مریم مجتهد زاده:

دفاع مقدس هویت و تاریخ ایران است

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس هویت و تاریخ کشور ایران است و باید برای آیندگان برنامه ریزی کرد تا دفاع مقدس در سالهای آینده تحریف و فراموش نشود.
کد خبر: ۱۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴ - 13April 2014

دفاع مقدس هویت و تاریخ ایران است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس صبح امروز در نشست تخصصی نمایندگان نهادها، سازمانها و دستگاههای اجرائی که در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: ایران کشوری است که دائم در معرض تهدید قرار دارد، حتی زمانی که مذاکرات ادامه پیدا می کند دشمنان دست از تهدید بر نمی دارند لذا جامعه باید همیشه آمادگی داشته باشد.

مجتهد زاده دفاع مقدس را هویت و تاریخ کشور دانست و بیان کرد: این روزها هنوز یادگاران شهدا و جانبازان در بین ما هستند، اما باید برای آیندگان نیز برنامه ریزی کرد تا دفاع مقدس تحریف و فراموش نشود.

وی ادامه داد: این موضوع مسئولیت ما را سنگین تر می کند که کار را جدی تر پیگیری کرده و نگذاریم مقوله هشت سال جنگ تحمیلی به فراموشی سپرده شود.

مجتهد زاده دفاع مقدس را عرصه شکوفائی استعدادها دانست و گفت: باید دید چه موضوعی باعث شد از آن زمان تا کنون کشور ایران در بحث های هسته ای و دفاعی پیشرفت کند، در حالی که اوایل انقلاب حتی سیم خاردار نیز از خارج وارد می شد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به لزوم ورود دستگاهها به عرصه ترویج  فرهنگ دفاع مقدس گفت: در تمام دستگاهها ایثارگرانی وجود دارند که خاطرات آنها ثبت و ضبط نشده است. مقام معظم رهبری نیز می فرمایند هر کدام از این خاطرات را مطالعه میکنم زوایای پنهانی از دفاع مقدس آشکار شده و از هر کدام از اینها راهبردهایی استخراج می شود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس بیان کرد: قرار است با دستگاهها تفاهنامه ای نوشته شود که هر دستگاه در چه قسمتهایش می تواند ورود پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: ملت ایران با تکیه بر اقتدار و قدرت داخلی می تواند در برابر همه دشمنان بایستد و این تجربه ای است که از دفاع مقدس، به دست آمده است.

مجتهد زاده اظهار کرد: باید جدی تر در این حوزه ورود پیدا کنیم زیرا تا کنون فرهنگ دفاع مقدس آنچنان که باید و شاید گسترش نیافته است.

وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس قرار است هویت ما را بسازد، بیان کرد: باید جائی باشد که آن فرهنگ بماند و بعد منتقل شود و بهترین جا موزه است. زنان نیز نقش موثری در دفاع مقدس داشتند و این حضور باید در موزه ها ثبت شود.

دراین نشست نمایندگای از وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بانک مرکزی، وزارت دفاع، صدا و سیما، وزارت دادگستری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، هلال احمر، بنیاد شهید، وزارت امور خارجه و وزارت جهاد کشاورزی حضور داشتند.

در ادامه این نشست، حاضران در این جلسه درباره ثبت و ضبط خاطرات ایثارگران، ارتقاء جایگاه آنها و نشر ارزشهای دفاع مقدس به بحث و تبادل نظر پرداختند.

همچنین در این مراسم، فرشته حشمتیان، معاون فرهنگی نهادها، سازمانها، دستگاهها و امور استانهای سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس درباره اهداف تأسیس سازمان و دلایل برگزاری این نشست به ایراد سخن پرداخت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار