هستیم که از این رو باید با ارادهای پولادین و با توکل و صبر این مسیر را پیش ببریم.

وی به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فقط مسائل آرمانی و ذهنی را مطرح نکرده و واقعیات را بیان میکنند که ما از نظر جغرافیایی دارای ذخایر غنی و از نظر تاریخی دارای تاریخی کهن و سرشار از تمدن هستیم.

حجتالاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه ما نشان دادیم که میتوانیم بر همه مشکلات پیروز شده و از همه جهانیان جلو بیفتیم، خاطرنشان کرد:جبهه دشمن ما جبهه استکبار و ارتجاع است و نوچههای آن عناد شدیدی با ما دارند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران، به نهضت مشروطه، نهضت نفت و تکاملیافته انقلابها یعنی انقلاب اسلامی پرداخته و یادآور شد: ما در این 34 سال حرکت رو به جلویی داشتهایم و فوق استانداردهای جهانی بودهایم و در شرایطی هستیم که با توجه به این استعدادها و پیشرفتها باید آن را دهه پیشرفت و عدالت بنامیم.

وی در همین زمینه به لزوم اولویتبندی مسائل کشور و مقابله با دشمنان اشاره کرد و اظهار داشت: اقتصاد و پیشرفت علمی دو اولویت ما است و دولت بعدی باید از آن جایی که دولتهای قبلی به آن رسیدهاند کشور را پیش ببرد.

حجتالاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه بنده از سر دلسوزی درخواستی از رئیس جمهور منتخب دارم، تصریح کرد: امروز دانشگاههای ما در مسیر علم و شکوفایی و آرامش قرار دارند و فضای مذهبی پرباری نیز در دانشگاهها برقرار است؛ خدا نکند که دولت دچار غفلت شده و وزیر علوم یا روسایی در دانشگاهها منصوب کند که بوی فتنه میدهند؛ یا اینکه جریانات سکولار به عنوان حاشیه در دانشگاهها فضای علمی را کمرنگ کنند.

حجتالاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه سخنان خود با اشاره به تحولات روی داده در کشور مصر گفت: مسئله مصر و فاجعهای که در حال روی دادن در آن است امر تاسفباری است. ملت مصر دارای تاریخ و ریشهدار و دارای دانشگاه هزارساله هستند.

وی افزود: آنها انقلابی کردند و طاغوتی را بیرون کردند اما انتظار نمیرفت که در طول یک سال مبتلا به چنین بلیهای شوند و این کار کار اسرائیل و آمریکا است.

خطیب امروز نماز جمعه تهران، ادامه داد: توقع ما از نخبگان، علما، نویسندگان و عقلای قوم این است که به دنبال حل این مسئله باشند ما خونریزی را محکوم میکنیم. حرکت عدهای در اعمال خشونت و به راه انداختن خشونت کار مسلمانان و پیغمبر رحمتللعالمین نیست.

حجتالاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: نباید مصریها به جان هم بیفتند. سوریه یک عبرت است. برای اینکه در آن جا مقاومت در برابر اسرائیل را در هم بشکنند، جنگ داخلی راه انداختند و بعد به سراغ مصر رفتند. این کارها اسرائیل و دشمنان اسلام را خشنود میکند و به نفع منطقه نیست. ما از اثرگذاران مصر توقع داریم که دور هم بنشینند و تا دیر نشده و فاجعهها غیر قابل جبران نشده است چارهای را بیندیشند و انقلاب خود را در مسیر اسلام که امت آن اسلامی است بتوانند به ثمر برسانند.

وی همچنین با اشاره به اقدام اتحادیه اروپا در قراردادن نام حزبالله به عنوان یک گروه تروریستی گفت: اتحادیه اروپا یک گروه مومن و محبوب جهانی را که هم در میان مسلمانان جهان جایگاه برتری دارند و هم در کشور لبنان از پشتوانه مردمی قوی برخوردارند و هم شکستناپذیری اسرائیل را باطل کرد و به جهانیان اعلام کرد که اسرائیل تار عنکبوتی است و از بین رفتنی است و رئیس این گروه سیدحسن نصرالله از مفاخر بشریت هستند، در لیست تروریستها قرار داده است.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: این بی آبرویی اتحادیه اروپا است. اسرائیل یک رژیم تروریستی است و از اول برای این کار وضع شده است.  این همه ترورهایی که به واضح اعلام میکند و در همه جا شرارت دارد شما آن را در لیست تروریستها نمی نویسید و به تروریستها پناه میدهید و در همه جا از آنان حمایت میکنید.

حجتالاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: آن وقت گروهی که شان دفاعی دارد را به عنوان یک گروه تروریستی قرار میدهید ما این کار را محکوم میکنیم چراکه امری غیر حقوقی و غیرقانونی است و مقدمه شکست نهایی خود شما خواهد بود و حزبالله از این امور آسیبی نخواهد دید.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: سالگرد تاسیس نماز جمعه به فرمان حضرت امام(ره) و احیای یک سنت متروک را گرامی میداریم و آن را تبریک عرض می کنیم و امیدواریم این پایگاهها در مسیر اوج باشد و شما مردم عزیز همیشه سرافراز باشید.

حجتالاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه اول نماز جمعه تهران نیز یکی از حکمتهای فریضه روزه را رسیدن به گنج تقوا دانست و تصریح کرد: ماه رمضان فرصت مناسبی برای ترک عادتهای غلط است و ما باید در این ماه خود را از جهنم سوزان نجات دهیم.

وی در پایان به در پیش بودن شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در شبهای قدر و لزوم توجه هرچه بیشتر به این شبها اشاره کرد.

نظر شما
پربیننده ها