دریادار سیاری:

اعزام ناوگروه سی‌ام نیروی دریایی ارتش به آب‌های بین‌المللی/گشت‌زنی در جنوب آفریقا

فرمانده نیروی دریایی ارتش از اعزام ناوگروه سی‌ام به شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، تنگه باب‌المندب و دریای سرخ در 30 فروردین خبر داد.
کد خبر: ۱۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰ - 15April 2014

اعزام ناوگروه سی‌ام نیروی دریایی ارتش به آب‌های بین‌المللی/گشت‌زنی در جنوب آفریقا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر دریادار "حبیبالله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتوگو با فارس با اشاره به ماموریت ناوگروه بیست و نهم ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: بهمن سال ۹۲ ماموریت ناوگروه مذکور آغاز شده و هشتم اردیبهشت ماه سال جاری به میهن مراجعت میکند.

وی از اعزام ناوگروه سیام نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، تنگه بابالمندب و دریای سرخ در ۲۹ یا ۳۰ فروردین جاری خبر داد و افزود: احتمال گسترش ماموریت ناوگروه سیام به جنوب آفریقا وجود دارد.

امیر سیاری با بیان اینکه گشتزنی ناوگروه سیام در جنوب آفریقا بستگی به شرایط جوی و وضعیت دریا دارد، تصریح کرد: احتمال گشتزنی ناوگروه سیام در منطقه مذکور وجود دارد.

ارتقای توان موشکی نیروی دریایی ارتش

فرمانده نیروی دریایی ارتش به تجهیز ناوشکنها و ناوهای موشکانداز این نیرو به موشکهای روز اشاره کرد و گفت: سه نوع موشک سطح به هوا، سطح به سطح و ساحل به دریا در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران استفاده میشود.

وی با اشاره به اینکه سالانه با توجه به علم و دانش موجود میزان برد و دقت موشکهای مذکور ارتقا پیدا میکند، بیان کرد: شناورهای نیروی دریایی که ماموریت رزمی داشته باشند با موشک تجهیز شده و منطبق با علم روز بهینهسازی میشوند.

امنیت دریا به عهده نیروی دریایی ارتش است

سیاری به نامگذاری سال جدید با عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" توسط مقام معظم رهبری در سال ۹۳ اشاره کرد و یادآور شد: فعال شدن کارکنان نیروی دریایی ارتش در بحث اقتصاد مقاومتی از اولویتهای این نیرو است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش دستیابی جمهوری اسلامی ایران به آبهای آزاد طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری را از ظرفیتهای اقتصاد مقاومتی خواند و اظهار کرد: زمانی میتوانیم از آبهای آزاد در راستای اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم که امنیت در دریاها برقرار باشد.

وی برقراری امنیت در عرصه دریا را به عهده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: نقش نیروی دریایی در تامین امنیت بسیار تاثیرگذار است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار