پیشکسوت پدافند هوایی در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس:

تحریم‌های دشمنان موجب استقلال و خودکفایی نیروهای پدافند شد

پیشکسوت پدافند هوایی با اشاره به موفقیت های پدافند هوایی کشور در سال‌های اخیر گفت: تحریم های دشمنان در دوران دفاع مقدس و پس از آن موجب استقلال و خودکفایی نیروهای پدافندی شد.
کد خبر: ۱۶۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲ - 22April 2014

تحریم‌های دشمنان موجب استقلال و خودکفایی نیروهای پدافند شد

امیرسرتیپ دوم رضوی، از پیشکسوتان پدافند هوایی با اشاره به توسعه و پیشرفت تجهیزات پدافند هوایی در سالهای اخیر به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی زمانی که دستگاههای پدافندی نیاز به تعمیر داشت این کار با صرف هزینههای زیاد  توسط متخصصین خارجی تعمیر میشد.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان جنگ تحمیلی با توجه به تحریمهایی که در زمینه قطعات داشتیم، تدابیری اندیشیده شد تا بتوانیم به طور مستقل در پدافند هوایی خدمت کنیم.

پیشکسوت پدافند هوایی تصریح کرد: در آن دوران کارکنان پدافند هوایی برخی دستورالعملها را تغییر داده و تاکتیکهای جدیدی را ابداع کردند و در واقع تحریمها باعث ابتکار و نوآوری در پدافند شد.

امیر رضوی با اشاره به ابتکارات جالبی که شهیدان ستاری و بابایی در دوران دفاع مقدس داشتند، افزود: شهید ستاری از جمله همکاران و همدورههای ما بود که بسیاری از تاکتیکها را تغییر داد و شهید بابایی که نمونه یک متدین واقعی بود در مقابله با هواپیمای دشمن روشهای جدیدی را به کار میبرد.

پیشکسوت پدافند هوایی به تلاش شهید ستاری برای نجات نیروهای بسیجی و رزمندگان نیروی زمینی که در حملات سراسری زمینی شرکت داشتند، اشاره و تصریح کرد: این شهید والامقام توانست با جابجایی قسمت کمی از سیستم موشکی هاگ که به هیچ وجه مورد شناسایی قرار نمیگرفت، اطلاعات را از رادارها دریافت کرده و هواپیماهای دشمن را مورد هدف قرار دهد.

امیر رضوی تصریح کرد: با این ابتکار بیش از 40 فروند هواپیمای دشمن بدون اینکه خلبانان عراقی بفهمند از کجا مورد اصابت قرار گرفتهاند، سرنگون شدند.

وی با اشاره به وظایف پدافند در دوران جنگ تحمیلی گفت: تأسیسات گازی و نفتی، محلهای استقرار مسوولین کشوری و نقاط حساس اقتصادی از جمله مناطق مهمی بود که در دوران دفاع مقدس وظیفه حفاظت از آن بر عهده نیروهای پدافند بود.

امیر رضوی خاطرنشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی هرگاه دشمن در بعد نظامی نا امید می شد تاسیسات اقتصادی و زیر بنایی ما را مورد هدف قرار می داد که نیروهای هوایی و پدافندی وظیفه حفظ آسمان کشور را برعهده داشتند.

وی با اشاره به اهمیت پدافند هوایی بعد از جنگ تحمیلی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند "امروز نیاز ما در درجه اول پدافند است"، سال 87 پدافند هوایی به عنوان یک نیروی مستقل شناخته شد و هر روزه شاهد پیشرفت این مرکز نسبت به گذشته هستیم که در قالب دستاوردهای پدافند ارائه می شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار