با حضور مسئولان کشوری و لشکری؛

ششمین جشنواره سراسری شعر بسیج به میزبانی ایلام برگزار می شود

مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام از برگزاری ششمین جشنواره سراسری شعر بسیج به میزبانی ایلام در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰ - 06August 2013

ششمین جشنواره سراسری شعر بسیج به میزبانی ایلام برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمود علیپور مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام، اظهار داشت: با پیگیری های ستاد استانی شعر بسیج و توافقات صورت گرفته جشنواره سراسری شعر بسیج هشتم تا یازدهم مهر ماه سال جاری به مدت چهار روز در استان ایلام برگزار می شود.

وی به تبیین اهداف برگزاری این جشنواره پرداخت و خاطرنشان کرد : شناسایی استعدادهای درخشان در شعر و شاعری ، ارتقاء بخشیدن به شعر متعهد در فضای رقابتی سالم ، توجه و تأکید به هنر شاعری براساس فرمایشات مؤکد رهبری ، رشد و ارتقاء توانایی های شاعران بسیجی در زمینه های تکمیلی و محتوایی آثار از طریق انتخاب و ارائه الگوهای برتر ، ایجاد زمینه در جهت جذب جوانان و نوجوانان علاقه مند به شعر در بسیج و نیز ایجاد زمینه رقابتی سالم بین جوانان در عرصه شهر از  جمله مهمترین اهداف برگزاری جشنواره سراسری شعر بسیج است.

مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام با بیان اینکه این جشنواره در سه گروه سنی 12 تا 18 سال تحت عنوان نوجوانان، 19 تا 35 سال جوانان و 35 سال به بالا بزرگ سالان برگزار می شود یادآور شد : شرکت کنندگان در جشنواره در قلب اشعار آزاد هستند و شعر های ارسالی شاعران نباید در سایر جشنواره ها و یا کتاب و نشریه ای به چاپ رسیده باشند.

علیپور با اشاره به موضوعات جشنواره بازخوانی ارزش ها و آرمان های دفاع مقدس (عدالت طلبی، استقلال ، آزادگی، استکبار ستیزی و دین باوری) را مهمترین موضوع در برگزاری جشنواره ذکر کرد و افزود: بیداری اسلامی و مقاومت ملل ، انتظار امید و آرمان گرایی ، مضامین آیین اجتماعی مبتنی بر اصول خانواده و اخلاق و سبک زندگی اسلامی و همچنین حماسه سیاسی اقتصادی در آینه شعر از دیگر موضوعات اشاره شده در برگزاری جشنواره است.

وی اضافه کرد: در همین راستا برای برگزاری این جشنواره جلسه ای با مسوولان استان برگزار و به منظور بررسی محل های اسکان و نقاط گردشگری راهیان نور، رایزنی با متولیان گردشگری در استان در دستور کار قرار گرفت.

مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام با بیان اینکه کمیته های علمی و محتوایی، اطلاع رسانی و روابط عمومی، گردشگری و راهیان نور، ترابری و پشتیبانی، اجراء و اسکان و تشریفات برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره تشکیل و شرح وظایف به هر یک از کمیته ها تعیین شده است، افزود: علاوه بر تشکیل دبیرخانه استانی ، در مرحله کشوری داوری آثار نیز با مرکز هماهنگی هی لازم صورت گرفته است.

علیپور ادامه داد: پیش بینی برگزاری دو کارگاه تخصصی نقد  آثار با حضور اساتید کشوری داده شده که اولین نشست آن در پنجم مرداد ماه سال جاری با حضور اساتیدی همچون محدثی خراسانی و سرکار خانم طارمی در سالن کنفرانس باشگاه فرهنگیان ایلام و دومین نشست قبل از برگزاری مرحله استانی جشنواره که شهریور ماه برگزار می شود شکل خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: برگزیدگان مرحله استانی به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام به برنامه های پیش بینی شده تا اجرای جشنواره پرداخت و ادامه داد : برگزاری افتتاحیه در مزار شهدای گمنام ، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان ، بازدید از مناطق گردشگری و یادمان های دفاع مقدس ، تجلیلی از شاعران پیشکسوت استان، نصب سیاه چادر در محل اجرای جشنواره و پذیرایی سنتی از مهمانان و نیز برگزاری کارگاه های تخصصی نقد و آموزش در طول مدت زمان و اجرای جشنواره از جمله این برنامه ها خواهد بود.

یادآور می شود که جشنواره سراسری شعر بسیج مهر ماه سال جاری در محل هتل زاگرس ایلام برگزار خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار