فقدان ولایت فقیه سبب شکست ملت مصر شد / خاطره از مداحی که آرزویش بی سر شدن بود

مداحی به نام «حاج شیرعلی سلطانی» داشتیم که از ابتدای جنگ با گردان های اعزامی شیراز همراه می شد و به جبهه می‌آمد.
کد خبر: ۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸ - 02August 2013

فقدان ولایت فقیه سبب شکست ملت مصر شد / خاطره از مداحی که آرزویش بی سر شدن بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم گرامی داشت 52 شهید طایفه کلهر شب گذشته در مسجد رسول اکرم(ص) شهرک مسعودیه برگزار شد.  در این مراسم که با حضور سردار اسدی مشاورستاد کل نیروهای مسلح، جمعی از فرماندهان، خانواده های شهدا و عموم مردم این منطقه همراه بود، سردار پاسدار اسدی به بیان سخنرانی و خاطره ای از یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت پرداخت که در جبهه های حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل شد.

سردار اسدی با اشاره به سپری شدن سه دهه از 8 سال دفاع مقدس گفت: برخی فکر میکنند این اتفاق مانند سایر وقایع میگذرد و به فراموشی سپرده میشود؛ ما می گویم اتفاقی که سال 61 هجری قمری در کربلا رخ داد، چرا فراموش نشده است؟ دفاع مقدس ما هم از همان جنس قیام عاشوراست و فراموش شدنی نیست.

مشاور ستادکل نیروهای مسلح بیان کرد: نور واقعی عاشورا نوری است که گاندی را برای نجات از استکبار بریتانیا تمسک به دامان امام حسین (ع) می دهد. رزمندگانی که در 8 سال دفاع مقدس به جبهه رفتهاند، دچار حب دنیا نبودند، چرا که حب دنیا رأس تمام خطاها است؛ شهدا با رها کردن دنیا اول جهاد با نفس کردند و بعد به شهادت رسیدند.

این فرمانده دفاع مقدس افزود: امام حسین (ع)  فرمودند: دوستی وطن، از نشانههای ایمان است و ما دو وطن داریم، یک وطنی که در آن در این دنیا زندگی میکنیم و وطن دیگری که در جوار رحمت حق است. شهدا هر دو وطن را دوست داشتند و با ایثار خود هر دو جایگاه را بدست آوردند.

سردار اسدی ضمن اشاره به وضعیت منطقه خاورمیانه گفت: آسایش امروز ما ثمره خون این شهدا است، همه نا امنی های منطقه برای ملت ایران تدارک دیده شده و خون شهدا همه آنها را خنثی کرده است. هدف امریکا از حمله به عراق چه بود، آزادی کویت بهانه بود، عربستان نیز از نوکران سرسپرده امریکا است؛ امریکاییها به خاطر ایران در منطقه حضور پیدا کردند، اما میبینید این ملت زیر سایه ولایت فقیه چه عزتی پیدا کرده است که استکبار نتوانسته است بر کشورمان نفوذ کند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: انقلابی که در کشور مصر توسط گروه اخوانالمسلمین رقم خورد اتفاق خیلی خوبی بود آنها توانستند قدرت را از چنگ حسنی مبارک بگیرند، اما فقدان ولایت فقیه سبب شد تا به سال نکشد همه دست آوردهای ملت نابود شد.

وی گفت: نزدیک به سه سال است که تمام استکبار جهانی دست به دست هم دادهاند تا یک جوان به نام بشار اسد را در سوریه حذف کنند، اما چون دست بشار اسد در دست ولایت فقیه است، استکبار، قدرت از بین بردن این جوان را ندارد.

وی با اشاره به خاطرهای از یک مداح شهید گفت: یک مداحی به نام «حاج شیرعلی سلطانی» داشتیم که از ابتدای جنگ با گردان های اعزامی شیراز همراه می شد و به جبهه میآمد. او در مداحیها جملاتی میگفت که من فکر میکردم شگرد مداحی اوست، او میگفت "ما نوکری آقا امام حسین (ع) را پذیرفتیم، آیا سزاوار است که ارباب ما در روز محشر بدون سر بیاید و نوکر با سر بیاید؟ " حاج شیرعلی این جمله را میگفت و چنان مداحی میکرد که رزمندهها را به حال و هوای خوبی میرساند.

سردار اسدی افزود: سرانجام در تپه 122 شوش، سر حاجشیرعلی سلطانی از بدنش جدا شد. شهید حاج موسی رضازاده و یکی از رزمندهها رفتند تا پیکر حاج شیرعلی را به عقب بیاورند که ماشینشان با برخورد به میدان مین در آنجا ماند؛ فردای آن روز ماشین را بکسل کردند و آوردند؛ حاج شیرعلی سر نداشت و ممکن بود در بین شهدا گم شود، لذا یکی از رزمندهها با ماژیک روی سینه او اسمش را نوشت تا بعداً قابل شناسایی باشد.

وی افزود: دوستان نقل میکردند بعد از چند روز، این شهید و تعدادی دیگر از شهدا را به شیراز بردیم؛ نماز به امامت آیتالله حائری شیرازی بر پیکر مطهر این شهدا خوانده شد و بنا بود این شهدا در قطعه شهدای دارالرحمه دفن شوند. مادر حاج شیرعلی سلطانی به محضر آقای حائری آمد و گفت: "پسرم یک قبر برای خودش درست کرده و گفته است که مرا در قبر خودم به خاک بسپارید." از مادرش شهید سراغ قبر مورد نظر را گرفتند که آدرس المهدی را داد و گفت: :"پسرم یک مسجد در خیابان زرهی شیراز به نام مسجد المهدی(عج) ساخته و کنار این مسجد یک  زمینی خردیده است که در آن خودش قبری درست کرده و وصیت کرده است در آن مکان دفن شود."

اسدی ادامه داد: آیتالله حائری شیرازی نیز تأکید بر این داشتند که باید به وصیت شهید عمل کنیم. بچه هایی که شیرعلی را دفن کردند، می گفتند "ما شاهد بودیم که کف پای شیرعلی سلطانی به ته قبر و گردنش به سر قبر میرسید، که اگرشهید شیرعلی سر داشت، در این قبر جا نمیشد». شیرعلی این قبر را قبل از پیروزی انقلاب برای خودش آماده کرده بود یعنی از سالها پیش آماده سر دادن برای دین خدا بود که آن نوحه را در جمع رزمندگان میخواند. ما پس از شنیدن قضیه تشییع پیکر و مراسم خاک سپاری به اخلاص این شهید بزرگوار پی بردیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار