به مناسبت سالگرد شهادت حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی؛

محبت و جاذبه او عراقی هاراهم جذب می کرد

راه و روش او در برخورد با اسارت و دادن روحیه به سایر اسرا برای ایجاد سازگاری با شرایط اسارت بود. ویژگی های اخلاقی او چنان همه را تحت تاثیر قرار داده بود که گاهی عراقی ها هم مخفیانه برای درد دل پیش او می آمدند.
کد خبر: ۱۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۶ - 28May 2013

محبت و جاذبه او عراقی هاراهم  جذب می کرد

خبرگزاری دفاع مقدس: آن سرباز مجروح شد و من فرار کردم . به اندازه یک کیلومتر آمده بودم که پشیمان شدم . برگشتم که سرباز را کول کنم و با خود بیاورم که ما را محاصره کردند...

 مهمترین ویژگی ابوترابی راه و روش ایشان در برخورد با اسارت بود. با توجه به روش زندگی که ایشان در اسارت پیاده کرد، اسرا با به کار بردن این روش توانستند زندگی بهتری در اسارت داشته باشند، ابوترابی به بچه ها توصیه می کرد شما باید طوری با اسارت برخورد کنید که انگار سالها می خواهید اینجا زندگی کنید.

در زمان اسارت چون اسرای ما سردرگمی خاصی داشتند و راه وروش برخورد با مسائل اسارت را نمی دانستند، حضور ایشان باعث شد اسرا از سردرگمی و ندانم کاری نجات پیدا کنند. رهنمودهای ایشان در برخورد با عراقی ها طوری بود که عراقی ها از نظر اخلاقی متنبه می شدند و ما با توجه به توصیه های ایشان سعی می کردیم باعث ناراحتی عراقی ها نشویم ، ضمن اینکه پایبندی خود به اعتقاداتمان را حفظ می کردیم .

شعار حجت الاسلام والمسلمین شهید حاج سید علی اکبر ابوترابی در اسارت این بود: حفظ سلامتی خودتان از نظر جسمی و روحی ، ضمن حفظ اعتقادات . لذا ما به دور از چشم عراقی ها برنامه ریزی کرده بودیم برای ورزش و برنامه های آموزشی و پس از آن بچه ها با اسارت عجین شدند.

رزمندگانی که در اسارت قرار می گرفتند به دنبال منبعی بودند که اطلاعاتش را در اسارت از طریق آن به دست بیاورند. این منبع می بایست مطمئن باشد، اسرا همچون همه نسبت به هم شناخت نداشتند، لذا ایشان با توجه به جایگاه روحانی که داشتند و بخاطر اعتقاد و عملکردشان که حتی دشمن هم شیفته اخلاق وی شده بود مورد اعتماد و باعث دلگرمی اسرا قرار گرفتند.

محبت و جاذبه او به حدی بود که برخی از عراقی ها مخفیانه نزد او می آمدند و با او درد دل می کردند و آن انسان وارسته و با مهر و محبت از آنها هم غمزدایی می کرد، بنابراین شیفته اش می شدند.

حجت الاسلام و المسلمین شهید حاج سید علی اکبر ابوترابی در سال 1318 هجری شمسی در شهرستان قم متولد شد و سرانجام، این مجاهد خستگیناپذیر در تاریخ ۱۲/۳/۱۳۷۹در حالی که به همراه پدرش حضرت آیتالله حاج سید عباس ابوترابی عازم زیارت حضرت امام رضا (ع) بودند، در جادهی بین سبزوار و نیشابور بر اثر تصادف رانندگی، درگذشت. پیکر مطهر آنها پس از تشییع در مشهد و قزوین در حرم مطهر امام رضا (ع) به خاک سپرده شد .

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علیرضا عسکری
|
-
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
0
0
با سلام به سایت محترم دفع مقدس و آقا مسعود آقای ده نمکی.
ضمن تشکر از گزارش بسیار زیبای شما نا گفته نماند که آقا سید علی اکبر آقا از دیار قزوین بودند و مبتکر کاروان عرفه. یعنی همان کاروانی که برای خواند دعای عرفه پای پیاده از قزوین تا مرز عراق در جوار آقا اباعبدالله طی مسیر میکردنند. خدا کند ایشان ما را در پیشگاه حق تعالی شفاعت کنند. الهی آمین.
علیرضا عسکری
|
-
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
0
0
سلام و عرض تشکر
آقا سید علی اکبر آقا قزوینی بودند. پدر بزرگوارشان از علمای به نام در رده سید رفیعی بودند.
یاد پیاده روی های روز عرفه از قزوین تا در کنار مرز عراق بخیر.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار