امیر پوردستان در جمع خبرنگاران عنوان کرد

آمادگی نزاجا برای همکاری با کشورهای دوست در زمینه آموزش خلبانان بالگرد

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ‌اگر کشورهای دوست و مسلمان بخواهند ما آمادگی آموزش خلبانی به نیروهای آن‌ها را داریم.
کد خبر: ۱۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶ - 15April 2014

آمادگی نزاجا برای همکاری با کشورهای دوست در زمینه آموزش خلبانان بالگرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم صبحگاه مشترک یگانهای نمونه نزاجا در جمع خبرنگارن اظهار کرد: حفظ و ارتقا آمادگی یگانهای رزمی در دستور کار ارتش قرار دارد و توجه به این موضوع از وظایف اصلی فرماندهان به حساب میآید که در پادگانها دنبال میشود.

وی افزود: تست سلاحها و آموزش یگانها آمادگی رزمی نیروها را به همراه دارد و بر این موضوع در پادگانها بسیار تأکید میشود.

امیر پوردستان اظهار کرد: من به عنوان یک سرباز خدمتگزار این وعده را به آحاد ملت میدهم که ارتش جمهوری اسلامی ایران از استحکام و قابلیت بسیاری در زمینههای رزمی در زمین، هوا و دریا برای دفاع از مرزهای کشورمان برخوردار است و خدا را شکر با توجه به قابلیتهایی که در صنعت دفاعی کشورمان وجود دارد، تمام نیازهای ما را به محصول تبدیل میکند و در اختیار ما قرار میدهد، بنابراین ما از لحاظ تسلیحاتی نیز مشکلی را احساس نمیکنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: سربازان، درجهداران و افسران ما از بنیههای اعتقادی و ایمانی بالایی برخوردارند که این امر باعث میشود قابلیت آنها برای دفاع از مرزهای کشور افزایش یابد.

وی در خصوص سه دستاورد جدید نزاجا گفت: سه دستاورد در حوزه زرهی داریم و یک دستاورد ما نیز سلاح دفاع زمینی با نام محرم و نواخت تیر آن در حالت عملیاتی دو هزار گلوله در دقیقه است که فقط چند کشور معدود توانایی ساخت چنین سلاحی را دارند.

امیر پوردستان افزود: این دستاورد در ۳۱ فروردین در جهت خودکفایی نزاجا رونمایی خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در حوزه زرهی نیز زره مایع جلیقه ضد گلوله را داریم که وزن جلیقه را به یک دهم تقلیل داده و انقلابی در این حوزه محسوب میشود. این زره توسط دانشمندان نیروی زمینی تولید شده است که عمده استفاده آن در جلیقههای ضد گلوله استفاده میشود.

فرمانده نزاجا اذعان کرد: جلیقههای ضد گلوله وزن بسیار سنگینی دارد، این زره مایع این قابلیت را دارد که وزن جلیقه ضد گلوله را به یک دهم کاهش دهد، علاوه بر این ما در حوزه تامین و آموزش نیز گامهای بلندی برداشتهایم.

وی اضافه کرد: هفته آینده در دانشکده افسری طی مراسم با شکوهی از ۸۰ نفر خلبان بالگرد و ۴۰ افسر فنی فارغ التحصیل تجلیل میشود.

امیر پوردستان با اشاره به فعالیت آموزشگاه شهید وطنپور نیروی زمینی خاطرنشان کرد: اگر کشورهای دوست و مسلمان بخواهند ما آمادگی آموزش خلبانی به نیروهای آنها را داریم.

نظر شما
پربیننده ها