دستاوردهای نسل تربیت شده در مدرسه دفاع مقدس، بی بدیل است

دبیر نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی نسل دفاع مقدس با بیان اینکه دستاوردها و توانائی های نسل تربیت شده در مدرسه دفاع مقدس بی بدیل است ، گفت : مدرسه و دانشگاه دفاع مقدس، در طول دوره هشت ساله خود ، نسلی ویژه و منحصر بفرد تربیت کرده و تحویل جامعه داده است که سرمایه ای ارزشمند محسوب می شود.
کد خبر: ۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲ - 11August 2013

دستاوردهای نسل تربیت شده در مدرسه دفاع مقدس، بی بدیل است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمدرضا انبیائی افزود : این نسل با تفکر جهادی و توسعه محور خود که ریشه گرفته از دوران حماسه و ایثار بود، در سال های پس از جنگ ، خدمات بی بدیلی در جهت توسعه کشور ارائه و عرضه کرده است.


وی با بیان اینکه، همزمان با هفته دفاع مقدس و در روزهای 2 تا 5 مهرماه نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی نسل دفاع مقدس در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود ، گفت : تلاش می کنیم بخشی از دستاوردها و توانمندی های ویژه نسل دفاع مقدس در طول هشت سال جنگ تحمیلی را در جشنواره و نمایشگاه ملی، به نمایش بگذاریم.


انبیائی تاکید کرد: جشنواره و نمایشگاه ملی نسل دفاع مقدس، با همراهی و همکاری سازمان ها و نهادهای مرتبط، توان، انگیزه، ایمان، ایثار، دانش و دستاوردهای ویژه و ارزشمند این نسل از تاریخ انقلاب را برای نسل های بعدی به نمایش خواهد گذشت.


دبیر جشنواره و نمایشگاه ملی نسل دفاع مقدس کشور اضافه کرد: در این رویداد فرهنگی و اجتماعی ؛ دستاوردهای کم نظیر نسل دفاع مقدس در رشد و تعالی میهن اسلامی، به نمایش درخواهد آمد تا تجربه ای محسوس و روشن از توان، ایمان و اعتقاد راسخ برای رشد در شرایط مختلف باشد.


دبیر جشنواره و نمایشگاه ملی نسل دفاع مقدس کشور، با اشاره به این که بر اساس اطلاعات غیرمتمرکز موجود، فعالیت های ویژه و نادری در طول دوره دفاع مقدس با تلاش و ایمان این نسل صورت گرفته که با این نگاه هیچ گاه جمع آوری نشده است، خاطرنشان کرد: با همکاری و همراهی سازمان ها و نهادهای مختلف کشور، دستاوردها و توانمندی های این نسل را برای ارائه و نمایش به نسل های بعدی در این نمایشگاه عرضه می کنیم.


وی با انتقاد از اتهام وجود رانت در بروز این توانمندی های ویژه، این اتهام را ناشی از بی انصافی دانست و خاطرنشان کرد: نسل دفاع مقدس در بسیاری از جبهه های بعد از جنگ تحمیلی توانایی های خود را به اثبات رسانده است و امیدواریم نسل حاضر و نسل های بعدی با بکارگیری و بهره مندی از این توانایی ها ؛ کشور را به آن جایگاهی که رهبر معظم انقلاب اشاره داشتند،یعنی رتبه اول منطقه برسانند.


در حاشیه این جشنواره و نمایشگاه ؛ سرداران دوران دفاع مقدس ، فرماندهان ، ایثارگران ، جانبازان و آزادگان، ضمن بیان خاطرات دفاع جانانه از مرز و بوم کشور ، چگونگی طراحی و انجام عملیات ها مختلف را تشریح می کنند و در غرفه های نمایشگاهی به پرسش های مخاطبات پاسخ خواهند داد.


پخش مستندهای جدید از مناطق عملیاتی ، ارائه وصیتنامه سرداران شهید با دستخط آن شهداء ، قرائت شعر ، برگزاری نمایش با موضوعات دفاع و شهادت ، پخش فیلم و برپایی مراسم سخنرانی ، خاطره گویی از دیگر بخش های جانبی نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی نسل دفاع مقدس است. جشنواره و نمایشگاه ملی نسل دفاع مقدس با شعار«ایمان دیروز، باور امروز، امید فردا» با حضور مقامات مختلف کشوری و لشگری، سرداران دوران دفاع مقدس ، آزادگان سرفراز و جانبازان و ایثارگران ؛ دوم تا پنجم مهرماه ، در تهران برگزار خواهد شد.

اطلاعات جامع تر این نمایشگاه و جشنواره در سایتWWW.NASLEDEFA.IR قرار دارد و شماره تلفن های 86014259 – 86014273 نیز آماده پاسخگویی به مخاطبان است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار