اجمالی/ سردار فدوی:

سرعت شناورهای تندرو سپاه به ۸۰ نات افزایش می‌یابد

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی برنامه پنج ساله چهارم، سرعت شناورهای تندرو سپاه به ۸۰ نات خواهد رسید.
کد خبر: ۱۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵ - 07May 2014

سرعت شناورهای تندرو سپاه به ۸۰ نات افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار دریادار "علی فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، در سومین همایش ملی شناورهای تندرو که در دانشگاه جامع امام حسین (ع) در حال برگزاری است، اظهار کرد: امروز سرعت شناورهای تندرو در جهان حدود ۳۵ نات است. در صورتی که ما الان سرعت شناورهای تندرو خود را در حد ۶۰ نات در سازمان رزم خود گسترش دادهایم و این امر به انحا مختلف صورت گرفته است.

وی افزود: سرعت شناورهای تندرو در بین نیروهای نظامی کشورهای دنیا حداکثر به ۳۵ نات میرسد و تنها آمریکاست که در منطقه خلیج فارس تعدادی شناور تندور با سرعت حدود ۴۲ نات در اختیار دارد؛ اما ما رسیدن به سرعت ۸۰ نات را برای خود ترسیم کردهایم که بالاترین میزان سرعت است.

فدوی تصریح کرد: اکنون آمریکاییها در مراکز دانشگاهی خود در حال بررسی برای مقابله با سرعت شناورهای ما هستند که تاکنون به نتیجهای نرسیدهاند.

گفتنیاست، در این همایش یک روزه که با اهتمام انجمن علمی پژوهشی دریایی با همکاری نیروی دریایی سپاه و دانشگاه امام حسین (ع)  درحال برگزاری است، پژوهشگران و محققان حوزه شناورهای تندرو به ارائه مقالات و آخرین یافتههای این حوزه میپردازند.

برگزاری کارگاههای آموزشی و میزگردهای تخصصی از دیگر برنامههای سومین همایش ملی شناورهای تندرو است.

دو دوره گذشته همایش ملی شناورهای تندرو در دانشگاه امیر کبیر و دانشگاه صنعتی شریف برگزار شده بود.

نظر شما
پربیننده ها