تاکید مقامات بیروت برای مقابله با فرار تروریست‌ها از سوریه به لبنان

فرار تروریست‌ها پس از آزادسازی یبرود به لبنان باعث شد تا از ارتش این کشور خواسته شود، اقدامات بیشتری برای مقابله با این افراد اتخاذ کند.
کد خبر: ۱۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷ - 18March 2014

تاکید مقامات بیروت برای مقابله با فرار تروریست‌ها از سوریه به لبنان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از کریستین ساینس مانیتور، پس از آزادسازی یبرود توسط ارتش سوریه و رزمندگان حزب الله، شورشیان مسلح در این شهر مجبور به  فرار به لبنان شدند. در پی انتشار این مساله از ارتش لبنان خواسته شد تا اقدامات امنیتی لازم را برای مقابله با این افراد اتخاذ کند.

در همین خصوص "ولید سکریه" از متحدان حزب الله در مجلس قانونگذاری لبنان  از ارتش این کشور خواست تا مناطق مرزی را امن سازد و تمام سلام نخست وزیر لبنان نیز به ارتش گفته است تمامی اقدامات لازم را برای کنترل شرایط اتخاذ کند.

این درخواست مقامات لبنان پس از آن صورت می گیرد که گزارش های منتشر شده حاکی از آن است، تعداد زیادی از شبه نظامیان مخالف پس از سقوط یبرود به سمت مناطق شمال شرقی لبنان به ویژه شهر "عرسال" واقع در دره بقاع فرار کرده اند.

اکثر ساکنان شهرهای دره بقاع طرفدار حزب الله هستند و این جنبش دارای نفوذ زیادی در این مناطق است. اما در همین حال ساکنین بعضی مناطق دره "بقاع" به ویژه شهر "عرسال" گرایشهای وهابی داشته و از مخالفان سوری حمایت می کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار