سردار مومنی خبر داد

کاهش ۳۰ درصدی سوانح و تلفات جاده‌ای نوروز در استان اصفهان

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی کشور گفت: عملکرد مناسب مردم و پلیس اصفهان در نوروز امسال، کاهش ۳۰ درصدی آمار وقوع حوادث و تلفات جاده‌ای را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در استان اصفهان به دنبال داشته است.
کد خبر: ۱۴۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰ - 02April 2014

کاهش ۳۰ درصدی سوانح و تلفات جاده‌ای نوروز در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ "اسکندر مومنی" در حاشیه بازدید از فعالیت پلیس راهور استان اصفهان در طرح نوروزی و وضع ترافیکی شهر اصفهان، اظهار کرد: آمار وقوع حوادث جادهای، نوروز سال گذشته نیز در استان اصفهان بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته بود.

وی با بیان اینکه براساس آمار اعلامی از طرف مسئولان این استان، امسال آمار سفرهای نوروزی به استان اصفهان حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است، افزود: با این وجود به نظر میرسد اقدامات خوبی برای افزایش رضایت مسافران و ایمنی تردد آنان در جادههای استان انجام شده است.

رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به اینکه آمار واژگونی خودروها در استان اصفهان بالاتر از میانگین کشوری است، تصریح کرد: در ایام نوروز امسال حدود ۴۰ درصد واژگونی در کشور ثبت شد اما این آمار در استان اصفهان ۵۰ درصد بود که علت آن فشار ترافیکی در محورهای مواصلاتی این استان است.

وی قرارگیری محورهای ارتباطی استان اصفهان در مرکز کشور، وجود بزرگراهها و آزادراهها و یکنواختی مسیر و در نتیجه خستگی و خواب آلودگی رانندگان در این مسیرها را از دیگر علل افزایش واژگونیها در استان اصفهان دانست و خاطرنشان کرد: اصفهان به عنوان استانی منحصر به فرد، مقصد مسافران و راه ارتباطی بسیاری از استانهای کشور است که نقش بسزایی در امنیت سفر و ترددها را برعهده دارد.

سردار مؤمنی اجرای طرح ویژه ممنوعیت تردد خودروها در میدان نقش جهان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم این طرح که برای حفظ میراث فرهنگی و ارزشمند این میدان اجرا شد، به صورت دائمی تصویب و اجرائی شود.

وی با اشاره به اینکه در دو روز گذشته بیشتر حوادث رانندگی در جادههای بدون مسیر رفت و برگشت و در مسیرهای دو طرفه اتفاق افتاده است، بیان کرد: انحراف به چپ و سرعت غیر مجاز از علل مهم این سوانح است.

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی کشور از مسافران خواست، با توجه به ورود سومین سامانه بارشزا به کشور براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، با تجهیز خودروها به وسایل ایمنی برای برگشت به شهر خود برنامه ریزی دقیقی داشته باشند و بازگشت از سفر را به آخرین روز عید موکول نکنند.

وی بیان کرد: حرکت نکردن در مناطق کوهستانی و در ساعات شب، همراه داشتن زنجیر چرخ و لباس گرم و دیگر تجهیزات از الزامات تردد در جادههای برف گیر و بارانی در چند روز آینده است تا نوروز امسال هم پایانی خوش و بیخطر را برای هموطنانمان به همراه داشته باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار