اقتدار ارتش 4/ فرمانده مهندسی نزاجا در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

خودکفایی نیروهای مسلح به برکت شهداست/ مصوبه جدید نزاجا و واگذاری پادگان ها در مراکز شهرهای بزرگ

فرمانده مهندسی نیروی زمینی ارتش گفت: ما در دوران جنگ تحمیلی پرورش یافتیم و خودکفایی امروز نیروهای مسلح کشورمان به برکت خون شهداست.
کد خبر: ۱۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹ - 14April 2014

خودکفایی نیروهای مسلح به برکت شهداست/ مصوبه جدید نزاجا و واگذاری پادگان ها در مراکز شهرهای بزرگ

سرهنگ "ابوالفضل فراهانی" فرمانده مهندسی نیروی زمینی ارتش در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: افتخار میکنم که بعد از گذشت دو دهه از جنگ تحمیلی در مباحث ساخت و ساز پا به پای دیگر بزرگواران در نیروهای مسلح به این نظام و مردم خدمت میکنم.

وی افزود: فرماندهی مهندسی نیروی زمینی ارتش جزء یگانهای منحصر به فرد در نیروهای مسلح خصوصا در ارتش جمهوری اسلامی ایران است و مسئولیت تمام ساخت و سازها اعم از مطالعه و طراحی و کارهای اجرایی چون کلیه پادگانها و منازل سازمانی را بر عهده دارد.

فرمانده مهندسی نیروی زمینی ازتش در خصوص دستاوردهای این یگان اذعان کرد: به دلیل اینکه کار اصلی این یگان مطالعه و طراحی و ساخت و ساز در سطح نیروی زمینی است، تمام مباحث آن باید با علم روز در دنیا مطابقت داشته باشد.

وی با اشاره به پیشرفتهای صورت گرفته در این یگان افزود: با توجه به اینکه کشور ما در زمینههای بسیاری به خودکفایی رسیده است فرماندهی مهندسی نزاجا نیز توانسته با این پیشرفتها در راستای ساخت و ساز و طراحی در نیروی زمینی ارتش پیشگام باشد.

سرهنگ فراهانی ادامه داد: باید با اطلاعات به روز و استفاده از همکارانی متخصص و خلاق بتوانیم در سطح بالایی با استفاده از کارکنان تحصیلکرده در افزایش توانایی اجرایی شدن اهداف این فرماندهی تاثیرگذار باشیم.

وی در خصوص ماموریتهایی که این یگان در دوران دفاع مقدس داشت، گفت: فرماندهی مهندسی نزاجا در دوران جنگ تحمیلی یک یگان پشتیبانی کننده بود و ماموریتهای محول شده به این مجموعه در دوران جنگ، راهسازی، ساخت سنگرها، ساخت قرارگاهها و تامین مصالح بود که شهدایی را در این راه تقدیم نظام و کشور کرده و افتخاری بزرگ برای نزاجا است که توانست در دوران دفاع مقدس پا به پای سایر رزمندهها و نیروها در خلق حماسه دفاع مقدس نقش داشته باشد.

فرمانده قرارگاه مهندسی نزاجا با اشاره به ماموریتهای محول شده به این یگان بعد از جنگ تحمیلی اذعان کرد: بعد از پایان جنگ یکی از ماموریتهای مهمی که به فرماندهی مهندسی نزاجا محول شد این بود که  باید تمام پادگانها و منازل سازمانی که در نوار مرزی کشور در مناطق غرب، شمال غرب، غرب و جنوب دچار آسیب شده بودند بازسازی شوند.

وی در بخشی از سخنان خود به بیان خاطراتی از دفاع مقدس پرداخت و خاطرنشان کرد: ثانیه به ثانیه جنگ برای ما با اینکه نام جنگ را داشت لذتبخش بود، چراکه در کنار رزمندگانی آن روزها را سپری میکردیم که برای دفاع از این مرزو بوم از جان خود به راحتی میگذشتند و انگار نه انگار که فرزند، همسر، پدر یا مادری دارند و فقط تحت امر امام و ولی فقیه خود بودند.

سرهنگ فراهانی ادامه داد: با این که لحظات سختی را پشت سر میگذاشتیم اما در این دوران ساخته شدیم و اگر میبینید امروز نیروهای مسلح  به طور کامل به خودکفایی رسیده است به برکت خونهای شهدایی است که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدهاند. دوران دفاع مقدس یکی از پرافتخارترین دوران زندگی ماست که نتیجه ایثارگریها و جانبازی انسانهایی است که خیلی از آنها هنوز گمنامند و خانوادههایشان چشم به راه آنها هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان کرد: به یاد دارم که در دوران جنگ مردم کشورمان اعتقاد عجیبی به دفاع مقدس داشتند، یادم هست یک روز پیرزنی نزد من که در حال اعزام به جبهه بودم آمد و گفت "وقتی برگشتید از خاک پای رزمندهها برای من مقداری خاک بیاورید تا من تیمم را با خاک پای رزمندهها بگیرم"؛ این موضوع نشأت گرفته از اخلاص رزمندهها و اعتقاد بالای مردم کشورمان بود.

فرمانده قرارگاه مهندسی نزاجا در پایان گفت: پادگانهایی که تحت اختیار نیروی زمینی ارتش قرار دارند بسیار فرسوده شدهاند و وظیفه این یگان است که آنها را نوسازی کند؛ خدا را شکر در این بخش پیشرفت خوبی داشتهایم. مصوبهای جدیدا به ما ابلاغ شده است مبنی بر اینکه باید پادگانهایی را که در مراکز شهرهای بزرگ هستند در قالب فروش واگذار کنیم و در مناطق خارج از مراکز شهر پادگانهای جدیدی بسازیم که البته تعدادی پادگان بر اساس همین مصوبه تاکنون ساخته شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار