امیر پوردستان در صبحگاه مشترک یگان‌های نزاجا:

دشمن تهدید کند ضربه ما سنگین و مهلک خواهد بود

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش تمام تحرکات دشمنان را رصد می‌کند و اگر آن ها روزی ما را تهدید کنند قطعا ضربه ما سنگین‌تر و محکم‌تر خواهد بود. هر لحظه آماده مقابله با دشمنان هستیم و انگشت ما روی ماشه است.
کد خبر: ۱۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱ - 15April 2014

دشمن تهدید کند ضربه ما سنگین و مهلک خواهد بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش، صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک یگانهای نمونه نزاجا ضمن تبریک با تبریک فرا رسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش و گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس، ۴۸ هزار شهید ارتش و به ویژه شهیدان سپهبد قرنی و سپهبد صیاد شیرازی اظهار کرد: بدون تردید ۲۹ فروردین یک روز بزرگ و به یاد ماندنی در ایران است؛ این روز روزی است که امام(ره) با تصمیمی شجاعانه به تفکر استکبار، مبنی بر انحلال ارتش، خط بطلان کشید و ارتش را به آغوش ملت برگرداند.

وی افزود: روز ۲۹ فروردین روز تولد دوباره ارتش و روزی است که دژی مستحکم برای دفاع از مرزهای کشور به فرمان امام(ره) ایجاد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: اگر بخواهیم عظمت این روز و فرمان امام (ره) را به تصویر بکشیم، لازم است تاریخ قبل از انقلاب اسلامی را مرور کنیم.

سرتیپ پوردستان ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دو قدرت استکبار در شرق به شوروی و در غرب به آمریکا اختصاص داده شده بود و هر کدام از آنها کشورهایی را تحت نفوذ خود داشتند و عمده فعالیتهایشان تبادل اطلاعات و جاسوسی بین کشورها بود.

وی در ادامه با اشاره به چند نمونه از مزیتهای جاسوسی بین قدرتهای استکباری غرب و شرق تصریح کرد: کشور ایران در آن زمان تحت اختیار آمریکا بود و مزیتهای بسیاری برای ایالات متحده داشت، اولین مزیت آن این بود که کشور ایران در جوار تنگه هرمز و دریای عمان قرار داشت، که این امکان را فراهم میکرد تا آمریکا بتواند مسیر انرژی را کنترل کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: دومین مزیت کشور ایران برای امریکا، هممرز بودن ایران با شوروی بود که ایران با داشتن ۳ هزار کیلومتر مرز مشترک با شوروی این قابلیت را برای امریکا فراهم میکرد، که تمام فعالیتهای شوروی را رصد کند.

امیرپوردستان ادامه داد: سومین مزیت کشور ما این بود که ایران بازار محصولات امریکایی بود و چهارمین مزیت ایران ارتش ما بود، که ژاندارم منطقه شده بود و موظف بود هر چه را که آمریکا میگوید اجرا کند. پنجمین مزیت ارتش کشور ما جبهههای جلوی ناتو در مقابل شوروی بود، یعنی اگر شوروی میخواست به آبهای آزاد برسد ارتش ما باید از این کار جلوگیری میکرد.

وی تصریح کرد: با ظهور انقلاب اسلامی، تمام این مزیتها از آمریکا گرفته شد، طبیعی است که امریکا تمام سعی خود را بر این بگذارد که این ۵ مزیت را پس بگیرد، ولی موضوع به همین جا ختم نمیشود، چرا که انقلاب ما با کلمات و ادبیات جدیدی به وجود آمد و ایجاد حکومت اسلامی و شکلگیری انقلاب دینی در ایران برای آمریکا بسیار گران تمام شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: کشور امریکا از ۲۳ بهمن ۵۷ امریکا تمام تلاش خود را در راستای شکست انقلاب اسلامی شروع و در همان ابتدا با اعمال تحریم علیه ایران مقابله با کشور ما را آغاز کرد، آنها میخواستند ارتباط اقتصادی ما را با تمامی کشورها قطع کنند، بعد از آن با ترورهای کور میخواستند به اهداف شوم خود برسند ولی باز هم نتوانستند کاری از پیش ببرند.

امیر پوردستان اضافه کرد: جبهه استکبار موج بمبگذاری را شروع کرد، از رئیس جمهور گرفته تا مردم عادی را به شهادت رساندند، اما باز هم موفق نبودند و مردم ما بیش از پیش مقاومتر و ولایتمدارتر شدند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان وقتی دیدند از هیچ کدام از این راهها نمیتوانند این انقلاب نو پا را بر اندازند، از موضع نظامی وارد شدند و عراق را مجهز کردند تا علیه کشور ما وارد جنگ شود، اما آنها نمیدانستند جوانان و افسران ولایتمدار ما اجازه نفوذ هیچ متجاوزی را به کشورمان نمیدهند و در دفاع از کشور و دین و امامشان حتی جانشان را نثار میکند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در ابتدای انقلاب زمزمه انحلال ارتش شنیده میشد که امام(ره) وقتی متوجه این دسیسه شد، بر آن خط بطلان کشید. البته در این تصمیم امام(ره) تصویرسازی امام خامنهای(مدظله العالی) که به عنوان نماینده ایشان در ارتش بودند، تاثیر بهسزایی داشت و این تصمیم به ارتش حیات دوبارهای داد.

* آماده مقابله با دشمنان هستیم و انگشت ما روی ماشه است

امیر پوردستان با اشاره به فعالیتهای ارتش تصریح کرد: رصد مداوم تهدیدات در زمین، هوا و دریا به منظور دفاع همهجانبه از کشور جزء فعالیتهای ارتش محسوب میشود که توسط کارشناسان اطلاعاتی تشریح شده است. ارتش تمام تحرکات دشمنان را رصد میکند و اگر آن ها روزی ما را تهدید کنند قطعا ضربه ما سنگینتر و محکمتر خواهد بود. هر لحظه آماده مقابله با دشمنان هستیم و انگشت ما روی ماشه است.

وی با اشاره به تامین امنیت آسمان کشور توسط پدافند هوایی ارتش تأکید کرد: کوچکترین تحرک در آسمان کشور زیر نگاه کارکنان غیور پدافند هوایی ارتش قرار دارد.

فرمانده نزاجا به دستگیری شرور و تروریست معروف، عبدالمالک ریگی اشاره کرد و گفت: این عملیات، کاری مشترک بین وزارت اطلاعات، قرارگاه پدافند هوایی و تیزپروازان نیروی هوایی ارتش بود.

سرتیپ پوردستان در ادامه به نقش نیروی دریایی در تأمین امنیت کشور و شناورهای ایرانی پرداخت و تصریح کرد: حضور در آبهای آزاد و تامین تجارت در آبهای بینالمللی و مقابله با تروریستهای دریایی از فعالیتهای نیروی دریایی مقتدر است، که پرچم ایران را در آبهای آزاد بر افراشتهاند.

وی ادامه داد: دشمن فکر میکرد که میتواند با تحریمها برای ما محدودیت ایجاد کند، اما با این کار باعث شد جوانان خلاق کشور، حماسهای جدید خلق کنند و همانطور که میبینید ناو و ناوچهها، هواپیماها و تانکهای کشورمان در رزمایشهای متفاوت، اقتدار کشور را به تصویر میکشند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش برقراری امنیت در مرزها را یکی دیگر از فعالیتهای ارتش دانست و گفت: مقابله در برابر اشرار و قاچاقچیان از جمله اقدامات ارتش در برقراری امنیت مرزهای کشور است.

امیر پوردستان پاکسازی میادین مین و مناطق آلوده را از دیگر وظایف نزاجا خواند و گفت: بیش از یک میلیون هکتار از مناطق آلوده توسط نزاجا پاکسازی شده است که در آبادانی آن مناطق، تاثیر بسیاری داشته است.

وی در پایان آموزش سالانه ۳۰۰ هزار سرباز را از دیگر وظایف نزاجا برشمرد و خاطرنشان کرد: سربازهای زیادی در نیروی زمینی ارتش، آموزشهایی اعم از عقیدتی، نظامی، نظم، اعتماد به نفس و... را میبینند. همچنین حضور فعال ارتش در امداد رسانی هنگام وقوع بلایای طبیعی، یکی دیگر از وظایف ارتش است.

نظر شما
پربیننده ها