گزارشی از نبرد رزمندگان حزب الله در قلمون

وقتی حزب الله تروریست ها را پودر می کند+عکس

گسیل خودروهای بمبگذاری شده به جنوب بیروت و دیگر مناطق شیعه نشین لبنان که طرفدار حزب الله به شمار می رفتند در طول سال 2013 بسیار زیاد شد و ده ها نفر بر اثر انفجار این خودروهای انتحاری به شهادت رسیده و زخمی شدند. رزمندگان حزب الله در جریان نبرد اخیر در قلمون، از این تروریست ها، انتقام سختی گرفته اند.
کد خبر: ۱۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵ - 29March 2014

وقتی حزب الله تروریست ها را پودر می کند+عکس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ال اچ وی نیوز از بیروت، بخش ضد اطلاعات حزب الله همان زمان با کمک شاخه اطلاعات ارتش این کشور، اقدام به رهگیری عوامل و اماکن تجهیز این خودروها کرد.
در تابستان سال گذشته، دبیر کل حزب الله لبنان؛ سیدحسن نصرالله، در سخنان مهمی اینگونه به تروریست ها هشدار داد : "شما را با نام می شناسیم و دستمان به شما می رسد. فکر نکنید که هر کسی که با ما در افتاد بدون حساب و کتاب او را رها خواهیم کرد. ما کسی هستیم که نتیجه نهایی جنگ را مشخص می کنیم."

این وعده دبیرکل حزب الله با آغاز نبردها در منطقه القلمون، رنگ و بوی دیگری گرفت. در حالی که در لبنان همه تلاش ها برای متوقف کردن اتومبیل های بمب گذاری شده انتحاری ها ادامه داشت، در سوریه یگان های اطلاعاتی حزب الله با همکاری سازمان امنیت ارتش سوریه به تدریج به مقر اصلی تروریست هایی که خودروهای بمب گذاری شده را راهی لبنان می کردند، نزدیک می شد.
 
با پاکسازی شهرهای النک، قاره و دیرالعطیه، بر معلومات بدست آمده شاخه اطلاعات و عملیات حزب الله افزوده می شد و با تصرف شهر یبرود و در بازجویی از افراد دستگیر شده، مکان دقیق حضور گروه های بمب گذار به همراه مشخصات خودروها مشخص شد.
 
جایی میان رنکوس - عسال الورد و معلولا، در ویلایی دو طبقه میان باغهایی که گروهک های تروریست به زور آن را اشغال کرده و به عنوان مقر خود، به تجهیز و آماده کردن خودروهای انتحاری مشغول بودند.
 
یک روز پس از تصرف یبرود، واحد شناسایی حزب الله کار خود را شروع کرد و توانست تا داخل این ویلا نفوذ کند. ویلا در فاصله 10 کیلومتری خط دفاعی حزب الله و ارتش سوریه قرار داشت و انهدام آن با جنگنده کار چندان معقولانه ای نبود. و باید در زمان مناسب، بمب گذاری شده و هدف قرار می گرفت. شاید یکی از دلایلی که حزب الله نمی خواست جنگنده های ارتش سوریه مداخله کنند، بحث انتقام خون شهیدان بود.
 
پس از یک هفته شناسایی و مشخص شدن مکان مواد منفجره، واحد تخریب مقاومت به همراه واحد شناسایی با بمب های انفجاری قدرتمند، خود را به ویلا رساندند. هر چهار طرف ویلا بمبگذاری شد و بامداد روز شنبه هنگامی که افراد مسلح وابسته به جبهه النصره برای فرار از سرمای صبحگاهی خود را به داخل ویلا رساندند، انفجاری شدید منطقه را لرزاند.
 
انفجار آنقدر شدید بود که یکی از ساختمان های نزدیک ویلا که محل اسکان برخی از تروریست ها بود نیز تخریب شد. نتیجه انفجار کاملاً مشخص بود، با آن حجم مواد منفجره ای که در داخل ویلا بود، چیزی از آن باقی نماند کما اینکه کسی هم از آن زنده بیرون نیامد.
 
حزب الله به این ترتیب از گروهک جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی و مسلح در سوریه انتقام شهدای بی گناه را گرفت و به دشمنانش یادآور شد که هر کجا باشند، رزمندگان مقاومت اسلامی، آنان را شکار خواهند کرد.
 
عکس زیر نشان دهنده وضعیت ویلا قبل و بعد از انفجار است.
 
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار