سردار حاجی‌زاده:

دشمن نمی‌تواند جلوی ما را بگیرد/ قدرت‌های بزرگ دنیا در برخی تکنولوژی‌ها از ما کمک می‌خواهند

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: امروز برخی قدرت‌های بزرگ که شاید به فکر کسی نرسد در برخی تکنولوژی‌ها از ما کمک می‌خواهند.
کد خبر: ۱۵۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴ - 11April 2014

دشمن نمی‌تواند جلوی ما را بگیرد/ قدرت‌های بزرگ دنیا در برخی تکنولوژی‌ها از ما کمک می‌خواهند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "امیرعلی حاجیزاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مراسم گرامیداشت فرماندهان و ۱۴۶ شهید گروه ۶۳ توپخانه خاتمالانبیا(ص) که بعد از ظهر امروز در مجموعه ۱۳ آبان لانه جاسوسی برگزار شد با اشاره به جایگاه شهید حبیبالله کریمی فرمانده گروه توپخانه ۶۳ خاتمالانبیا(ص) گفت: شهید کریمی مسیری را انتخاب کرد که توانست به مقام شهادت برسد آن هم در شرایطی که جان تعدادی از همرزمان خود را با شجاعت نجات داد.

وی با اشاره به سابقه آشنایی با این شهید اظهار داشت: در جلسهای که در مهران و در قرارگاه توپخانه به همراه شهید شفیعزاده و شهید تهرانیمقدم با شهید کریمی داشتیم آن دو شهید بزرگوار تا دقایقی بعد از جلسه از فعالیتهای شهید کریمی تمجید میکردند.

سردار حاجیزاده با اشاره به برخی اقدامات برای از بین بردن یاد شهدا در جامعه تصریح کرد: خیلیها مایل نیستند راهیان نور ادامه پیدا کرده و شهدا در دانشگاهها و مرکز شهر دفن شوند و تاکید رهبری بر حفظ یاد شهدا خود گویای این است که عدهای تحمل نام شهدا را ندارند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه هرچه موقعیت به دست آوردهایم حاصل ایستادگی در برابر استکبار بوده است، اظهار کرد: برخی نگاهشان مادی بوده و رزمندگان دفاع مقدس را خشونتطلب میدانند؛ اینها همان کسانی هستند که سیدالشهدا را خشونتطلب معرفی کردند.

وی اقتدار ایران را نتیجه ایستادگی رزمندگان دانست و افزود: ما برای انقلاب دوباره خون خواهیم داد اما عدهای تاب دیدن این شرایط را ندارند ولی ما باید از این انقلاب، انقلابی دفاع کنیم.

فرمانده نیروی هوافضا دغدغههای رهبر انقلاب در موضوع فرهنگ و اقتصاد مقاومتی را یادآور شد و افزود: باید از این میراث ارزشمند که بهای زیادی برای آن داده شده مراقبت کرد؛ اگر شرایط امروز خود را با دیگر کشورها در سال ۵۷ مقایسه کنیم میبینیم که بهترین مسیر، مسیر مقاومت است.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان ما تاکنون به هیچ ملت مظلومی امتیاز ندادهاند اظهار کرد: ما امروز در همه عرصهها به توانمندی خوبی رسیدهایم.

سردار حاجیزاده با اشاره به مذاکرات ایران و کشورهای غربی گفت: امروز دشمنان به نقطهای رسیدهاند که قادر نیستند با تحریم جلوی ما را بگیرند و بحث مذاکره را مطرح میکنند.

فرمانده نیروی هوافضا با طرح این سوال که چرا دشمنان موضوع تحریم قطعات خودرو و هواپیما را مطرح میکنند ولی درباره موشک و هواپیماهای بدون سرنشین چنین تحریمهایی وجود ندارد اظهار داشت: چون این مسائل از دست آنها خارج شده است و در این زمینه نمیتوانند ما را تحریم کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید به آمریکا نگاه خوشبینانه داشت اظهار داشت: پای میز مذاکره باید به این مسئله توجه کنیم که در حال مذاکره با دشمن هستیم؛ البته مذاکره برای دورسازی دشمن مانعی ندارد ولی نباید باور کنیم که با این مسائل مشکل مردم حل میشود.

فرمانده نیروی هوافضا با اشاره به رفتار آمریکا با کشورهایی نظیر لیبی با وجود امتیازدهی سران این کشور به آمریکا تصریح کرد: ناامنیهایی که امروز در پاکستان، عراق و سوریه وجود دارد توسط غرب درست شده است.

سردار حاجیزاده ولایت فقیه و پیروی از امام را رمز موفقیت ایران و ثبات کشور در برابر ناامنیها دانست و افزود: امروز باید حواسمان جمع باشد که به غیر از توانمندیهای داخلی هیچ امکان دیگری برای ما وجود ندارد؛ موارد مشابهی در تاریخ وجود دارد که به دشمن دل بستیم و کاری انجام نشد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به مسئله کره شمالی و موضوع هستهای این کشور اضافه کرد: درباره کره شمالی فقط موضوع هستهای مطرح بود و آنها همه تجهیزات خود را منهدم کردند اما آمریکا به تعهد خود عمل نکرد.

سردار حاجیزاده با تاکید بر اینکه باید در فرصتهای به وجود آمده توانمندی داخلی را درست کنیم اظهار داشت: نباید باور کنیم که دشمنان برای ما کاری خواهند کرد.

وی ادامه داد: اگر قرار بود ما در جنگ فقط با عراق بجنگیم همان دو سال اول کار جنگ تمام بود و تمام دنیا پشت عراق قرار گرفت.

فرمانده نیروی هوافضا با بیان اینکه امروز اقتدار ایران هزار برابر شده است تصریح کرد: ۸۶ کشور دنیا ایستادند و گفتند حکومت سوریه باید عوض شود و بشاراسد برود ولی چون نظر ایران این نبود آنها شکست خوردند.

سردار حاجیزاده افزود: وزیر امور خارجه آمریکا صریحا این را گفت که ما شکست خوردیم و صحنه به دلیل اینکه ایران و حزبالله نخواستند تغییر کرده است.

وی با تاکید بر لزوم عزم جهادی در تمامی عرصهها تصریح کرد: امروز برخی قدرتهای بزرگ که شاید به فکر کسی نرسد در برخی تکنولوژیها از ما کمک میخواهند.

سردار حاجیزاده با طرح این سوال که چرا مشکل اقتصادی حل نمیشود تصریح کرد: چون در این بخش کمتوجهی صورت گرفته است؛ مسئله برای این دولت هم نیست چون این دولت تازه ۶ ماه است که بر سر کار آمده بلکه در طول سالیان قبل نیز این کمتوجهی صورت گرفته است.

فرمانده نیروی هوافضا ادامه داد: اولین جلسه ما درباره بحث موشکی با رهبر انقلاب که در آن زمان رئیسجمهور بودند به سال ۶۴ برمیگردد یعنی طی ۲۹ سال ما به اینجا رسیدهایم.

وی با بیان اینکه شخصیت رهبر انقلاب همان شخصیت سال ۶۴ است ادامه داد: در بخشهایی که گوش شنوا بوده کارهای اینچنینی صورت گرفته و در بخشهایی که گوش شنوا وجود نداشته با مشکل مواجهیم.

سردار حاجیزاده بسترها و زیرساختهای کشور را برای پیشرفت مناسب دانست و ادامه داد: با این زیرساختها میتوانیم بر همه محدودیتها فائق بیاییم اما این مسئله همت، ایستادگی و کار جهادی میخواهد.

فرمانده نیروی هوافضا با اشاره به خاطرهای از شهید تهرانیمقدم گفت: شهید تهرانیمقدم در سفری که پس از جنگ یک هیات دیپلماتیک به عراق داشتند به عنوان خدمه پروازی به بغداد رفت چون در آن زمان ما مطمئن نبودیم که جنگ دوباره شعلهور نخواهد شد و ایشان به آنجا رفت تا گرای برخی مناطق را به دست بیاورد؛ شهید تهرانیمقدم پس از بازگشت از عراق به ما گفت صدام علاوه بر اینکه جنگ را خوب مدیریت کرده در شهرسازی نیز خوب کار کرده است.

سردار حاجیزاده با تاکید بر اینکه این انقلاب متعلق به این دولت و آن دولت نیست تصریح کرد: خانواده معظم شهدا امروز در خط مقدم این تحولات قرار گرفتهاند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان خاطرنشان کرد: امروز نباید محافظهکارانه از انقلاب دفاع کنیم بلکه باید انقلابی از انقلاب دفاع کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار