فرمانده بسیج سپاه فردوس خبر داد

حضور ۳۲ اکیپ پزشکی در مناطق محروم شهرستان فردوس

فرمانده حوزه مقاومت بسیج سپاه فردوس از حضور ۳۲ اکیپ پزشکی در مناطق محروم خبر داد و گفت: ۴۱۳ روستایی محروم توسط بسیج جامعه پزشکی فردوس ویزیت رایگان شده اند.
کد خبر: ۱۷۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶ - 03May 2014

حضور ۳۲ اکیپ پزشکی در مناطق محروم شهرستان فردوس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ "غلامرضا فلاحی" فرمانده حوزه مقاومت بسیج سپاه فردوس در گفتوگو با تسنیم، با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی هفت روزه در سطح شهرستان فردوس، اظهار کرد: این اردوها برای خدمات رسانی و محرومیت زدایی با به کارگیری ۷ گروه جهادی و تلاش ۹۲ نفر برگزار شده است.

وی افزود: گروههای جهادی خادم الشهداء و انصارالشهداء علاوه بر اینکه همگام با پایگاههای مقاومت بسیج ولیعصر(عج)، المهدی(عج) به روستاهای محروم خدمات رسانی کردند، در سال ۹۳ نیز به روستاهای چاهنو و بندنو اعزام شدهاند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج سپاه فردوس درباره برگزاری اردوهای جهادی یک روزه در قالب حلقههای صالحین، گفت: هزار و ۴۲ نفر در قالب ۴۵ گروه با همکاری حوزههای مقاومت بسیج شهری، اسلامیه و خواهران در این اردو حضور داشتهاند.

سرهنگ فلاحی از اعزام اکیپهای بهداشتی و درمانی برای ویزیت رایگان به نقاط محروم شهرستان فردوس خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر انجام ویزیت ۴۱۳ نفر از روستاییان توسط ۳۲ اکیپ با همکاری بسیج جامعه پزشکی ناحیه فردوس، ۲۸۰ نفر نیز از داروهای رایگان بهرهمند شدند.

وی اجرای طرح بهسازی مدارس توسط۳۴۰ دانش آموز را از جمله طرحهای بسیج سازندگی فردوس دانست و گفت: این قشر فعال در عرصههای نقاشی ساختمان، رنگ آمیزی دیوارها، خطاطی و طراحی روی دیوار، کارگاه جوشکاری و تعمیرات لوازم اداری، سازماندهی کتابخانههای مدارس مشارکت داشتهاند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج سپاه فردوس با اشاره به اردوی جهادی دانشجویی، تصریح کرد: سه گروه جهادی به تعداد ۳۰ نفر از خواهران و برادران بسیجی برای انجام فعالیتهای علمی، آموزشی، فرهنگی و عمرانی به روستاهای فردوس اعزام شدهاند.

سرهنگ فلاحی با اشاره به انجام فعالیتهای عمرانی و کشاورزی، گفت: این فعالیتها در زمینههای احداث و تکمیل خانه عالم روستاهای باغستان، انارستانک، گستج، ساخت خانه بهداشت روستای حسین آباد، سرویس بهداشتی مسجد حضرت فاطمه (س) مسکن مهر، کمک به ساخت مساجد ثامن الحجج (ع) فردوس و انارستانک انجام گرفته است.

وی افزود: احیاء و تعمیر و مرمت قنوات فتح آباد، فنو در روستای مهوید، بلده، آهنگران، بکری سفلی، روستای خرو، عباس آباد، عیش آباد در روستای گستج از جمله پروژههای عمرانی حوزه مقاومت بسیج ناحیه شهرستان فردوس بوده است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج سپاه فردوس ضمن تاکید بر اجرای طرحهای بیشتر در راستای اقتصاد مقاومتی، گفت: توزیع ۶ هزار و ۷۰۰ جوجه مرغ در دو مرحله، در سطح شهرستان فردوس و روستاهای تابعه، ایجاد سالن ترویجی پرورش جوجه یک روزه، ایجاد کارگاه پرورش قارچ خانگی فعالیتهای ناحیه سپاه فردوس در این زمینه است.

سرهنگ فلاحی افزود: ایجاد هفت کارگاه تولید کود ورمی کمپوست به تعداد، پرورش مرغ ۵۰ و ۱۰۰ قطعهای ۵ مورد، احداث دو واحد پرورش شتر مرغ و نیز یک واحد پرورش ماهی از این غائله مستثنی نیست.

وی تصریح کرد: در جمع آوری کمکهای مردمی در مناسبتهای مختلف مانند جشن عاطفهها، جشن نیکوکاری و همچنین در امر آموزش افراد بیسواد و کم سواد، ناحیه سپاه فردوس با ارگانهای کمیته امداد امام خمینی (ره) و نهضت سواد آموزی در این مدت همکاری داشته است.

نظر شما
پربیننده ها